Skocz do zawartości

gregski

Użytkownicy
  • Zawartość

    6,974
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O gregski

  • Tytuł
    Ranga: Prodziekan
  • Urodziny 03/09/1965

Poprzednie pola

  • Specjalizacja
    Inna

Kontakt

  • Strona WWW
    http://

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Prosto z morza
  • Zainteresowania
    szerokie

Ostatnie wizyty

3,195 wyświetleń profilu
  1. A mnie jest obcy sposob rozumowania "Tak wedlug mnie moglo byc, wiec tak bylo". Postawiles pewna teze ale juz zadnymi twardymi faktami nie byles w stanie jej udowodnic zamiast tego jak to masz w zwyczaju przez nastepne kilka stron rozwadniales dyskusje opisujac co mogloby sie wydarzyc. Mysle, ze dzialy Ci sie pomylily. Zapraszam do Historii Alternatywnej.
  2. I co? wczesniej Weygand sie z nim kontaktowal w sprawie kontrofensywy?
  3. Czyli reasumujac. Kolega euklides nic nie wie ale swoja opinie na temat Bitwy Warszawskiej ma.
  4. Co nie zmienia faktu, że francuskie rady gdyby próbowano je wprowadzać je w życie skończyłoby się dla nas katastrofą. To polski pomysł na manewr prawym skrzydłem uratował sytuację. A sugestii, że po latach Davies bierze odwet na Weygandzie to już raczej komentować nie będę. Wyjaśnienie zawarte w książce "Orzeł Biały, Gwiazda Czerwona" wydaje mi się sensowne.
  5. Dobra, a teraz prosze o jakies zrodlo, ze Weygand dowodzil. Jego rady zas byly absurdalne. Postulowal by sie okopac i zamienic ta wojne na wojne pozycyjna. Tu calkowicie podzielam poglad kszyrztoffa (rany, ales se nick wybral!) Norman Davies juz dawno rozprawil sie z mitem o tym rzekomym dowodzeniu Weyganda.
  6. Jakies zrodlo mowiace o tych planach zmiany osi natarcia? Bo z tego co wiem to Tuchaczewski chcial zabrac Jegorowowi Armie Konna Budionnego by zapchac dziure na swoim lewym skrzydle. O checi zmiany kierunku nie slyszalem. Wprost przeciwnie. Wygladalo na to , ze Tuchaczewski szedl prosto na Warszawe raportujac "16 wiorst do Europy". A Sikorski dowodzil 5-ta Armia.
  7. Transatlantyki II RP

    To zadziwię Cię jeszcze bardziej. Ostatnie jeszcze i dzisiaj pływają ale to już końcówka. Silniki zasilane gazem je wyparły.
  8. Ciekawe czym inspirował się autor tego kamuflażu? Bo w tym przypadku inspiracji chyba należałoby szukać w Zoo? Zdjęcia ze stronki: http://www.smartage.pl/dazzle-camouflage-nietypowy-kamuflaz-okretow-wojennych/
  9. Transatlantyki II RP

    "Pułaski' oczywiście, że "Pułaski". "Puławski" to był legion (w sumie też rzecz historyczna). Gdy ja pracowałem na parowcach czyli na przełomie wieków to mechanicy na parowcach musieli mieć odpowiedni dyplom. Były dyplomy "parowe" "motorowe" i "kombinowane". Po prostu trzeba było zdać odpowiednie egzaminy. Jak było w latach 30-stych ubiegłego wieku gdy napęd motorowy raczkował, nie wiem. Dyplomy dyplomami ale to są zupełnie inne siłownie i zupełnie inna wiedza jest potrzebna (moim zdaniem motorowce są łatwiejsze do ogarnięcia). Jak widać personel maszynowy dał sobie radę.
  10. Snajperzy II wś

    Normalnym to raczej nie jednak zdarzały się sytuacje, że dziewczyny musiały walczyć jak każdy frontowy żołnierz. Były to raczej sytuacje "podbramkowe". Znacznie częściej działały jako sanitariuszki chociaż nie były do tego przeszkolone. Jednak niektóre snajperki samowolnie przyłączały się do atakujących udziałów. Przykładem może być Roza Szanina. Chyba miała taka konstrukcję, że musiała funkcjonować na wysokiej adrenalinie. (Luba Winogradowa "Snajperki. Dziewczyny z Armii Czerwonej"
  11. Transatlantyki II RP

    Warto też zauważyć, że dla tych jednostek wybrano silniki spalinowe. W tamtym czasie był to innowacyjny napęd. Z resztą następne dwa nasze transatlantyki też były motorowcami. Napęd ten na dobre się zadomowił. Wygląda na to, że chcieliśmy przejąć większy kawałek tortu budując "Sobieskiego" i "Chrobrego" które miały operować na linii południowoamerykańskiej.
  12. Zamachy na Napoleona

    Nawet Fouche się na niego z tego powodu obraził.
  13. Akcje specjalne

    No właśnie autor opisał jak samolot musiał zawrócić z jakichś powodów. Pasażerowie zamknięci w pojemniku nie wiedzieli co się dzieje. Dodatkowo PAG się nieco rozszczelnił i stracił spadochron. Po wylądowaniu i wyjęciu z tej tubki okazało się, że ich kondycja psychofizyczna pozostawiała wiele do życzenia.
  14. Akcje specjalne

    Jestem po przeczytaniu książki "Tajny Pułk KG 200" (Peter Wilhelm Stahl). Okazuje się, że pod koniec wojny pułk ten zajmował się również zrzucaniem personelu za linię frontu na tereny wyzwolone przez Aliantów. Robił to tradycyjnie ale też i za pomocą urządzenia zwanego PAG (Personen-Abwurf-Gerat). Była to jakby beczka ze sklejki w którą pakowano troje ludzi w pozycji leżącej. Z jednej strony był upakowany spadochron a z przeciwnej strefa amortyzująca uderzenie o ziemie i schowek na broń i przybory. Podwieszało się to zamiast bomby i jazda! Na rysunku wygląda to koszmarnie. W życiu nie dałbym się w to zapakować.
  15. Zamachy na Napoleona

    Podobno dlatego, że woźnica wcześniej się nieco napił, nabrał animuszu i jechał szybciej niż zwykle. Tak więc "Machina Piekielna" eksplodowała gdy powóz Napoleona zniknął za rogiem. Konia czy też muła który machinę dostarczył na miejsce trzymała za uzdę kilkunastoletnia dziewczyna wynajęta przez zamachowców i tym samym skazana przez nich na śmierć (została po niej tylko stopa znaleziona w rynnie pobliskiego domu). Zaś później ponoć cech woźniców wydał imprezę na cześć swojego kolegi który ocalił Napoleona. Pito na niej za to, że główny bohater napił sie w czasie pracy! (Tak przynajmniej twierdzi W. Łysiak)
×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.