Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
FSO

Międzywojenne lotnictwo polskie

Rekomendowane odpowiedzi

poldas   

Po co modernizować coś, z czego się nie umie korzystać?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
amon   

A tak konkretniej: z jakiego powodu czułki opadają?

Jakaś kontr-argumentacja poza pustą dezawuującą konstantacją?

Bzdura to mało powiedziane. Z tego artykułu dyskusji nie będzie. Dziwi zatem zachęta secesjonisty. Dlaczego na argumenty sformułowane w ten sposób, normalny człowiek w ogóle miałby odpowiadać? Proponuję sięgnąc samemu do drugiego tomu autorstwa Huberta Mordawskiego "Polskie lotnictwo wojskowe 1920-1939. Od tryumfu do tragedii".

Wiązanie Piłsudskiego z wpływem na rozwój konstrukcji lotniczych w drugiej połowie lat 30-tych jest strzałem w stopę. Cóż takigo zbudowano seryjnie, aby się tym szczycić? "Łosia" :lol:. może "Wilka" :lol:...."Mewa" może ??? :lol: ooo pozostał jeszcze mega konot o nazwie 'Jastrząb" :lol: Szczerze się uśmiałem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ilość emotikonów nieco mnie onieśmiela... ja raczej nie jestem zwolennikiem tezy, że Piłsudski stawiał na lotnictwo, atoli wolałbym by odnosić się do treści artykułu, a nie tego kto go tworzył. Sądzę, że właśnie pomimo obiekcji Marszałka kilka sensownych projektów samolotów zostało rozpoczętych.

"pozostał jeszcze mega konot o nazwie 'Jastrząb".

Ja też się uśmiałem: nad panowaniem nad klawiaturą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
amon   

Ja też się uśmiałem: nad panowaniem nad klawiaturą.

I na tyle w tym temacie Ciebie stać. Ciekawy jestem, czy mój wpis zostanie :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A tak konkretniej: z jakiego powodu czułki opadają?

Jakaś kontr-argumentacja poza pustą dezawuującą konstantacją?

Wydaje mnie się, że klawiatury zatarte w czasie dyskusji nad lotnictwem powinny zostawić jakiś ślad. A tu groch o ścianę:

1. TK i TKS to klony Carden-Loyda.

2. 7 TP to klon Vickersa z szwedzką armatą i wieżą.

3. Słowik to był niewypał który glebnął Piłsudskiemu na łeb.

4. Z tzw typów samolotów ile było wersjami puławszczaka?

5. Wilk to był niewypał koncepcyjny i strategiczny. Nie nadawał się do produkcji.

6. P 24 szedła tylko na export i się nie liczy.

7. Łoś był chybiony koncepcyjnie.

To tylko kilka zagadnień o których zapomniał napisać Autor.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja tam lubię groch... a klawiaturę radzę przeczyścić, mógłbym poznać radę eksperta od lotnictwa jak PZL P.24 łączy się z rodzajem żeńskim (: "szedła").

Jeszcze w podstawówce uczą pisać na temat, widać nieskutecznie: stąd punkty 1 i 2 raczej nie mieszczą się w tym temacie, nieprawdaż?

Co do punktu 3. - można poznać datę tego "glebnięcia", bo nie wiem o co chodzi.

Co do punktu 6. - dlaczego się nie liczy i w: czym się nie liczy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

O masz:

W dniu 23 sierpnia 1919 roku odbył się następny lot pokazowy z udziałem Naczelnego Wodza Józefa Piłsudskiego. W tym dniu załogę stanowili ppor. pil. Kazimierz Jesionowski i jako pasażer por. inż. Karol Słowik. Po starcie samolot wykonał jedno okrążenie, a następnie w czasie lotu w kierunku zgromadzonych gości rozpadł się w powietrzu. W wyniku katastrofy jego załoga zginęła[2].

https://pl.wikipedia.org/wiki/Hannover_CL.II

2. PZL P 24 nie liczy się w zestawieniu samolotów dla naszego lotnictwa. W naszych samolotach wojskowych. W naszym dorobku lotniczym. Produkowany ku chwale Rumunii, Bułgarii, Grecji, Turcji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gregski   
Proponuję sięgnąc samemu do drugiego tomu autorstwa Huberta Mordawskiego "Polskie lotnictwo wojskowe 1920-1939. Od tryumfu do tragedii".

No wlasnie nie wiem jak to jest z tym Mordawskim. Na DWS-ie Woj dosyc mocno skrytykowal ta pozycje a ten chlop zna sie na naszym lotnictwie miedzywojennym.

Produkowany ku chwale Rumunii, Bułgarii, Grecji, Turcji.

Produkowany ku chwale PZL. Trzeba sie cieszyc, ze w tym czasie byli amatorzy na ten przestarzaly samolot.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

O masz:

W dniu 23 sierpnia 1919 roku odbył się następny lot pokazowy z udziałem Naczelnego Wodza Józefa Piłsudskiego. W tym dniu załogę stanowili ppor. pil. Kazimierz Jesionowski i jako pasażer por. inż. Karol Słowik. Po starcie samolot wykonał jedno okrążenie, a następnie w czasie lotu w kierunku zgromadzonych gości rozpadł się w powietrzu. W wyniku katastrofy jego załoga zginęła[2].

https://pl.wikipedia.org/wiki/Hannover_CL.II

2. PZL P 24 nie liczy się w zestawieniu samolotów dla naszego lotnictwa. W naszych samolotach wojskowych. W naszym dorobku lotniczym. Produkowany ku chwale Rumunii, Bułgarii, Grecji, Turcji.

Czyli jednak nie: "glebnął", no chyba że Smok Eustachy ma jakieś informacje o obrażeniach Marszałka - z chęcią je poznam.

Co do "PZL P 24" - to chyba należy się cieszyć z operatywności wydziałów handlowych naszej dyplomacji?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie nie wiem jak to jest z tym Mordawskim. Na DWS-ie Woj dosyc mocno skrytykowal ta pozycje a ten chlop zna sie na naszym lotnictwie miedzywojennym.

Produkowany ku chwale PZL. Trzeba sie cieszyc, ze w tym czasie byli amatorzy na ten przestarzaly samolot.

W tym czasie był nowoczesny. I export P 24 był deficytowy.

Co do Słowika tak było. Nadlatywał i się rozlatywał. Piłsudski popatrzył na to w milczeniu, bez słowa wsiadł do auta i odjechał.

Edytowane przez Smok Eustachy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gregski   
W tym czasie był nowoczesny.

Produkcje seryjna rozpoczeto w 1936. Wtedy lataly juz prototypy Bf 109.

Rok pozniej rozpoczeto produkcje Bf 109, Hurricane czy Spitfire.

P 24 by slicznym samolotem, niestety ostatnim ogniwem slepej uliczki w rozwoju lotnictwa mysliwskiego.

W momencie rozpoczecia jego produkcji bylo jasne, ze za chwile bedzie on zdeklasowany przez konkurentow.

(znowu pisze "z roboty" i przepraszam za brak polskich liter"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Produkcje seryjna rozpoczeto w 1936. Wtedy lataly juz prototypy Bf 109.

Rok pozniej rozpoczeto produkcje Bf 109, Hurricane czy Spitfire.

P 24 by slicznym samolotem, niestety ostatnim ogniwem slepej uliczki w rozwoju lotnictwa mysliwskiego.

W momencie rozpoczecia jego produkcji bylo jasne, ze za chwile bedzie on zdeklasowany przez konkurentow.

(znowu pisze "z roboty" i przepraszam za brak polskich liter"

Ale to były prototypy nie dostępne jeszcze.

2. Historia barteru myśliwczego czyli jakiś tam suszonych śliwek jest ciekawa acz nużąca

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.