Smok Eustachy

Użytkownicy
  • Zawartość

    235
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Smok Eustachy

  • Tytuł
    Ranga: Starszy wykładowca
  • Urodziny

Poprzednie pola

  • Specjalizacja
    II wojna światowa - Polska

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

368 wyświetleń profilu
  1. Ja tego nie wymyśliłem. Jednak artyleria też tu miała swój udział.
  2. Nie no ja pisze tylko o liczebności. Nasz minipluton miał przewagę w bagnetach, które nie rozchodzą się tak szybko jak amunicja
  3. Hm. Ile lat na to trzeba było czekać...
  4. Czyli nasz drużyna to był minipluton, mający dziabać wroga bagnetem aby zminimalizować zużycie amunicji, której nie było.
  5. To z tego maksymalne kąty podniesienia dział były w owym czasie takie, jakie były.
  6. No i co z tego że miał grubszy pokład? Przy tych dystansach walki i niemieckim systemie opancerzenia? Masz 3 główne parametry: uzbrojenie, opancerzenie, prędkość. przy danym poziomie techniki zawsze masz coś za coś. Niemcy duża uwagę poświęcili odporności kosztem uzbrojenia. Dodatkowo autonomiczność mieli mniejszą. Stąd Lion miał 229mm tylko na śródokręciu a tak to 178mm i to była kiszka. A niemieckie KL miały pełno blachy i przedziałów wodoszczelnych. Dodam, że wedle podobnych założeń były budowane drugowojenne pancerniki typu King George V i Vanguard (full armoured battlecriuser). I to się sprawdzało.
  7. Niemieckie KL to były faktycznie szybkie OL
  8. Jak pisałem wynikalo to z zmian w konstrukcji. Podniesienie pokładu pancernego wymuszone przez zmianę napędu
  9. Nie wiadomo dokładnie co się stało. Natomiast przejście z diesli na turbiny spowodowało podwyższenie pokładu i powstanie luki, przez która mógł przejść pocisk.
  10. Jedne niemieckie miały problem z zalewaniem dziobu. Niemniej Renown toczył bitwe z Niemcami osiągając 28 w w warunkach, przy których amerykańskie pancerniki mogły co najwyżej sobie sztormować.
  11. Ten 1 węzeł prędkości był bez znaczenia w praktyce. Zwróć uwagę, że POW i Hood doszły na odległość strzału. Anglicy, żeby w owym czasie mieć 2 zespoły musieliby sięgnąć do Renowna i Repulse i to było mało. Ergo Niemcy mieliby olbrzymią szansę na przemknięcie się. 2. Renown w owym czasie osiągał ok 29 węzłów. Powinieneś też tu brać pod uwagę zdolność do utrzymania prędkości w trudnych warunkach pogodowych. 28 węzłów prędkości maksymalnej KGV to coś zupełnie innego niż 28 w takiego Washingtona
  12. Gdyby Niemcy zdołali użyć Bismarcka iTirpitza razem to Brytyjczycy aby uzyskać przewagę 2;1 potrzebowaliby zespołów po 4 okręty, a nie po 2. A takich zespołów nie mieli. Gdyby dodatkowo S&G były w stanie zaatakować z Brestu to się powoli robi kęsim. 2. Zapominacie, że przy okazji Bismarcka Brytyjczycy wyłomotali niemieckie zaopatrzeniowce.
  13. Exetera musieli składać do kupy od zera. Poza tym napisalem, że druzgotal.
  14. Samej Mewy powstały 3 prototypy więc widać, jak priorytetowym projektem był Jastrząb.
  15. Oblot I 16 to przełom 1933/34. Już wtedy zatem byliśmy zapóźnieni, bo praca nad nim musiały trwać wcześniej nie? Natomiast widzę, że Secesjonista podąża utartą ścieżką infantylnych zaczepek. Propozycję lektury mojego błoga na historia.org.pl odrzucam, jako zbyt zaawansowaną intelektualnie. Proponuję tekst: https://superhistoria.pl/dwudziestolecie-miedzywojenne/30236/Doktryna-Rayskiego.html 2. Pytanie, kim była owa góra jest inspirujące poznawczo, tylko trzeba dokonać refleksji. Np. kto miał jakies stanowisko względem Wilka a kto tylko przyklepywał pomysły Rayskiego? Otóż nie ma śladu na większe zainteresowanie tym problemem. Faktycznie było tak, że Rayski szedł raz na jakiś czas do ministerstwa, do Sztabu, do Inspektoratu i tam opowiadał różne historie a potem wracał do siebie i robił co chciał. 3. Jastrząb z tego co widzimy był zaledwie zastępnikiem dla Wilka, zachowując jego zbyt słabe założenia - moc 840 km. Dodatkowo był robiony pospiesznie, co spowodowało problemy z osiągami. 4. Faktycznie polityka silnikowa Rayskiego, czyli opieranie lotnictwa na jak najsłabszych silnikach nikogo nie interesowała. 5. O pudrowaniu można by napisać epopeję. Już przed wojną poprawiali dane wywiadu dotyczące np. niemieckich zbrojeń. Teraz rozwadniacie masowo informacje o stanie ówczesnego lotnictwa róznymi bezprzedmiotowymi dygresjami.