Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Dzisiaj
-
Tylko że oświata obecnie to przemysł nastawiony nie na jakość, a przerób. Twoje pomysły wymagałyby zamykania kierunków i uczelni z braku kandydatów reprezentujących odpowiedni poziom intelektualny. Tymczasem jest tak jak z Giertychem: Minister powiedział, że podjął decyzję o podpisaniu rozporządzenia w sprawie zastosowania nowych reguł obliczania wyników już wobec tegorocznych maturzystów. "Żeby nie stracili tego roku" . Jak brakuje, dobierze się odpowiednią ilość tumanów. Przerób przemysłu oświatowego musi być ! Ten system już zdemoralizował znaczną część kadry uniwersyteckiej.
-
Po prostu, jeśli Politechnika na wydział Mechaniczny potrzebuje kandydatów o określonych kompetencjach to sama podczas egzaminów wstępnych sprawdza te kompetencje. Uniwersytet Medyczny sprawdza swoich kandydatów zgodnie ze swoimi wymaganiami. Collegium Tumanum zaś sprawdza z jakiej partii pochodzi kandydat oraz sprawdza zasobność jego portfela.
-
A matura powinna zostać skasowana bo nie ma sensu w obecnej formie. Fakt. Patologia oświaty przesunęła się już piętro wyżej. Każda uczelnia powinna sama przeprowadzać rekrutację bo to dana uczelnia wie czego chce wymagać od kandydata. Zgadza się. Stąd wystarcza jej PESEL i wypłacalność.
-
Oj! Tu byłbym ostrożny. Nie jesteś na bieżąco z najnowszymi trendami. https://polskieradio24.pl/artykul/2701055,biologiczny-mezczyzna-rodzi-dziecko-dziennikarz-zaniemowil-po-slowach-posel-lewicyl A matura powinna zostać skasowana bo nie ma sensu w obecnej formie. Powinno zostać świadectwo ukończenia szkoły średniej. Każda uczelnia powinna sama przeprowadzać rekrutację bo to dana uczelnia wie czego chce wymagać od kandydata.
- Ostatni tydzień
-
Szukałem i znalazłem technikalia matury. Arkusz maturalny, który sprowokował takie emocje: untitled - a1_pol.pdf
-
Tak się zastanawiam, jaki wpływ na obecne wyniki PIIAC miał min. Giertych. Bo właściwie to on zrobił maturę "formalnością". Roman Giertych: Amnestia dla maturzystów | Serwis Samorządowy PAP Szef resortu edukacji przedstawił na konferencji prasowej plany dotyczące wprowadzenia nowego systemu obliczania wyników z egzaminów maturalnych. Zapowiedział, że nowy system ma być bardziej "logiczny". "Trzeba patrzeć na człowieka" - podkreślił. Minister powiedział, że podjął decyzję o podpisaniu rozporządzenia w sprawie zastosowania nowych reguł obliczania wyników już wobec tegorocznych maturzystów. "Żeby nie stracili tego roku" - tłumaczył.
-
Przez grzeczność nie napiszę, gdzie możesz sobie wsadzić w tym temacie te miliampery. Poza tym to komiczne, że w temacie o czytaniu ze zrozumieniem zaczynasz pisanie o poście kobiety : Podał to z przekąsem A masło maślane tyczyło tego: na umiejętności rozumienia przekazu. Co to wnosi do tematu ? Czy to co piszę da się zrozumieć ?
-
Że dusza Kobiety? Tu pojechałeś zbyt daleko. Mężczyzna dziecka nie urodzi. Natomiast widzę jak sobie niektórzy, zawodowi elektrycy radzą w materii pojęć. 2000 miliamperów znaczy dla nich więcej niż 2 Ampery. To jest chwyt marketingowy.
-
Masło maślane. A konkretniej ?
-
Wtedy i teraz - na umiejętności rozumienia przekazu.
-
Uważasz, że trafnie odczytujesz duszę kobiety ? Swoją drogą na czym polegało wtedy sprawdzanie czytania ze zrozumieniem ?
-
Podał to z przekąsem. Cynicznie. Spoko. Producenci podają iż jakaś bateria ma np. 2000 mAh. To na końcu, mam podkreślone wężykiem; Dlaczego?
-
Żeby nie było, że się fiksuję na matematyce. Znalazłem ten temat, a w nim taki cymes: Też dobry pomysł. W pierwszej kolejności wywaliłabym czytanie ze zrozumiem, bo to tylko tak dumnie się nazywa, z prawdą niewiele ma wspólnego, za to niepotrzebnie ludzi stresuje. Mija 18 lat i: badanie PIIAC W Polsce niepokojąco dużo badanych znalazło się na najniższych poziomach. Aż 39% badanych miało poważne trudności z rozumieniem tekstu, a 38% miało najniższe wyniki w matematyce (poziom 1. lub niższy). Co dziesiąta osoba (9%) nie radziła sobie nawet z najprostszymi zadaniami w obu dziedzinach. Są to znacznie gorsze wyniki niż w sąsiadujących z nami krajami.
-
Na to, że przenosisz nawyki dyskusyjne z boazerii? Wisi mi to, mogę się dostosować. Chociaż, nie lubię.
-
Jestem mile zaskoczony odpowiedzią ministerstwa na petycję pani Drożdż. "Zwracam się z żądaniem zniesienia obowiązkowej, pisemnej matury z matematyki. Obecny system edukacyjny, który wymaga od każdego ucznia przystąpienia do egzaminu maturalnego z tego przedmiotu, nie odpowiada różnorodnym potrzebom, talentom, możliwościom intelektualnym młodych ludzi w Polsce. (...) Młodzi ludzie w wieku 18 lat mogą głosować, kupić legalnie: papierosy, alkohol, mogą uprawiać hazard, a nie mogą dokonać wyboru przedmiotu obowiązkowego, który ich interesuje" - pisze Anna Drożdż. Jej zdaniem jest to "narzędzie do segregacji i eliminacji", bo nie każdy uczeń "posiada predyspozycje do nauki matematyki na poziomie maturalnym". Do tej pory petycję podpisało ok. 16 tysięcy osób. Matura bez matematyki? Jest odpowiedź MEN - Dziennik.pl A tu odpowiedź: Według Ministerstwa Edukacji Narodowej matematyka jest i powinna być przedmiotem obowiązkowym na egzaminie maturalnym tak jak w większości krajów europejskich. "Ewentualne wyłączenie tego przedmiotu z grupy przedmiotów zdawanych obowiązkowo byłoby powtórką fatalnej decyzji podjętej w 1982 r., bez żadnego uzasadnienia naukowego i jednocześnie zniszczyłoby obiektywne i porównywalne w skali kraju narzędzie rekrutacyjne polskich szkół wyższych" - napisano w resorcie w odpowiedzi na pytania Interii. 17 lat temu napisałem w tym temacie: Matura nie jest dla maturzystów, tylko dla społeczeństwa. Nie chodzi o to by się ją miło zdawało, tylko o to by istniał pewien standard społeczny, pozwalający ocenić umiejętności człowieka. I wymuszający ich uzyskanie. A matematyka mieści się w tym standardzie, bo jak język (polski) jest sposobem opisu otaczającego nas świata. I tu pani Drożdż ma rację i się z nią zgadzam choć wyciągam przeciwne wnioski. Matura jest i ma być narzędziem segregacji i eliminacji, a nie formalnym prawem człowieka..
-
Poskarż się na to moderacji.
-
To dlaczego je stosujesz?
-
Przenoszenie nawyków dyskusyjnych z boazerii na to forum się nie sprawdza.
-
Najpierw spróbuj dźwignąć się na ten poziom a potem zobaczymy.
-
Po co pisać coś nie do zrozumienia ?
-
A może napisanie takiej analizy wymaga 5 poziomu PIAAC ?
-
Może zrozumienie wymaga 5 poziomu PIIAC ?
-
To z babiną? Wybacz, ale to niczego nie wyjaśnia.
-
Od siebie dodam, że (w mojej subiektywnej ocenie, popartej wyłącznie własną obserwacją) ogólny regres w Polsce jest oczywisty (a postęp - rzeczywiście formalny) , ale na tle przedstawicieli innych państw niekoniecznie wyglądamy gorzej. A matematyka, jak matematyka. Fragment zagadnienia. Możesz być dobrym matematykiem, a nie potrafić sklecić najprostszego zdania, a Indie lokować geograficznie niedaleko Argentyny.
-
Ślicznie to wyłożyłem w poście z 11 lutego.