Jump to content
  • Announcements

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/

Recommended Posts

I co z tego wynika, bo trochę nie pojmuję?

Nazwa dóbr (: skaryszewskie) wyprzedziła pojawienie się kanonika o takim nazwisku?

To, by pociągnąć klasykiem serialowym: antycypowano?

No i co z tym wiekiem XIV, dokładnie - kiedy?

"W pobliżu ulicy Siennickiej ( w 1913 roku) urosła fabryka gazów technicznych „Perun”. Jest to francuska spółka akcyjna mająca pierwotnie siedzibę w Rosji".

A przedstawiciele tejże firmy całkiem to inaczej widzą... dla nich początek firmy "Perun" w Polsce to powstanie zakładów na ulicy... Leszno 138, to chyba nie są "pobliża" ulicy Siennickiej.

"Z map wynika iż przed rokiem 1939 Siennicza sięgała tylko do chrzanowskiego".

Czy Siennicza jest tożsama z Siennicką, bo trochę się pogubiłem? "Chrzanowskiego" z małej litery - to celowy zabieg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"W pobliżu ulicy Siennickiej ( w 1913 roku) urosła fabryka gazów technicznych „Perun”. Jest to francuska spółka akcyjna mająca pierwotnie siedzibę w Rosji".

A przedstawiciele tejże firmy całkiem to inaczej widzą... dla nich początek firmy "Perun" w Polsce to powstanie zakładów na ulicy... Leszno 138, to chyba nie są "pobliża" ulicy Siennickiej.

A czy ja napisałem że to początki firmy? Początki to Rosja carska. Dla jasności dopisze wyjaśnienie.

"Z map wynika iż przed rokiem 1939 Siennicza sięgała tylko do chrzanowskiego".

Czy Siennicza jest tożsama z Siennicką, bo trochę się pogubiłem? "Chrzanowskiego" z małej litery - to celowy zabieg?

Literówki.

Edited by adamhistoryk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co nie zmienia faktu, że Leszno to nie Grochowska (i nie leży ta ulica w pobliżu Siennickiej), Grochowska to miejsce gdzie firma się przeniosła.

A co z tym przekazaniem "dóbr skaryszewskich" i dlaczego się tak nazywały (i od kiedy?)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"W latach 70. w Polsce zaczęto budować z wielkiej płyty".

Znacznie wcześniej, Jelonki to rok 1957, również wcześniej bo w latach 1961-1963 wzniesiono prototypy z wielkiej płyty na osiedlu Służew.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możliwe, tylko z wpisu: "W latach 70. w Polsce zaczęto budować z wielkiej płyty" to nie wynika. Ewentualnie prawdziwym byłoby stwierdzenie: "w latach 70. zbudowano pierwsze osiedle w całości w technologii wielkiej płyty".

Ja mam taką uwagę, już kilka razy zdarzyło się, że adamhistoryk powołuje się na czyjeś opracowanie, choć wie, że zdarzają się w nim błędy. A wiedząc to powinien to weryfikować, tymczasem tego nie robi. Warto czasem informacje sprawdzić w kilku źródłach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×

Important Information

Przed wyrażeniem zgody na Terms of Use forum koniecznie zapoznaj się z naszą Privacy Policy. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.