Jump to content
  • Announcements

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/

Recommended Posts

Omyłkę ze Starynkiwiczem poprawiłem - rok 1881 to poprawna odpowiedz. A tak swoją drogą myślałem że tylko Secesjonista będzie poprawiać błędy dostrzeżone w druku, ;) , a tu i Jancet się odezwał. Dzięki. Jakby co - proszę o "wytykanie" błędów, ja się ich nie boję ...

Edited by adamhistoryk

Share this post


Link to post
Share on other sites
jancet   

Przy ulicy Wielkiej, której częścią jest nasza ulica Lwowska mieściła się Żydowsko-amerykańska organizacja „Joint”. No może z artykułu to nie wynika zbyt jasno, ale ulica Lwowska jest częścią ulicy Wielkiej. Wielka po II wojnie św. została pomniejszona do odcinka ulicy Lwowskiej, poprawię w najbliższym czasie ...

Adamie, ja nadal nic z tego nie rozumiem !!!

No i taka ogólniejsza rzecz - tak sobie myślałem, że po to publikujesz linki do blogu na forum, by życzliwe Ci grono forumowiczów pomogło Ci poprawić ewentualne niedociągnięcia.

Jak uznałem, że mogę w czymś być użytecznym, to się odezwałem.

Pozdrawiam

JC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulica Wielka nie istnieje. Została podzielona na trzy kawałki. Pierwsza to dzisiejsza Emilii Plater, druga część to ulica Poznańska, a trzecia część to Lwowska. Niedługo dopiszę tą wiadomość na blogu.

Ja bardzo proszę o uwagi, nie tylko Secesjonistę.

Edited by adamhistoryk

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Według warszaviki przy Pilickiej 4 ma się znajdować ambasada Republiki Cypryjskiej. Jest to informacja jeśli nie błędna to nieaktualna. Ze strony ambasady Cypru wynika jasno że ta znajduje się przy Jarosława Dąbrowskiego 70. Czyżby była przeprowadzka?".

Przeprowadzka była w 2012 roku.

Za to należy pogratulować autorowi używania poprawnej nazwy: "Republika Cypryjska", nasze władze już mają z tym pewien problem ("Ustawa z dnia 13 lipca 2012 r. o ratyfikacji Protokołu między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Cypru o zmianie Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Cypru w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku, sporządzonej w Warszawie dnia 4 czerwca 1992 r., podpisanego w Nikozji dnia 22 marca 2012 r.").

Share this post


Link to post
Share on other sites

"W 1947 r. Zofia Bittenek, jako jedyna pielęgniarka w Polsce, została pośmiertnie odznaczona najwyższym międzynarodowym odznaczeniem w pielęgniarstwie Medalem Florence Nightingate".

Ani nie była jedyną polską pielęgniarką odznaczoną tym medalem, ani jedyną odznaczoną w 1947 r., ani jedyną odznaczoną wówczas pośmiertnie.

W tym roku medal ów otrzymały:

Władysława Dyczkowska

Bronisława Karpowicz

Wanda Peszke

Jadwiga Romanowska

Janina Tyszyńska

Halina Świątecka

Alicja Wierzbicka

Maria Babicka Zachertowa - pośmiertnie, rozstrzelana (wraz z mężem) w sierpniu 1944 roku

Zofia Bittenek - pośmiertnie, zginęła w Oświęcimiu w 1943 roku

Małgorzata Żmudzka - pośmiertnie, zginęła w pierwszych dniach powstania warszawskiego.

/informacje za: www.wmpp.org.pl - "Galeria medalistek Medalu Florence Nightingale"/

Share this post


Link to post
Share on other sites

"W pracy Przemysława Śledzińskiego „Kształtowanie się zachodniej części zachodniej Warszawy” możemy wyczytać iż Hale Banacha miały być zamknięte w 1996 roku".

To nie była "legenda miejska" - takie propozycje jak najbardziej rozważano (i co do Hali Banacha i co do Bazarku), skończyło się na likwidacji bazarku, który otaczał dwie hale. Bazarek przeniósł się trochę dalej a obok Hal Banacha wybudowano imponujący obiekt gdzie mają się mieścić stoiska tych którzy dawniej sprzedawali na bazarku. Tylko stawki czynszów już - nie te co kiedyś, to i nazbyt wielu chętnych nie ma.

"Hale Banacha mieszczą się przy skrzyżowaniu Grójeckiej i Opaczewskiej".

Jak najbardziej poprawnie, ale dla każdego kto mieszka w tej okolicy brzmi to dziwnie, tu dla mieszkańców Hale mieszczą się przy skrzyżowaniu Banacha z Grójecką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Tereny Grochowa – i tym samym okolic naszej Siennickiej ulicy – należały do tak zwanych dóbr skaryszewskich. Zostały one w wieku 14. nadane kapitule płockiej".

Skąd ta informacja o XIV w.? Kto miał je przekazać?

I teraz pytanie do autora wpisu: dlaczego te dobra nazywały się: "skaryszewskie"?

Kanonik Stanisław Skarszewski swą parcelację części Kamionka zaczyna około 1591 roku, czy wcześniej należał on do fundi Kamion?

Tereny na tym obszarze biskup płocki otrzymał już w 1289 roku. Jeśli chodzi o Kapitułę, to ta włości na prawym brzegu Wisły uzyskała w XIII w., w wyniku wewnętrznego podziału pomiędzy biskupem a kapitułą. Kapituła uzyskała wówczas włości podzielone na: prebendy, prestymonia i "ad massam capituli".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×

Important Information

Przed wyrażeniem zgody na Terms of Use forum koniecznie zapoznaj się z naszą Privacy Policy. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.