Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/

Rekomendowane odpowiedzi

Forteca   
to nie jest do końca tak, przesunięcie frontu w stronę Moskwy i wywózka przemyslu spowodowalo, że trasa Ural - Kijów skrócila się do odleglości Ural -Moskwa.

No przeciz o tym pisaliśmy z Olkiem. A potem rozciągnęła się na trasę Ural - Kijów, Ural - Białystok, Ural - Warszawa itd. A ZSRR jak lokomotyw i wagonów nie produkował, tak nie produkował. no ale dobry wujek z USA przysyłał, więc RKKA działała sprawnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FSO   

Witam;

przepraszam, za przerwę - obowiązki zawodowe... Ale nie do końca jest tak.

Rok '41 - wagony zaladowane amunicją, materialami pędnymi i innymi dobrami stoją na Zachodzie ZSRR, na zachód jadą pociągi wyladowane żolnierzami i innymi "skladnikami" armii. Wybucha wojna część z nich jest zniszczona, część udaje się uratować, te co jadą muszą pozbyć się "ladunku" czyli żolnierzy i innego ladunku. Mają coś ważniejszego do zrobienia - muszą wywozić coś o wiele wazniejszego - surowce, które da się uratować, zaklady które trzeba zdemontować. Front ma ratować się sam. Do tego - kierunki wywożenia zakladów byly zupelnie inne niż to skąd trzeba bylo ściągać kolejne fale żolnierzy. Poza tym z samego frontu nie dalo się wywozić rannych - bo bylo coś o wiele ważniejszego - zaklady.

Rok '43 - na front - co pisalem - uzupelnienia i amunicja, na tyly - ranni. Nie ma jednej ważnej rzeczy - wywożenia zakladów które zaburzalo caly ruch. Osobno i niemal niezależnie może istnieć ta część kolei której zadaniem jest dostawa surowców z kopalń i czy zakladów przemyslowych.

pozdr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Forteca   

Ty chba nie czytałeś tego, co napisał Olek, nie zwróciłeś uwagi na liczby, jakie on podał - i ciągle usiłujesz udowodnić coś, czego żadną miarą udowodnic się nie da ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FSO   

Witam;

Forteca - ja mówilem o logistyce, która i owszem ma wplyw na to ile i czego potrzeba by przewieźć ilość towaru X z miejsca A do B i ilość Y z miejsca C do D.

pozdr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Forteca   
Forteca - ja mówilem o logistyce, która i owszem ma wplyw na to ile i czego potrzeba by przewieźć ilość towaru X z miejsca A do B i ilość Y z miejsca C do D.

Tak, ale na poziomie abstrakcji, a my z Olkiem, operująć poziomem kokretu doszliśmy do tego samego wniosku - że bez szyn, lokomotyw i wagonów z L-L ZSRR by sobie funkcjonowął z frontem linii Leningrad - Stalingrad, ale nie byłby w stanei przeprowadzić operacji o takim rozmachu jakie miały miejsce w 1943 czy 1944 roku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FSO   

Witam;

Forteca: ja natomiast próbuję wyjąsnić, iż uważam, że po pewnym ustabilizowaniu "co skąd i dokąd" się wozi, do zaopatrywania frontu czy zakladów byla potrzebna znaczmnie mniejsza ilość pociągów i wagonów niż nam się może wydawać. Z jednej choćby racji - na większości linii "z" i "na" front kursować mogly dokladnie te same lokomotywy, czy wagony. Trasa byla jedna i niezmienna: Ural / duże miasta [materiały , sprzęt , ludzie] - front - ranni - Ural / duże miasta i od nowa... Baza surowcowa to zupełnie osobna część... Znacznie większym problemem bylo przetransportowanie "dóbr" z Dalekiego Wschodu niż na front, w stronę ówczesnej ['40 r] granicy radziecko niemieckiej poprowadzono conajmniej kilka linii kolejowych, stare modernizowano na szeroką skalę...

pozdr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Forteca   
Forteca: ja natomiast próbuję wyjąsnić, iż uważam, że po pewnym ustabilizowaniu "co skąd i dokąd" się wozi, do zaopatrywania frontu czy zakladów byla potrzebna znaczmnie mniejsza ilość pociągów i wagonów niż nam się może wydawać. Z jednej choćby racji - na większości linii "z" i "na" front kursować mogly dokladnie te same lokomotywy, czy wagony. Trasa byla jedna i niezmienna: Ural / duże miasta [materiały , sprzęt , ludzie] - front - ranni - Ural / duże miasta i od nowa... Baza surowcowa to zupełnie osobna część... Znacznie większym problemem bylo przetransportowanie "dóbr" z Dalekiego Wschodu niż na front, w stronę ówczesnej ['40 r] granicy radziecko niemieckiej poprowadzono conajmniej kilka linii kolejowych, stare modernizowano na szeroką skalę...

Dalej nic nie rozumiesz - spróbój pokazać to na liczbach, podać potrzene ilości materiałow do przewiezienia, torów do ponownego położenia, żołnierzy do wykarmienai i zrozumiesz. Nie pisz:

do zaopatrywania frontu czy zakladów byla potrzebna znaczmnie mniejsza ilość pociągów i wagonów niż nam się może wydawać

Tylko podaj konkretnei jaka - i nie będzie problemu. Bo inaczej znowu stawiasz siebie na pozycji człowieka dla którego jedynym argumentem jest jego wiara w słuszność tego, co twierdzi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zachod ma wyrzuty sumienia ze to ZSRR krwia swoich obywateli pokonal Hitlera, a oni zamiast pomc do ostatniej chwili czekali z otwarciem drugiego frontu. Dlatego teraz z roku na rok "rosnie" pomoc dostarczona ZSRR. Za chwile sie okarze ze T 34 produkowal General Motors i podsylal je do Murmanska!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Zachod ma wyrzuty sumienia ze to ZSRR krwia swoich obywateli

Ale aż tyle tej krwi nie było potrzebnej..

a oni zamiast pomc do ostatniej chwili czekali z otwarciem drugiego frontu

Ale pomagali ! Lend Lease to nie kapitalistyczny spisek, nie obawiaj się.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Andreas   

A tzw. ''drugi front'', to wymysł niedouczonych ''chisterykuf''. Drugi front był-pod Moskwą. Na Zachodzie front był od 1939r.

Potem było i tak lądowanie na Sycylii.

A ''L-L'' w 99 % przyczyniło się do zwycięstwa w Europie nad Niemcami. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FSO   

Witam;

Robin Hood: problem byl jeden i to poważny. Od '41 r. Stalin ma podpisany pakt o nieagresji z Japonią, ba - nawet w najcięższych chwilach Japonia go literalnie przestrzega nie robiąc nic co mogłoby być uznane w jakikolwiek sposób za jego złamanie. Nic. Od momentu podpisania KArty Atlantyckiej wiadomo, że raczej ZSRR nie wycofa się przed czasem [czyli przed pokonaniem Niemiec] z koalicji. Problem jest co dalej - czyli co z Japonią.

L - L to swoista zapłata za pomoc w pokonaniu Japonia, oraz pozwolenie by to dolary czy funty zamiast żołnierza przelewały krew na froncie. Każdy dawał to co cenił najmniej. Dla Aliantów straty liczone w milionach zabitych i rannych były nie do wyobrażenia, dla Stalina [czy Zukowa] - no cuż. A sprzęt znacznie przyśpieszał koniec wojny i pokonanie Niemiec.

pozdr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Forteca   
Zachod ma wyrzuty sumienia ze to ZSRR krwia swoich obywateli pokonal Hitlera,

A zachód pokonał Hitlera krwią czyich obywateli ?

a oni zamiast pomc do ostatniej chwili czekali z otwarciem drugiego frontu.

Jasne, nie wysyłali tysięcy czołgó i samolotów, nie odciągneli z ostforntu setek myśliwców, nie walczyli od 1939 r. Że ktoś w 2009 r. ciągle powtarza komunistyczne bzdury...

Dlatego teraz z roku na rok "rosnie" pomoc dostarczona ZSRR.

Ona nie rośnie ani nie maleje - ona zawsze taka była.

Za chwile sie okarze ze T 34 produkowal General Motors i podsylal je do Murmanska!

Nic podobnego - należy jednak pamiętać że opiera sie on na amerykańskiej konstrukcji podwozia Christie, nie najlepszym rozwiązaniu zresztą. Natomiast do ZSRR dostarczano Shermany, bynajmniej nie do Murmańska.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
amerykańskiej konstrukcji podwozia Christie

Lecz Amerykanie nie chcieli wykorzystać tego pomysłu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Bełkot   
Lecz Amerykanie nie chcieli wykorzystać tego pomysłu.

Nic dziwnego, bo wyższość tej koncepcji nad zawieszeniem VVSS/HVSS Shermana ma zdaje się wartość ujemną.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Scibor   

Witam serdecznie

Przedstawiona w liczbach pomoc LL wydaje się być imponująca. W niektórych segmentach gospodarki wojennej wynosi 80% i więcej produkcji własnej ZSRR. Tylko, że w większości przypadków jest to zwykła manipulacja, zabawa liczbami, mająca na celu wyolbrzymienie wkładu USA w zwycięstwo, w tym również zwycięstwo na Wschodzie. Nie można interpretować tych liczb bez dokładnej analizy. Swietnym przykładem jest wcześniej wspomniany tabor kolejowy.

Jak wiadomo ZSRR wchłonął w okresie 1941-1945 tylko nieco ponad 1/5 całości dostaw LL. Jest to pierwsza ciekawa wskazówka. Wiadomo, że skala działań na Wschodzie była nieporównywalna z innymi teatrami działań, czyli zapotrzebowanie też musiało być większe.

Bardzo ciekawie wygląda zestawienie procentowego udziału dostaw LL w poszczególnych okresach wojny.

I. dostawy w konkretnym roku/ całość dostaw

1. 1941- 2,06 %

2. 1942- 14,01%

3. 1943- 27,39%

4. 1944- 35,52%

5. 1945- 20,99%

II. dostawy w konkretnym okresie/ całość dostaw

1. do bitwy kurskiej- 26,51%

2. po bitwie kurskiej- 73,49%

III. średniomiesięczne dostawy w konkretnym okresie/całość dostaw

1. 1941- 0.2971%

2. 1942- 1.1682%

3. 1943- 2,2831%

4. 1944- 2,9607%

5. 1945- 2,3325%

IV. średnimiesięczne dostawy w okresie/całość dostaw/średniomiesięczna dostawa 1941-1945

1. 1941- 15,45%

2. 1942- 60,74%

3. 1943- 118,72%

4. 1944- 153,96%

5. 1945- 121,29%

Liczb chyba nie trzeba komentować. Wyraźnie widać, że w okresie najtrudniejszym 1941-1942 ZSRR otrzymuje zaledwie 1/6 całości dostaw. Natomiast po walkach w rejonie Kurska ponad 2/3 wszystkich dostaw.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.