Jump to content
  • Announcements

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
Sign in to follow this  
mer

U-Booty

Recommended Posts

mer   

Pokaze wam dwa interesujace zdjecia. Zdjecie przedstawia niemieckiego U-Boota [u-118] - okret podwodny [wlasciwie na tamte czasy zaslugiwal na miano "nurkujacego"], transatlantycki. Z przodu ma zamontowane dzialo - kaliber 88mm. Jest to typ VII C - specjalnie budowany do niszczenia konwojow plynacych z Ameryki do Angli. Okret wraz ze swoimi zapasami [paliwa, takze pozywienia dla podwodniakow na okrecie] mogl plywac...3 miesiace po oceanie! W okrecie byl kapitan, 3 owu [podoficerow] oraz ok. 50 ludzi.

Oto zdjecia, przedstawiajacego U-Boat'a wyrzuconego na plaze - w tle widac domki mieszkalne, i ludzi, ogladajace to niecodzienne widowisko. Okret prawdopodobnie wyrzucony na brzeg, przez fale lub sztorm. Zaloga mogla opuscic okret, lub tez - zginac w srodku.

>lewa burta oraz widok na kiosk i dziob<

>takze lewa burta, widok na "calego" kolosa. Widac dzialo 88mm, kiosk, dziob jest troche "uciety" na zdjeciu, widac za to doskonale rufe<

Share this post


Link to post
Share on other sites

mała nieścisłość: na zdjęciu jest podpisane ze jest to U-118, oraz na kosku u-boot'a jest napisane: U-118 ,

podczas gdy U-118 został zatopiony 12 czerwca 1943 na Atlantyku, na pozycji 30.49N, 33.49W (43 zabitych i 16 ocalałych)

Dołączam kilka informacji na jego temat:

U-Boot U-118:

Typ:XB

Odbiór techniczny:6 grudnia 1941 Korvkpt. Werner Czygan

Dowódca okrętu:6 grudnia 1941 - 12 czerwca 1943 KrvKpt. Werner Czygan

Przebieg służby:4 patrole

6 grudnia 1941 - 30 września 1942 4.Flotylla jako jednostka treningowa

1 października 1942 - 31 października 1942 10.Flotylla jako jednostka bojowa

1 listopada 1942 - 12 czerwca 1943 12.Flotylla jako jednostka bojowa

Sukcesy:4 statki zatopione o łącznym tonażu 14.989 ton

2 statki uszkodził o łącznym tonażu 11.945 ton

(źródło: http://www.deutscheuboote.de/dieboote/u0118.html)

[ Dodano: 2006-08-11, 23:45 ]

przeanalizowałem oba zdjęcia bardzo dokłądnie, szukałem w internecie, i co dziwne - wszedzie są tylko te dwa zdjęcia - to troszke dziwne - srodek wojny:dochodzi do wypadq w skutek którego na brzedu ląduje wroga (Hastings znajduje się w południowo-wschodniej Anglii) łódź podwodna a robione są tylko 2 zdjecia.

Analizując dogłębnie oba zdjęcia doszedłem do wniosq ze one sie od siebie znacząco różnia - na jednym widac funkiel nówka nieużywaną praktycznie łodź podwodna - zdjęcie jest bardzo dokłądne i szczegółowe, natomiast na zdjęciu drugim łódz ma mase obic, kilka dziur i generalnie wygląda niespecjalnie. niewspomne o kilku szczegółach którymi się różnią oba zdjęcia. A tak miedzy nami ktos moze mi wyjaśnić tą nieścisłość?angole uważają ze U-118 wyskoczyło im samo na brzegu a szkopy twierdzą ze U-118 wraz z całą załogą zatonął w zupełnie innym miejsci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsze zdjęcia przedstawiają okręt podwodny z czasów I wojny światowej. Jest o wieeeeele za duży jak na typ VII. Spójrzcie też na stroje tych ludzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie. Typ VII został opracowany specjalnie do bitwy atlantyckiej, typ IX natomiast był okrętem oceanicznym o wysokim stopniu autonomiczności i przystosowanym do samodzielnego zadania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście U-118 t. UE 2 (wg U-boat net, wg Wywerki Prekurata t. U-117), podwodny stawiacz min, który poddałs ie brytyjczykom 23 lutego 1919 - sprzedany Francji, zerwał się z holu i wylądował na brzegu w okolicach Hastings 15 kwietnia 1919 roku, zezłomowany.

Tak wiec groźny już nie był, ale zdjęcia są rewelacyjne - no i oczywiście wystarczy popatrzeć na kapelusik pana na pierwszym zdjęciu - jakiś taki niedrugowojenny :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

U-boot kriegsmarine we Wrocławiu

Nie jest żadną tajemnicą,że we Wrocławiu w stoczniach remontowych produkowano w okresie II wojny światowej kioski do U-bootów klasy VIIC.Do dnia dzisiejszego kiosk taki można oglądać na terenie Technikum Żeglugi Śródlądowej który trafił tam z pobliskiej stoczni,przyniesiony przez kadetów pierwszej klasy.Wyżej wymienione wiadomości są faktem niezaprzeczalnym.Szukam potwierdzenia i informacji na temat U-boota w doku przy Odrze(oczywiście we Wrocławiu).Przy ul:Połbina dziś stacjonuje jednostka MSWiA,wcześniej na tym terenie stacjonowała jednostka Armii Czerwonej, a jeszcze wcześniej były tam zlokalizowane zakłady Siemensa lub Kruppa(nie mam pewności).Na tym terenie znajduje się dok połączony z korytem Odry(dok jest wielkości umożliwiającej wpłynięcie U-boota,są też metalowe pochylnie.Wszystko widoczne jest do dziś.Wiem,że istnieje zdjęcie ukazujące U-boota Kriegsmarine tym doku.Zdjęcie datowane jest na rok 1941 lub 1942.Proszę wszystkich którzy w przedstawionym temacie mogą dodać informacje.Pozdrawiam. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leuthen   

W miesięczniku "Odkrywca" nr 11 (70) z listopada 2004 r. na s. 30-32 ukazał się artykuł Piotra Maszkowskiego pt. "Wrocławska U-Bootwaffe". Autor ową "makietę" przy ul. Kwidzyńskiej, która ma być mostkiem U-Boota, z produkcją U-Bootów w stoczni rzecznej przy ul. Kwidzyńskiej.

Osobiście jestem sceptyczny co do takiego tłumaczenia pochodzenia owego dziwoląga sprzed TŻŚ. Przypomina mi się historia opisana przez Artura Pacygę w kwartalniku "Explorator" (nr 7), jakoby po Jeziorze Sławskim miały pływać podczas DWS U-Booty typu II, produkowane w Zielonej Górze (zakłady Beuchelt). Od 1942 do 1944 r. miano w Zielonej Górze wyprodukować 270 egzemplarzy kadłubów U-Bootów typu II. Problem polega na tym, że U-Bootów typu II wyprodukowano łącznie 50 egzemplarzy...

Tak więc ja czekam na jakieś dokumenty lub zdjęcia, które potwierdziłyby ową produkcję.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gregski   

Były jeszcze takie małe niewyrośnięte U-Booty.

 

30bcsh1.jpg

 

1h8lqr.jpg

 

2ketk3.jpg

 

9qd1z4.jpg

 

11lha3r.jpg

 

Jak pewnie się domyślacie Biber to się nazywało.

Moją uwagę przykuły drewniane płetwy sterowe.

Oszczędności materiału?

Edited by gregski

Share this post


Link to post
Share on other sites
euklides   
3 godziny temu, gregski napisał:

(...)

Moją uwagę przykuły drewniane płetwy sterowe.

Oszczędności materiału?

 

W 1941 roku Anglicy zaatakowali flotę włoską w Tarencie zmodernizowanymi torpedami. Zaskakując w ten sposób przeciwnika. Ta modernizacja polegała na tym że na końcu torped umocowali drewniane stateczniki. Dzięki temu torpeda po zanurzeniu wychodziła na swój tor po mniej stromej paraboli i nie zawadzała o dno. Tak samo postąpili japończycy w Pearl Harbor. Może tu też o to chodziło? Po prostu kiedy taka mini łódź zanurzała sie na przykład alarmowo to robiła to po bardziej płaskim torze, bez żadnych dramatycznych przechyłów czy wstrząsów. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomasz N   

Sądząc z grubości i kształtu okucia ten ster pełnił jeszcze funkcję tylnego odboju.

Edited by Tomasz N

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×

Important Information

Przed wyrażeniem zgody na Terms of Use forum koniecznie zapoznaj się z naszą Privacy Policy. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.