Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
rambo

Umundurowanie pilotów bombowców USAAF

Rekomendowane odpowiedzi

rambo   

Witam,

Widziałem dzisiaj film "Hanover Street" z Harrisonem Fordem. Moją uwagę przykuł mundur Ford'a, a właściwie jego kurtka. Szukałem trochę na ten temat i okazało się, że były różne typy kurtek. Moje pytanie skierowane jest raczej do fachowców w tej dziedzinie. Mianowicie, jaki dokładnie model został użyty w filmie ?

Hmm, znalazłem tylko takie zdjęcie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

[ Dodano: 2007-09-03, 08:12 ]

http://historypreservation.com/hpassociate...oductsMain2.php tutaj masz wzorce kurtek skórzanych w Siłach Zbrojnych USA. A co do umundurowania, były jasne przepisy dotyczące mundurów, ale u Amerykanów panowała dosyć duża swoboda jeśli chodzi o okrycie wierzchnie, zwłaszcza w lotnictwie. Część młodych pilotów myśliwców 8 lub 9 Armii Powietrznej np. Ralph Hoffer nosiła np. kurtki z logiem swoich ulubionych drużyn sportowych.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Andreas   

A odkopię stary temat, co mi szkodzi. ;) Zwłaszcza, że sam próbuję zebrać mundur amerykańskiego pilota.

Przede wszystkim, umundurowanie pilotów zależało od wysokości, na jakiej działali. Inaczej byli umundurowani piloci samolotów transportowych, inaczej średnich bombowców, inaczej myśliwców, a już zupełnie inaczej piloci ciężkich bombowców. ;)

Zaczniemy od umundurowania naziemnego.

Każdy pilot, niezależnie od stopnia, powinien był posiadać przede wszystkim:

- kurtkę skórzaną A2 - cienką kurteczkę, bez podbicia i futrzanego kołnierza;

- koszulę wełnianą M37 (dla szeregowców i podoficerów) lub bawełnianą M37/M41 (dla oficerów, tzw. chocolate - od brązowego koloru);

- spodnie wełniane M37;

- buty Service Shoes;

- odpowiednie nakrycie głowy w postaci furażerki lub czapki oficerskiej, tzw. crushera;

- pasek do spodni, odpowiedni dla stopnia.

Wyposażenie lotnicze różniło się i tutaj opiszę dwa z wzorców:

nored07.jpg

Załogant na zdjęciu posiada ocieplany mundur F3, złożony ze spodni na szelkach oraz. Rękawice i buty A-6 również ocieplane. Na mundurze załogant posiada kurtkę B-10 oraz spodnie A9, kamizelkę ratunkową B-4, w ręku spadochron A-3. Na głowie hełm A-11, z maską tlenową A-14 i goglami B-8.

nored06.jpg

Załogant nosi na sobie ogrzewany mundur F2, na tym kamizelka ratunkowa B-3, w ręku teczka nawigatora. Takie same maska i hełm, jak powyżej, gogle AN-6530. Oprócz tego, nosi rękawice F-2/3 i buty F-2. Do kamizelki przywiązany pakiet pierwszej pomocy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
poldas   

Co mnie tu zastanawia;

Po wprowadzeniu na wyposażenie lotnictwa bombowego USA ciężkich bombowców B'29 odpadało ogrzewanie kabiny, a i maski tlenowe nie były potrzebne.

Czy to miało wpływ na zmianę wyposażenia, tudzież umundurowania załogantów?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Maski wciąż były potrzebne jako element systemu bezpieczeństwa bo do czego podłączą "bailout cylinders"?

Zatem zalecano by: "Before flight, check to see that the pressure of the cylinder is 1800 psi. Plug the bayonet connection on the hose into your mask adapter".

"B-29 Airplane Commander Training Manual" przypominał, że:

"Your oxygen mask is an item of personal issue. Take care of it. It's important as your life,. Before you use the mask in flight, have it fitted carefully by your personal equipment officer, or his qualified assistants. They will see that you have the right size, that it fits perfectly, and that the studs to hold it are properly fixed to your helmet".

Maska przydawała się kiedy bombowiec został ostrzelany (dekompresja), o czym nadmienia "B-29 Bomber Pilot's Flight Operating Manual":

"Prior to the release of cabin pressure, crew members must be cautioned to wear and adjust their oxygen masks, and if so equipped, to plug in their electrically hested suits".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Speedy   

Hej

Maska przydawała się kiedy bombowiec został ostrzelany (dekompresja),

Powiem więcej, na ile mi wiadomo w rejonie celu samolot był rutynowo rozhermetyzowany - właśnie po to, by uniknąć gwałtownej ("wybuchowej") dekompresji w razie przebicia kabin ciśnieniowych przez pocisk czy odłamek.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.