Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
Rezz112

Powstanie Styczniowe

Rekomendowane odpowiedzi

Rezz112   

Witam!

Moja Historyczka kazała mi przygotować lekcję za 2 tygodzie na tem temat. Mam Ją sam prowadzić i nie wiem co powiedzieć, aby się nie czepiała że mało i aby nie znudzić klasy.

Macie jakieś propozycję ? Bardzo proszę o pomoc.

Z góry dzięki

Rezz112

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy mieści się to w konwencji przyjętej w waszej szkole, ale może podziel klasę na dwie części i zaproponuj spór o sens powstania. Może niech przygotują się wcześniej - np. do odgrywania roli Wielopolskiego i pomysłodawców powstania.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Z własnego doświadczenia wiem, że praca w grupach w szkole wypada słabo i przynosi wymierne efekty. Nie wiem jak stoisz ze sprzętem komputerowym, ale mógłbyś moim zdaniem zrobić prezentację na temat powstania np. w power poincie i zaprezentować ją na lekcji jako urozmaicenie i komentując oraz opowiadając, to co w niej zawarłeś. Wydaje mi się, że szkoła powinna mieć na etatowym wyposażeniu rzutnik i lapka. Mógłbyś zawrzeć tam różne znalezione zdjęcia czy reprodukcje obrazów scen batalistycznych. Miałem przyjemność uczęszczać na ćwiczenia, na których stosowano pokazywanie materiału przez lapka i takie ćwiczenia były ciekawe i nie nudziły. Mnie od razu przekonuje bardziej, jeśli omawiając jakąś postać pokaże mi się jej fotografię. Pozdrawiam!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Rezz112   

Dzięki wielkie. ;)

Ale mi bardziej chodziło o dane jakie mam im przedstawić nie za dużo i nie za mało ?

Więc jakie?

Prodzawiam

Rezz112

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ale mi bardziej chodziło o dane jakie mam im przedstawić nie za dużo i nie za mało ?

Najprościej i (podejrzewam) najbezpieczniej dla Ciebie - to w zakresie analogicznym do tego, jaki zwyczaj przedstawia Twoja historyczka prowadząc typową lekcje. Przypomnij sobie, co omówiła w związku z Powstaniem Kościuszkowskim (np. - czy wykraczało to poza podręcznik, czy nie) - i postępuj podobnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
iiks   
(np. - czy wykraczało to poza podręcznik, czy nie)

Chociaż czasem warto dodać więcej informacji ciekawych spoza podręcznika oraz ciekawostek, bo np. tak jak było ze mną - szybko takie zapamiętywałem. No i nie nudzą.

Edytowane przez iiks

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.