Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
FSO

Pojazdy typu GP (jeepy, dżipy) w czasie II wojny światowej

Rekomendowane odpowiedzi

FSO   

Witam;

każda aria potzrebuje samochodów pozwalających dotrzec na linię frontu kilku żolnierzom i oficerom, skontrolowanie linii i innych tepu zadań, czasem zamontowanie jakiegoś kaemu gdzieś na nim. Każda armia miał swoje. Bezwzględnie najsłynniejszym jest amerykański Jeep, nieco mniej znany niemiecki Kubelwagen. Jak ta sytuacja wyglądala w innym armiach? Jakie miały dodatkowe wyposażenie? Który z nich najlepiej spelnial swoją rolę?

pozdr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś na na TVN-turbo widziałem Czapajewa. Kawał maszyny, ale myślę, że czerwonoarmiści jednak preferowali Willysy. Jeżeli mogli cokolwiek samodzielnie wybierać :lol: .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FSO   

Witam;

jak zwykle - Rosjanie starali się robić coś co przetrwa wszystko: patrz Czapajew, potem Uaz. Amerykanie i Niemcy mieli zupelnie inną koncepcję takich samochodów. Z tym że Amerykanie skonstruowali od podstaw pojazd terenowy, a oszczędni Niemcy zaadaptowali projekt "Garbusa".

Kubelwagen czyli le. gt. Pkw-K1 Typ 82 [w sumie byly 4 typy] ważyl wszystkiego 750 kg, mial silnik ok 20 konny, chlodzony powietrzem. Pojazd prosty latwy w obsludzie, niezawodny. Jednonapędowy, co niestety ograniczalo jego "dzielność terenową". Niewielka waga powodowala cze czterech żolnierzy moglo go niemal na plecach przenieść w każde miejsce.

Po prostu mam do niego sentyment i lubię go:)

pozdr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
coloman   

Polacy posiadali podczas kampanii wrześniowej Fiaty 508 Łazik (czytałem, że część z nich używana była później przez armię niemiecką).

Ciekawym przykładem wozu transportowo-zwiadowczego jest niemiecki VW Schwimmwagen, czyli taki jeep-amfibia.

Edytowane przez coloman

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.03.2009 o 4:33 PM, FSO napisał:

jak zwykle - Rosjanie starali się robić coś co przetrwa wszystko: patrz Czapajew, potem Uaz. Amerykanie i Niemcy mieli zupelnie inną koncepcję takich samochodów

 

Ciekawe - jaką?

Ernest Taylor Pyle był chyba najpopularniejszym amerykańskim korespondentem wojennym, pokłosiem jego ówczesnej pracy były między innymi takie zbiory jak: "Here Is Your War" (New York 1943) czy "Brave Men" (New York 1944). Na łamach "Washington Daily News" (z 4 czerwca 1943) tak się wyraził o dżipie:

"Dobry Boże, nie sądzę, żebyśmy mogli kontynuować wojnę bez dżipa. Robi wszystko. Jedzie wszędzie. Jest wierny jak pies, silny jak muł i zwinny jak kozioł. Niezmiennie przewozi dwa razy tyle, ile powinien, i jedzie dalej".

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gregski   
W dniu 4.08.2009 o 8:31 PM, coloman napisał:

Polacy posiadali podczas kampanii wrześniowej Fiaty 508 Łazik (czytałem, że część z nich używana była później przez armię niemiecką).

Niemcy używali niemal wszystkiego co zdobyli. I to była zmora dla ich logistyki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.