Jump to content
  • Announcements

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
Andreas

Hermann Goering ( Göring) podczas I wojny

Recommended Posts

Andreas   

Co sądzicie o walkach powietrznych ''Grubego Hermanna''? Zestrzelił 22 samoloty wroga i był jednym z lepszych asów myśliwskich. A może było inaczej? Jak oceniali go przełożeni i koledzy? Kim był wówczas?

Share this post


Link to post
Share on other sites
redbaron   

Z tego, co pamiętam to chyba gdzieś wyczytałem, że był 50 na liście najlepszych pilotów. Ale nie jestem pewien i nie wiem, w jaki sposób robiono tę listę (np. jak rozwiązywano sytuację, gdy dwóch pilotów miało ten sam wynik). W każdym razie został ostatnim dowódcą Pułku Myśliwskiego Richthofena i na czele tej eliarnej jednostki nic już nie zestrzelił. Bodaj już w czasie wojny zaczął zażywać morfinę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wroobel   

Dodam jeszcze , że został odznaczony Krzyżem Zelaznym I klasy oraz II klasy, a także orderem Pour le Mérite .

Na początku wojny został przydzielony do lotnictwa rozpoznawczego , a potem bombowego . Dopiero jesienią 1915 roku został pilotem myśliwskim .

Share this post


Link to post
Share on other sites
amon   

EK II otrzymał w czasie pełnienia służby w 112 Pułku badeńskim " Książę Wilhelm" , czyli jeszcze na ziemi ;)

Swoją służbę powietrzną zaczął jako obserwator , pilotem był Loerzer. Za loty rozpoznawcze , nad baterią dział w rej. Cote de Talon , obaj lotnicy otrzymali EK I , było to w marcu 1915.

Jako pilot Goering rozpoczął loty od 3 pażdziernika 1915.. W pierwszym locie bojowym walczył samotnie z 7 samolotami wroga , ale nic nie zestrzelił. Jednak już 16 listopada zestrzelił Farmana. Latał nad Verdun , 14 marca zestrzelił Caudrona. 2 listopada 1916 zostaje ranny w czasie ataku na brytyjski bombowiec HP. Otrzymuje postrzał w biodro. Rana jest na tyle poważna , że kuracja trwa 4 miesiące. 16 marca 1917 zestrzeliwuje Nieuporta. Lata wtedy Albatrosem III. 23 kwietnia zestrzeliwuje brytyjski bombowiec , a 28 , Sopwitha. Dzień później zwycięża Nieuporta. 8 czerwca , kolejny Nieuport. Wielu zwycięstw Goeringowi nie zaliczono , np 7 lipca w walce odniósł uszkodzenia ale zestrzelił SPADA . Tego nie uznano. 10 zwycięstwo odniósł 24 lipca 1917 , jego ofiarą padł brytyjski Martinsyde. Dwa tygodnie później do listy dopisał Sopwitha.

1 listopada 1917 miał na koncie 15 oficjalnie potwierdzonych zwycięstw.

2 czerwca 1918 otrzymał długo wyczekiwanego i upragnionego " Błękitnego Maxa" ( Pour le Merite).

Mimo, że Czerwony Baron zginął 21 kwietnia , Goering nie od razu objął po nim stanowisko. Stało się to dopiero 14 lipca . Ostatnie , 22 zwycięstwo , odniósł dwa dni po tym zaszczytnym awansie. Zestrzelił wtedy SPADA.

Nie można odmówić Goeringowi odwagi w powietrzu. Był agresywnym i skutecznym pilotem myśliwskim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
redbaron   
Swoją służbę powietrzną zaczął jako obserwator , pilotem był Loerzer. Za loty rozpoznawcze , nad baterią dział w rej. Cote de Talon , obaj lotnicy otrzymali EK I , było to w marcu 1915.

Raczej chyba Côte de Talou - to w rejonie Verdun ;)Bruno Loerzer też był słynnym asem niemieckim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
amon   

redbaron :

Raczej chyba Côte de Talou

No raczej ;)

Uzupełniając nieco informacje o powietrznych dokonaniach Goeringa , należy wspomnieć , że jako obserwator , słynął z doskonałej jakości wykonanych zdjęć . Mało tego, 3 czerwca 1915 załoga Loerzer i Goering zmusiła do lądowania francuski samolot. Nagrodą była audiencja u następcy tronu.

Między bajki , należy włożyć mit , w.g którego Goering sam płacił za lekcje pilotażu. Został normalnie przeszkolony w szkole lotniczej we Fryburgu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×

Important Information

Przed wyrażeniem zgody na Terms of Use forum koniecznie zapoznaj się z naszą Privacy Policy. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.