Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
Andreas

Hermann Goering ( Göring) podczas I wojny

Rekomendowane odpowiedzi

Andreas   

Co sądzicie o walkach powietrznych ''Grubego Hermanna''? Zestrzelił 22 samoloty wroga i był jednym z lepszych asów myśliwskich. A może było inaczej? Jak oceniali go przełożeni i koledzy? Kim był wówczas?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
redbaron   

Z tego, co pamiętam to chyba gdzieś wyczytałem, że był 50 na liście najlepszych pilotów. Ale nie jestem pewien i nie wiem, w jaki sposób robiono tę listę (np. jak rozwiązywano sytuację, gdy dwóch pilotów miało ten sam wynik). W każdym razie został ostatnim dowódcą Pułku Myśliwskiego Richthofena i na czele tej eliarnej jednostki nic już nie zestrzelił. Bodaj już w czasie wojny zaczął zażywać morfinę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wroobel   

Dodam jeszcze , że został odznaczony Krzyżem Zelaznym I klasy oraz II klasy, a także orderem Pour le Mérite .

Na początku wojny został przydzielony do lotnictwa rozpoznawczego , a potem bombowego . Dopiero jesienią 1915 roku został pilotem myśliwskim .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
amon   

EK II otrzymał w czasie pełnienia służby w 112 Pułku badeńskim " Książę Wilhelm" , czyli jeszcze na ziemi ;)

Swoją służbę powietrzną zaczął jako obserwator , pilotem był Loerzer. Za loty rozpoznawcze , nad baterią dział w rej. Cote de Talon , obaj lotnicy otrzymali EK I , było to w marcu 1915.

Jako pilot Goering rozpoczął loty od 3 pażdziernika 1915.. W pierwszym locie bojowym walczył samotnie z 7 samolotami wroga , ale nic nie zestrzelił. Jednak już 16 listopada zestrzelił Farmana. Latał nad Verdun , 14 marca zestrzelił Caudrona. 2 listopada 1916 zostaje ranny w czasie ataku na brytyjski bombowiec HP. Otrzymuje postrzał w biodro. Rana jest na tyle poważna , że kuracja trwa 4 miesiące. 16 marca 1917 zestrzeliwuje Nieuporta. Lata wtedy Albatrosem III. 23 kwietnia zestrzeliwuje brytyjski bombowiec , a 28 , Sopwitha. Dzień później zwycięża Nieuporta. 8 czerwca , kolejny Nieuport. Wielu zwycięstw Goeringowi nie zaliczono , np 7 lipca w walce odniósł uszkodzenia ale zestrzelił SPADA . Tego nie uznano. 10 zwycięstwo odniósł 24 lipca 1917 , jego ofiarą padł brytyjski Martinsyde. Dwa tygodnie później do listy dopisał Sopwitha.

1 listopada 1917 miał na koncie 15 oficjalnie potwierdzonych zwycięstw.

2 czerwca 1918 otrzymał długo wyczekiwanego i upragnionego " Błękitnego Maxa" ( Pour le Merite).

Mimo, że Czerwony Baron zginął 21 kwietnia , Goering nie od razu objął po nim stanowisko. Stało się to dopiero 14 lipca . Ostatnie , 22 zwycięstwo , odniósł dwa dni po tym zaszczytnym awansie. Zestrzelił wtedy SPADA.

Nie można odmówić Goeringowi odwagi w powietrzu. Był agresywnym i skutecznym pilotem myśliwskim.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
redbaron   
Swoją służbę powietrzną zaczął jako obserwator , pilotem był Loerzer. Za loty rozpoznawcze , nad baterią dział w rej. Cote de Talon , obaj lotnicy otrzymali EK I , było to w marcu 1915.

Raczej chyba Côte de Talou - to w rejonie Verdun ;)Bruno Loerzer też był słynnym asem niemieckim.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
amon   

redbaron :

Raczej chyba Côte de Talou

No raczej ;)

Uzupełniając nieco informacje o powietrznych dokonaniach Goeringa , należy wspomnieć , że jako obserwator , słynął z doskonałej jakości wykonanych zdjęć . Mało tego, 3 czerwca 1915 załoga Loerzer i Goering zmusiła do lądowania francuski samolot. Nagrodą była audiencja u następcy tronu.

Między bajki , należy włożyć mit , w.g którego Goering sam płacił za lekcje pilotażu. Został normalnie przeszkolony w szkole lotniczej we Fryburgu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.