Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
secesjonista

Flota amerykańska po uchwaleniu Naval Act z 1794

Rekomendowane odpowiedzi

Akt ów miał za zadanie odbudowę potencjału militarnego na morzu Ameryki, a wydany został

w jakieś dziesięć lat po tym jak sprzedano ostatni okręt. potem w lipcu 1797 r. Kongres wydał

kolejny akt prawny An Act Providing a Naval Armament, tyczący się wykorzystania

USS Constitution i USS Constelation.

Jak wyglądał werbunek na te jednostki?

Czy zasady organizacji floty i jej dowództwa różniły się od tych obowiązujących w krajach europejskich?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
poldas   

Secesjonisto;

  Cytuj
Akt ów miał za zadanie odbudowę potencjału militarnego na morzu Ameryki

Na jakim morzu?

Ale domyślam się iż skończy się w tym temacie na doktrynie Monroe.

Edytowane przez poldas

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gregski   

Z tego co pamiętam to jednym z powodów powołania floty były wyczyny algierskich piratów którzy w bezwstydny sposób zajmowali i łupili amerykańskie statki (między innymi).

A że te okręty przydały się w czasie wojny 1812 -1815. Zwłaszcza USS Constitution. Po zdemolowaniu HMS Guerriere i HMS Java dostała ona przezwisko Old Ironsides. Po prostu dąb z którego była zbudowana był jak najlepszego gatunku (plus odpowiednia technologia).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
poldas   

Gregski;

Dąb i trwałość USS Konstytucja to legenda.

Ten okręt uchował się do dzisiaj.

Tylko nie rozumiem jednej rzeczy;

Algierscy piraci łupili amerykańskie statki.

Gdzie to robili?

Edytowane przez poldas

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gregski   

Łupili na śródziemnym

Nie wiem czy legenda bo okręt był zbudowany z dębiny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
poldas   

Wygląda na to, że się źle wyraziłem.

Ten okręt istnieje (licząc od położenia stępki) 219 lat.

Dla mnie jest to fenomen.

Teraz dalej;

Co Yankesi robili w tamtym czasie na Morzu Śródziemnym?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
poldas   

Portugalczycy też handlowali i... tak przypadkiem się im jakieś imperium zrobiło.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  W dniu 11/21/2014 o 7:30 PM, poldas napisał:

Secesjonisto;

Na jakim morzu?

Ale domyślam się iż skończy się w tym temacie na doktrynie Monroe.

Domysł zły.

Termin "morze" jest użyty w sensie ogólnym, mogłem napisać na falach mórz i oceanów.

  W dniu 11/21/2014 o 8:07 PM, gregski napisał:

Z tego co pamiętam to jednym z powodów powołania floty były wyczyny algierskich piratów którzy w bezwstydny sposób zajmowali i łupili amerykańskie statki (między innymi).

A że te okręty przydały się w czasie wojny 1812 -1815. Zwłaszcza USS Constitution. Po zdemolowaniu HMS Guerriere i HMS Java dostała ona przezwisko Old Ironsides. Po prostu dąb z którego była zbudowana był jak najlepszego gatunku (plus odpowiednia technologia).

A czy jednym z powodów nie był również problem z kaperami francuskimi, zwłaszcza po zawarciu traktatu Johna Jaya (listopad 1794 r.), bo w jego efekcie Francja poczuła się zagrożona? Do tego dochodzi efekt "Afery XYZ".

Jakie zapiski pozostawił Thomas Truxton ze swego pierwszego rejsu?

Jakie ograniczenia nakładały zapisy z 1797 roku co do osób zdolnych do zaokrętowania?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
maxgall   
  gregski napisał:

Po prostu dąb z którego była zbudowana był jak najlepszego gatunku (plus odpowiednia technologia).[/i]

Tutaj nie chodziło tylko o gatunek drewna (a w zasadzie gatunki), ale przede wszystkim o to że okręty amerykańskie miały konstrukcję kadłuba (w tym co istotne grubość burt) odpowiadającą bardziej angielskiemu liniowcowi 74-działowemu, niż fregacie (uzbrojenie w sumie też, tylko w mniejszej ilości).

Dlatego trudno się dziwić że potrafił zdemolować "normalną" fregatę. Do tego został zaprojektowany: wygrać z fregatą, zwiać przed liniowcem.

pozdr

Edit: W przypadku HMS Guerriere różnica była jeszcze większa, gdyż była to zdobyczna fregata francuska, które to fregaty były jeszcze "lżejszej" budowy od angielskich.

Edytowane przez maxgall

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

"Yankee Racehorse" wedle wytycznych miał liczyć około 330 osób załogi licząc wraz z podoficerami i oficerami.

Czy było to typowe, patrząc na podobne jednostki europejski?

Ciekawie wyglądała charakterystyka rekrutowanych kandydatów na załogę. Mieli oni zatem mieć skłonność do morza. Mieli być werbowani dobrowolnie i nie mogli być wówczas pijani. Nie każdy jednak mógł starać się o służbę na pokładzie USS Constellation, oto (co oczywiste) mieli być krzepcy i zdrowi, nie mniejsi niż 5 stóp i 6 cali wzrostu. Wiek określono na pomiędzy osiemnaście lat a czterdzieści.

Czy rzeczywiście w praktyce można było uzyskać tak wysoki wiek minimalny załogi?

Na werbunek nie mogli liczyć wykluczeni:

"... żadnych Murzynów, Mulatów i Indian, ani innych podejrzanych osobników; w tym cudzoziemców o nieuregulowanym statusie".

/A. Kowalczyk "Pierwszy rejs fregaty USS Constellation V 1797 - VIII 1798, czyli blaski i cienie podróży morskiej w świetle dziennika kapitana Thomasa Truxtona", "Vade Nobiscum", Vol. XII, Łódź 2014; s. 68; cyt. za: "Instructions for the Lieutenants, frigate Constellation"/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
maxgall   
  secesjonista napisał:

"Yankee Racehorse" wedle wytycznych miał liczyć około 330 osób załogi licząc wraz z podoficerami i oficerami.

Czy było to typowe, patrząc na podobne jednostki europejski?

Możemy zrobić małe porównanie:

USS Constitution

Zwodowana: 1797 r.

Tonaż: 1576 ton

Uzbrojenie: 32 działa 24 funtowe, 20 karonad 32 funtowych

Załoga: 450 ludzi (w tym 50 marines) – załoga z 1797 r., za wiki, na podstawie US Navy Fact File

HMS Guerriere

Zwodowana: 1799 r., zdobyta przez Anglików 1806 r. (dane ze służby w Royal Navy)

Tonaż: 1092 tony

Uzbrojenie: 28 dział 18 funtowych, 2 działa 9 funtowe, 16 karonad 32 funtowych,

Załoga: 284 ludzi

Jak widać różnica była spora. Angielskie fregaty były trochę większe od francuskich.

Z tym że trzeba pamiętać o tym, że wszystkie marynarki stopniowo zwiększały uzbrojenie swoich fregat, a co za tym idzie ich wielkość. Amerykanie nie byli pierwszymi którzy zastosowali działa 24 funtowe na fregatach - jeden z projektów Chapmana zakładał takie uzbrojenie już 15 lat przed powstaniem USS Constitutuion.

pozdr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
maxgall   

Może jeszcze 2 fregaty brytyjskie, biorące udział w Bitwie pod Lissą z 1811r.

Active

Zwodowana: 1799r.

Tonaż: 1058 ton,

Załoga: 248 (podczas bitwy pod Lissą 300),

Uzbrojenie: 28 armat 18 funtowych, 4 działa 9 funtowe, 14 karonad 32 funtowych,

Cerberus

Zwodowana: 1794r.

Tonaż: około 920 ton,

Załoga: 257,

Uzbrojenie: 26 dział 18 funtowych, 6 dział 6 funtowych, 8 karonad 24 funtowych

Wychodzi na to że trochę się pośpieszyłem pisząc że Angielskie fregaty były większe od francuskich ;)

Z jakością amerykańskich okrętów też bywało różnie: fregata Confederacy, jedna z pierwszych amerykańskich „fregat ekstremalnych”, zdobyta przez Brytyjczyków w 1783 (lub w 1781 – mam 2 źródła z innymi datami), została przez Brytyjczyków „zezłomowana” z uwagi na wadliwą konstrukcję i niesezonowane drewno użyte do jej budowy.

pozdr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.