Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
Jarpen Zigrin

Najlepszy współczesny samolot wielozadaniowy

Najlepszy współczesny samolot wielozadaniowy to:  

35 użytkowników zagłosowało

  1. 1.

    • Dassault Rafale
      1
    • Eurofighter Typhoon
      5
    • General Dynamics F-16 Fighting Falcon
      7
    • Su-37
      3
    • MiG-29
      0
    • JAS 39 Gripen
      0
    • Lockheed F-35 Lightning II
      4
    • Inny jaki?
      0


Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem jest to Eurofighter Typhoon. Samolot jest niezwykle zwrotny, posiada właności stealth, ma zaawansowane systemy awioniczne. Ma chyba najlepszy na świecie system komunikacji głoswoej z systemami pokładowymi o niezwykłym komforcie. Osiąga prędkość dzwiękową bez dopalaczy. Jest dla niego produkowany bardzo najnowocześniejszy pocisk tego typu MBDA Meteor.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
czeslaw   

Niewykluczone, że byłby to MIG-29M Superfulcrum (znacznie udoskonalony mig29), którego prototyp wzbił się w powietrze w 1986. Niestety, jak narazie skończyło się na wyprodukowaniu kilku (lub kilkunastu - niepamiętam dobrze) egzemplarzy...

Nieoddaje głosu bo macie tylko zwykłego Miga 29, który podobno miał pare wad.

pozdro..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Bejdak   

Myślę, że należałoby nieco zmodyfikować albo ankietę, albo jej tytuł.

Opcje wyboru bowiem nijak nie pasują do zagadnienia. Jest tu mowa o samolotach wielozadaniowych. Do takich natomiast nie zalicza się: Mig-27(jest to myśliwiec bombardujący), Mig-29(samolot przewagi powietrznej), Tornado(zależnie od wersji myśliwiec lub samolot szturmowy), Mirage 2000(patrz Tornado) ani Raptor(myśliwiec przechwytujący). Brakuje tu natomiast maszyn takich jak Su-37 czy F-35, które zostały od początku do końca pomyślane jako samoloty wielozadaniowe.

Głos natomiast oddałem na F-16. We wszystkich konfliktach, w których wziął udział jego bilans to ponad 70 zwycięstw w walce powietrznej bez strat własnych - jest to rekordowa statystyka.

F-16 które zostały utracone to tylko i wyłącznie zestrzelenia przez środki ziemia-powietrze albo w wyniku katastrof.

//JKM ankiete zmodyfikowałem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Eurofighter Typhoon niestety nie miał możliwości się sprawdzić, ale mam ciekawą informację mianowicie w 2005 roku zrobiono test dwa F-15E kontra jeden Eurofighter pokazał on, że Eurofighter jest wstanie je wymanewrować i przyjąć pozycję dogodną do zestrzelenia obu maszyn. Daje to dużo do myślenia i pokazuje, że Eurofighter ma przyszłość.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Bejdak   

Rosjanie kiedyś zaproponowali pojedynek 2 na jednego Su-37. Niestety nikt nie podjął wyzwania. O czym może to świadczyć? Ten samolot coś w sobie musi mieć.

Później zorganizowano wreszcie pojedynek. Była taka "walka" miedzy Su-27 a F-15. Wynik był pozytywny dla Su-37, który podobno dość łatwo wchodził na ogon F-15.

Dzięki wektorowanemu ciągowi silnika może wykonywać zwroty o 360 stopni prawie w miejscu. Niestety jest to samolot generacji 4+ a nie 5 jak np. Raptor, Eurofighter czy F-35. Jego awionika i radar są niedoskonałe i cierpi na tym doskonała konstrukcja płatowca, który nie może być w pełni wykorzystany.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

F-16 czy jakikolwiek samolot się tak sprawdził jak ten? Służy na wszystkich chyba szerokościach geograficznych i się sprawdza. Do tego jest to samolot niewątpliwie nowoczesny pod względem technicznym.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Anders   
Do tego jest to samolot niewątpliwie nowoczesny pod względem technicznym.

Porównywalny z MiG-iem 29, a chyba starszy od Su-27, które do najmłodszych nie należą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Bejdak   

Może i starszy, ale nie może być porównywalny. Są to inne generacje samolotów, a poza tym nie liczy się wiek konstrukcji, a jego niezawodność i przydatność na polu walki. Najnowsze wersje F-16 Block 60 i 62 są porównywalne parametrami ze współczesnymi maszynami wielozadaniowymi, czego nie można powiedzieć o Su-27. Ten bowiem ma za słabą awionikę i radar. W pojedynku jeden na jeden z F-16 nie ma szans, ze względu na odległość, z jakiej ten może go namierzyć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Anders   

Ekspertem nie jestem, ale Su-27, jeden z najzwrotniejszych o ile mi wiadomo samolotów świata ("kobra Pugaczowa" jest chyba niewykonalna na innym sprzęcie?) nie ma chyba aż tak słabej awioniki, by porównywać go z F-16? W końcu to na Su-27 niejednokrotnie bito rekordy:

Kolejną serię rekordów ustano­wił na P-42 Nikołaj Sadowników. 10 marca 1987 r. wzniósł się na wysokość 9000 m w czasie 44,17 s (o 2,8 s mniej od Pugaczowa oraz 4,7 s mniej od Smitha), a na wyso­kość 12 000 m w 55,542 s. Są to również rekordy w grupie samolo­tów o masie startowej 12-16 ton. Następnego dnia, 11 marca 1987 r., P-42 osiągnął rekordowe wyni­ki w klasie N, to jest samolotów skróconego startu i lądowania o długości rozbiegu i dobiegu nie przekraczającej 500 m (dotych­czas szybkie samoloty bojowe w tej konkurencji nie startowały, bowiem nie mogły sprostać temu wymaganiu). Dla nabrania wy­sokości 3000 m potrzeba mu było 25,428 s, 12 000 m — 57,367 s oraz 15 000 m — 75,667 s (dwa ostatnie są pierwszymi re­kordami zarejestrowanymi w tej konkurencji). Kolejny rekord w klasie N pobił Nikołaj Sadow­ników dnia 10 czerwca 1987 r., przez regulaminowe 90 sekund utrzymując rekordową wysokość 19 335 — 19 429 m

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Hauer   

Raptor to przede wszystkim mysliwiec przewagi powietrznej.

W tej kategorii jest to po prostu cacko. Tylko po co takie cudeńka jesli przeciwnik praktycznie nie ma lotnictwa? No i własnie dlatego dodano mozliwośc podwieszenia uzbrojenia do niszczenia celów naziemnych. Tylko, ze jak na samolot wielozadaniowy to cena jest tak gigantyczna, ze az szkoda.

Troche podobnie z SU-27, to nie jest typowy wielozadaniowiec. To mysliwiec przechwytujący / przewagi powietrznej, a ew. samolot szturmowy.

Co do walk powietrznych to w pierwszej wojnie w zaoce wszelkie samoloty, które zdązyły wystartowac zostały zestrzelone poza zasięgiem wzroku. Nie ma juz manewrowych pojedynków. Teraz liczy się radar i rakieta (np. MIG-31 jest pod tym kontem robiony).

Dziwi mnie, że ze sprawdzonych maszyn nie ma na liście Harriera :shock:

Prawdziwie wielozadaniowym cudeńkiem ma być F-35, który wkrótce ma wchodzic do słuzby (na razie lataja prototypy). Az dziwne że dostał tak mało w ankiecie. Eurofighter Typhoon to bedzie złom przy F-35, nie rozumiem tego europatriotyzmu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gruzio2   

Poczatki rozwoju Raptora siegaja do zimnej wojny wiec jego powstanie bylo determinowane walka z WWS.Mial byc mysliwcem przewagi powietrznej majacym zastapic F-15.Wiec jego sklonnosci do misji uderzeniowych sa naturalne(F-15 E Strike Eagle).Ale popieram opinie o Typhoonie.Europejczycy nie potrafia zbudowac idealnego mysliwca.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tankfan   

Z tego co słyszałem zaprojektowano oprócz F/A-22 jeszcze F/B-22 który miałby być właśnie takim wielozadaniowcem, choć podejrzewam że zrezygnowali z tego i woleli zaimplementować takie możliwości F/A-22, zaś F-35A już kończy testy i jest całkiem obiecujący, teraz rozpoczynają się testy F-35B, ciekaw jestem co z tego wyjdzie bo zaiste samolot to interesujący. Zaś Typhoon jest jeszcze nie dopracowany, strasznie drogi i coś rezygnują z nich ostatnio chyba Brytyjczycy zrezygnowali z nowej partii, myślę że skończy się na małej i kosztownej produkcji... zresztą tak kończą programy o podłożu politycznym prowadzonym przez kilka krajów tylko i wyłącznie dla prestiżu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Hauer   
Zaś Typhoon jest jeszcze nie dopracowany, strasznie drogi i coś rezygnują z nich ostatnio chyba Brytyjczycy zrezygnowali z nowej partii

Mądrzy Brytole. Po co brnąc w Eurofightera, skoro uczestnicza w programie JSF, którego efektem będzie wspomniany F-35.

F-35A już kończy testy i jest całkiem obiecujący, teraz rozpoczynają się testy F-35B, ciekaw jestem co z tego wyjdzie bo zaiste samolot to interesujący

Prawdopodobnie wyjdzie nowoczesny samolot wielozadaniowy. Na dodatek bedzie tani i masowo produkowany. I jeszcze informacja rodem ze science-fiction, dla F-35 opracowuje sie działko laserowe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.