Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
Golda

Linia kolejowa Białystok- Warszawa lata 20. XX w.

Rekomendowane odpowiedzi

jancet   

W zakresie cen biletów nie było cen wolnorynkowych... jakieś przykłady?

Secesjonisto, sam przytaczałeś zarządzenia WŁADZ, określające ceny biletów. To jest doskonały przykład, dowodzący, że nie były to ceny wolnorynkowe.

Edytowane przez jancet

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

I ja tak twierdzę, może upuściłem gdzieś przecinek stąd moja wypowiedź była może niezrozumiała.

Ceny były regulowane i ogłaszane w prasie, inflacja pomiędzy ogłoszeniem danych taryf nie mała wpływu na samą cenę biletu, mogła mieć jedynie na kolejną taryfę.

Kończę temat - każdy kto posiada umiejętność przeszukiwania zasobów internetu łatwo się przekona, że relacje płacy do ceny biletu; przedstawione w początkowym poście; są nieprawdziwe.

Udowadniać rzeczy oczywistych nie zamierzam.

Edytowane przez secesjonista

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jancet   

Kończę temat - każdy kto posiada umiejętność przeszukiwania zasobów internetu łatwo się przekona, że relacje płacy do ceny biletu; przedstawione w początkowym poście; są nieprawdziwe.

Udowadniać rzeczy oczywistych nie zamierzam.

Co do wyróżnionego pogrubioną czcionką stwierdzenia - nie ma najmniejszych wątpliwości. Te relacje płacy do ceny biletu są nieprawdziwe.

Jednak jeśli chodzi o ustalenie prawdziwych relacji płacy do ceny biletu, musimy być nader ostrożni w warunkach hiperinflacji, bo płaca zmieniała się stopniowo zgodnie z zasadami rynku, a cena biletu - skokowo, jak to większość cen regulowanych.

Mógłbym, tak jak szanowny Secesjonista, powiedzieć, że "udowadniać rzeczy oczywistych nie zamierzam", ale skoro osoba tak światła, jak Secesjonista, który "posiada umiejętność przeszukiwania zasobów internetu" w o wiele większym stopniu, niż ja, wyraziła w tym wątku poglądy, świadczące o nikłym zrozumieniu takich pojęć, jak inflacja i hiperinflacja oraz cena wolnorynkowa i regulowana, to dochodzę do wniosku, że nawet rzeczy oczywiste dla mnie mogą nie być oczywiste dla innego użytkownika, więc warto o nich pisać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie: z racji braku światłości, a jeszcze dodatkowo z tegoż powodu, że mój osąd świadczy: "o nikłym zrozumieniu takich pojęć, jak inflacja i hiperinflacja oraz cena wolnorynkowa i regulowana" trudnym jest dyskurs z użytkownikiem jancet, który ową światłość posiada.

Nikt, nie przedstawi trafniej, jak tylko on: jak się ma tabela cen za bilety w roku 1920 za dany kilometr do hiperinflacji.

Jaka była cena wolnorynkowa biletów kolejowych w II RP?

Edytowane przez secesjonista

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.