Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
Jarpen Zigrin

Taktyka walki z U-Bootami

Rekomendowane odpowiedzi

Jedną z taktyk były łodzie pułapki (zamaskowane armaty, a jak wynurzał się U-Boot następował atak), ale była to dość prymitywna taktyka. Następnie Brytyjczycy wynaleźli sonar, by potem używać bomb głębinowych. Taktyka była prosta najpierw namierzano U-Boot, potem obliczano odległość i ustawiano zapalnik w bombie głębinowej. Jednak błąd w obliczeniach powodował pudła. Trzeba było strasznie dużo tych bomb zrzucać, by zniszczyć chodź jeden okręt. Potem skonstruowano tzw. jeża, czyli wyrzutnia 30 mini bomb.

To są dość proste informacje, z chęci się dowiem od Was o konkretnych przypadkach starć lub innych wyrafinowanych taktykach walk z podwodnymi okrętami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
widiowy7   

Sonar lub Asdic, miał pewne ograniczenia. Sygnał dźwiękowy był puszczany dookoła atakującej jednostki, ale dosyć płasko.

Tak więc atakujący okręt namierzał U-boata, nadpływał nad niego, tracił kontakt i rzucał bomby. W międzyczasie, dowódca okrętu podwodnego miał czas na manewr.

Później zaczęto stosować pary atakujących eskortowców. Jeden atakował, drugi namierzał okręt podwodny, gdy ten pierwszy tracił kontakt.

Ale oczywiście stosowano też szumonamierniki. stąd te komendy na okrętach podwodnych o zachowaniu ciszy na pokładzie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gregski   

Robert Boyle pracował nad tym od 1916 roku a rok później otrzymał gotowy produkt.

Z tego co wiem to w czasach I WŚ używano raczej hydrolokatorów.

Edytowane przez gregski

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
redbaron   

Generalnie w czasie I wojny światowej wymyślono konwoje - to w sumie też forma walki z U-Bootami, tyle, że biernej. Taki konwój łatwiej ochraniać. A jeżeli jeszcze na przykład w powietrzu leci nad tym sterowiec, to jest to już w ogóle dobre rozwiązanie. Sterowce bardzo dobrze się sprawdzały do tego celu i jeszcze w II wojnie światowej bodaj ich używano.

Do sposobów zwalczania U-Bootów dodałbym jeszcze akcje przeciwko ich bazom - np. rajd na Zeebrugge.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
maxgall   

Generalnie w czasie I wojny światowej wymyślono konwoje [...]

Tak generalnie to konwoje wymyślono bodajże już w starożytności (tak samo jak szyk liniowy), a w czasach bardziej współczesnych system konwojów był wykorzystywany z powodzeniem w XVI i XVII wieku (np. konwoje holenderskie czy hiszpańskie srebrne floty).

pozdr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
redbaron   

Tak generalnie to konwoje wymyślono bodajże już w starożytności (tak samo jak szyk liniowy), a w czasach bardziej współczesnych system konwojów był wykorzystywany z powodzeniem w XVI i XVII wieku (np. konwoje holenderskie czy hiszpańskie srebrne floty).

Fak, masz rację - konwoje były wcześniej - zatem zamiast "wymyślono konwoje" powinienem był napisać "wymyślono, że można zastosować konwoje z eskortą jako bierny sposób walki z U-Bootami" ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Glasisch   

na początku XVII wieku m.in. Hamburg i Brema miały tzw. "Convoyschiffe" mające bronić handlowe przed atakami piratów. W internecie jest trochę na ten temat.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.