Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
Andreas

Lotnictwo pod niebem Wschodu

Rekomendowane odpowiedzi

Andreas   

Witam!

Jak się przedstawiała sytuacja lotnictwa na Froncie Wschodnim? Jak isę przedstawiał stosunek sił stron walczących? Czy doszło tam do poważniejszych bitew? Jacy są Wam najbardziej znani piloci? Mnie osobiście kojarzy się Piotr Niestierow, poległy 8. września 1914r., kiedy staranował niemiecki samolot.

Zapraszam!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
widiowy7   

Początek wojny:

32 korpuśne oddziały lotnicze

8 fortecznych

6 kompanii lotniczych - będących częścią parków aeronautycznych

Razem 244 samolotów. 300 pilotów i 100 obserwatorów, 133 pilotów pośpiesznie kończyło kursy.

Co do sterowców:

Na front wysłano trzy kompanie sterowców z osmioma maszynami.

Druga kompania w Brześciu Lit - 2 szt

Trzecia kompania w Lidzie -3 szt

Czwarta kompania w Berdyczowie - 3 szt.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
redbaron   

Początkowo w składzie każdego korpusu niemieckiego i rosyjskiego [nie mam danych o siłach austro-węgierskich) był polowy oddział lotniczy w składzie 6 samlotów. Miały one prowadzić zadania rozpoznawcze. Potem zaczęły się pojawiać myśliwce - po stronie rosyjskiej głównie francuskie Nieuporty z tego, co pamiętam. Do tego różne bombowce z rosyjskimi czterosilnikowymi typu "Ilja Muromiec" włącznie. Nie mniej jednak lotnictwa było mniej niż na zachodzie, do tego obszar znacznie większy, toteż za wielu asów ten front nie wykreował.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Leuthen   

Zainteresowanych działaniem lotnictwa na froncie galicyjskim odsyłam do książki Andrzeja Olejki "Działania lotnictwa w pasie karpackim w latach 1914-1947" wydanej w Rzeszowie w 2005 r.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mordi   

Andreasie, jeżeli dobrze operujesz językiem angielskim, to Osprey Publishing wydał jakiś czas temu książkę o rosyjskich asach na froncie wschodnim nazywa się to: "Russian aces of World War I", autorem jest Wiktor Kulikow. Wśród pilotów rosyjskich, którzy mieli całkiem niezłe wyniki było paru Polaków. Jakiś czas temu popełniłem artykuł na ten temat - posłałem redakcji "Historia.org", czekam na odpowiedź. Tak czy inaczej, było parę ciekawych motywów lotniczych z Polakami na wschodzie. Np., jeden z lepszych rosyjskich asów tego okresu Donat Makijonek był Polakiem (latał na licencyjnych Nieuportach). Świetna jest relacja jednego z I Wojennych polskich pilotów, Antoniego Mroczkowskiego, o tym jak razem ze swoim nawigatorem zestrzelili niemieckiego Albatrosa i to przy użyciu pistoletu - relacja była publikowana w jednym z numerów "Skrzydlatej Polski" w latach 60., rocznik bodajże 62, ale mogę sprawdzić, albo ten swój tekst podesłać na skrzynkę.

Z innych rzeczy to troszkę na wschodzie latał "Czerwony Baron", ale nic wiele nie osiągnął - w sumie to miał parę wylotów na bombardowanie. Jeśli chodzi o wspomnianego przez Leuthen'a Andrzeja Olejkę, to napisał jeszcze ciekawą pracę "Lotnicze epizody znad c.k. Tarnowa 1914-1915".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gregski   
W dniu 11.04.2009 o 11:36 PM, Andreas napisał:

Mnie osobiście kojarzy się Piotr Niestierow, poległy 8. września 1914r., kiedy staranował niemiecki samolot.

No w początkowej fazie wojny zmagania lotników nierzadko przebiegały w stylu "full contact".

31 marca 1915 roku młodszy oficer 4 eskadry lotniczej Aleksander Aleksandrowicz Kazakow w okolicach Woli Szydłowieckiej staranował i strącił swoim Moranem niemieckiego Albatrosa. Jego Moran doznał co prawda uszkodzeń podwozia ale lotnik zdołał szczęśliwie wylądować na swym macierzystym lotnisku pod Grodziskiem Mazowieckim.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.