Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/

Rekomendowane odpowiedzi

Wroobel   

lw1116jm.jpg

Bf110 zestrzelony przez por. Strzembosza ze 111 Eskadry w dniu 6. Września .

lw134fv.jpg

Bf110 zestrzelony przez kpr J. Malinowskiego.

lw21nr.jpg

lw69wt.jpg

Do 17.

lw48cu.jpg

Bf 109 zniszczony pod Dębicą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Domen   

Dzięki za fotki! Bardzo ciekawe.

Btw - gdzie znalazłeś te fotki? :huh:

Na forum myśliwców jest ciekawy temat z fotkami zestrzelonych w Polsce samolotów (pt. "Kto zepsuł Niemiaszkom samolocik?" - bardzo na miejscu tytuł, bo w dyskusji bierze udział pan Marius Emmerling - spec od awarii lotniczych) - ale akurat tych fotek zestrzelonych myśliwców tam nie widziałem:

http://www.mysliwcy.pl/forum/watki.php?id=...;ustaw=&s=1

Btw - jest tam zidentyfikowana fotka samolotu, co do którego pan Emmerling w swojej książce twierdzi, że spadł w wyniku awarii - tymczasem na wspomnianej fotce wyraźnie widać ślady po ołowianych kulkach w kadłubie samolotu ;).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ciekawy   

No własnie - pokaż te zdjęcia Emmerlingowi (dyskutowałem z nim na dws-ie), a on błyskawicznie udowodni ci, że:

- samoloty te rozbiły sie na wskutek błedów pilota;

- samoloty te rozbiły się na wskutek awarii;

- samoloty te rozbiły się na wskutek własnego ognia plot.

I kropka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Forteca   
Btw - jest tam zidentyfikowana fotka samolotu, co do którego pan Emmerling w swojej książce twierdzi, że spadł w wyniku awarii - tymczasem na wspomnianej fotce wyraźnie widać ślady po ołowianych kulkach w kadłubie samolotu

bo te kule nie zestrzeliły samolotu, tylko spowodowały jego "awarię" - a spadł juz w wyniku tej "awarii". To tak ja z Moldersem który doznał "awarii" po spotkaniu z francuskimi Hawkami 7.09.1939 r.

- samoloty te rozbiły sie na wskutek błedów pilota;

- samoloty te rozbiły się na wskutek awarii;

- samoloty te rozbiły się na wskutek własnego ognia plot.

Wynika z tego że Niemcy mieli strasznie niewyszkolonych pilotów, ich konstrukcje były tak awaryjne że przy nich nawet sowiecki ŁAAG to szczyt bezawaryjności, a niemieccy artylerzyści plot uważali że Polska ma bezwzględną przewagę w powietrzu i strzelali do wszystkiego co lata.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ciekawy   
Wynika z tego że Niemcy mieli strasznie niewyszkolonych pilotów, ich konstrukcje były tak awaryjne że przy nich nawet sowiecki ŁAAG to szczyt bezawaryjności, a niemieccy artylerzyści plot uważali że Polska ma bezwzględną przewagę w powietrzu i strzelali do wszystkiego co lata.

Forteco - poraża mnie niemiecki system klasyfikacji/ uszkodzeń samolotów, przedstawiony przez Emmerlinga w I cz., jednak przyjmuję go do wiadomości. Obawiam się jednak, że w/w system mógł też działać w drugą stronę - gdybyśmy mieli sprawniejszy tabor naprawczy, i samoloty zapasowe, nasze straty byłyby minimalne w stosunku do niemieckich. A co do strzelania do wszystkiego, co się rusza - poczytaj sobie Jochena Böhlera, jak to we wrześniu 1939r. niedoświadczeni (nieobyci bojowo) żołnierze Wehrmachtu, będący w ciągłym napięciu, strzelali do wszystkiego, co sie rusza (wliczając w to krowy i świnie :) ). Często pomiędzy oddziałami wybuchała trudna do opanowania strzelanina ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
315-PK   

lw21nr.jpg

lw69wt.jpg

Do 17.

Przedstawiona przez Ciebie "sklejka" dwóch zdjęć i podpisana Do-17 przedstawia w rzeczywistości dwa różne samoloty. Ten na górnym zdjęciu (L1+EL) to Bf 110 z 3.(Z)/LG 1. W kampanii wrześniowej udział brała I Gruppe, jej dowódcą był mjr. Walter Grabmann. Natomiast zdjęcie dolne przedstawia faktycznie Do 17 w wersji E lub F.

Edytowane przez 315-PK

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
315-PK   

lw1116jm.jpg

Bf110 zestrzelony przez por. Strzembosza ze 111 Eskadry w dniu 6. Września .

lw134fv.jpg

Bf110 zestrzelony przez kpr J. Malinowskiego.

lw48cu.jpg

Bf 109 zniszczony pod Dębicą.

Ad.1 - Jeżeli chodzi o zdjęcia i dyskusję na temat tego samolotu na forum Myśliwcy to pozwolę sobie przypomnieć, że zaczęła się ona wstawieniem zdjęcia w p.124 w dniu 10.05.2008 r. i ciągnęła się z przerwami do p.563. Jest to Bf 110 (2N+IH)z 1./ZG 1.

Ad.2 - Na temat tego samolotu też wstawiono dwa zdjęcia słabej jakości w p.372 i 373. Na zdjęciu widać tylko początkową część kodu - M8, dalsza część to +AK co wskazuje na 2./ZG 76.

Ad.3 - ta "Dora" czyli Bf 109 D, "10" też był omawiany lecz takiego zdjęcia nie było.

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.