Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
FSO

Przyczyny rozwoju techniki wojskowej w okresie '39-'45

Rekomendowane odpowiedzi

Dante666   

Ad.1

Chodzi o pionowy start samolotów potrzebny przez bombardowanie pasów startowych przez Aliantów co utrudniało start.

Ad.2

W Niemczech tez o tym pomyśleli gdzieś na przełomie lat 30 i 40.

I nie latał :lol:

Unosił się trochę nad ziemią ^_^

Po wojnie Amerykanie zagarnęli niemiecki model takiego samolotu i wykorzystali kilka elementów z niego do ulepszenia swojego modelu.

Ad.3

Tu się wszystko zgadza

Ad.4

Z tym grafitem to prawda. Jednak wyścigu zbrojeń nie przyśpieszono by tak szybko gdyby nie wiadomość ze Naziści z Norwegii przywożą Ciężka Wodę o wiadomym zastosowaniu.

Ad.5

No z tą bronią przedobrzyłem racja.

Ad.6

Tutaj niewiele mogę ci powiedzieć oprócz tego że to co powiedziałeś o CIA to prawda ale Laser ów znaleziono w 1946 (miesiąca nie znam). Po powstaniu tej agencji został on jej przekazany.

O samym laserze wiem niedużo poszperaj w Google ale Naziści widzieli w tym najwyraźniej coś cennego.

Ad.7

Z tymi drzwiami dobrze powiedziane.

Nie można zwątpić jednak w to że Niemcy przyczynili się do jakiegoś przyśpieszenia działania z tą rakietą.

Ad.8

Tak o ten film chodziło czyli ten pkt. też git

Szukam szukam i nie mogę znaleźć.

Chodzi ci o samą operacje ''peperclip''???

Edytowane przez Dante666

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ad.1

Chodzi o pionowy start samolotów potrzebny przez bombardowanie pasów startowych przez Aliantów co utrudniało start.

Ad.2

W Niemczech tez o tym pomyśleli gdzieś na przełomie lat 30 i 40.

I nie latał :lol:

Unosił się trochę nad ziemią ^_^

Po wojnie Amerykanie zagarnęli niemiecki model takiego samolotu i wykorzystali kilka elementów z niego do ulepszenia swojego modelu.

Ad.3

Tu się wszystko zgadza

Ad.4

Z tym grafitem to prawda. Jednak wyścigu zbrojeń nie przyśpieszono by tak szybko gdyby nie wiadomość ze Naziści z Norwegii przywożą Ciężka Wodę o wiadomym zastosowaniu.

Ad.5

No z tą bronią przedobrzyłem racja.

Ad.6

Tutaj niewiele mogę ci powiedzieć oprócz tego że to co powiedziałeś o CIA to prawda ale Laser ów znaleziono w 1946 (miesiąca nie znam). Po powstaniu tej agencji został on jej przekazany.

O samym laserze wiem niedużo poszperaj w Google ale Naziści widzieli w tym najwyraźniej coś cennego.

Ad.7

Z tymi drzwiami dobrze powiedziane.

Nie można zwątpić jednak w to że Niemcy przyczynili się do jakiegoś przyśpieszenia działania z tą rakietą.

Ad.8

Tak o ten film chodziło czyli ten pkt. też git

Szukam szukam i nie mogę znaleźć.

Chodzi ci o samą operacje ''peperclip''???

Tu się nic nie zgadza...

Operacja Paperclip, a nie peperclip jak sam podałeś... nie obejmowała, jak sam podałeś 1000 naukowców, skąd ta wielkość? Ja spotkałem się z liczbą 765, pośród tych Geisteskapazitäten byli też zwykli moterzy...

ad2 poproszę o dane z przełomu 39/40

ad3. Czy Jack Northrop posiłkował się zdobyczami nazistów?

ad4. To ciężka woda była istotna w doświadczeniach, czy w perspektywie jednak nie... bo już nie wiem jakie jest twe zdania?

ad5. Skoro przedobrzyłeś to odpisujemy to od twych 98 dowodów.

ad6. CIA przejmuje laser, choć sama jeszcze nie istnieje - możesz podać skąd pobierasz takie fakty?

Ad7. Zwątpić można... chyba że podasz argumenty

Ad8. Ten punkt nie jest git... co to ma do twej tezy o wykorzystywaniu przez USA wiedzy niemieckich specjalistów przy budowie broni???

A przypadek dr. Richard Miethe na co wskazuje?

Czekam z utęsknieniem na kolejne kilkadziesiąt dalszych punktów potwierdzenia twych tez, przy użyciu podobnej metodologii...

Edytowane przez secesjonista

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dante666   

Uwielbiam twoje dąsy o dowody i nutkę ironii w twoim głosie :D

Ad.1

Pominąłeś w wypowiedzi więc się zgadza

Ad.2

Więc tu krótkie uzasadnienie:

Amerykański model nie latał. Unosił się około 1 metra nad ziemią.

Od Niemców zapożyczono pomysł z 3 nadmuchami ustawionymi pod pewnymi kątami co miało ułatwić start.

Pomysł okazał się trafiony lecz był 1 problem: potrzeba było wielkie ilości energii do latania takiego cuda.

Energii takiej starczało wtedy na 15 minutowy lot na wysokości 1 metra :lol: . Oprócz pomysłu z nadmuchami Amerykanie częściowo też wykorzystali pomysł Nazistów na ceramiczną obudowę pojazdu. Zmniejszała wagę pojazdu ale również jego opływowość. Ale mówię tylko częściowo bo Alianci wpadli na pomysł z ceramiką ale w mniejszym stopniu.

Ad.3

Chodzi ci tu zapewne o jego Avion Model I który miał zapoczątkować erę latających skrzydeł.

Otóż widzisz nie było mu daleko do bycia latającym skrzydłem ^_^ . Udało się to natomiast osiągnąć Niemieckim braciom/naukowcom których nazwisk na tą chwilę nie mogę znaleźć ale poszperam i zaraz dodam przepraszam z góry za zwłokę. Ich pojazd był w kształcie skrzydła a co więcej mógł latać oczywiście krótko bo to był prototyp musieli dopiero zbudować prawdziwy.

Ad.4

To do oddzielnej dyskusji przedyskutujemy ja bo skończeniu z innymi pkt.

Ad.5

Ten kpt. został anulowany.

Ad.6

Tutaj muszę się poprawić bowiem wprowadziłem was w błąd.

Otóż laser ten pozyskano dla CIA podczas operacji ''Paperclip''.

Sama operacja została zatwierdzona we wrześniu 1946 roku.

Lecz dopiero w lutym 1947 roku przesłano pierwszą setkę akt Naukowców do Departamentu Stanu i Sprawiedliwości celu ich przejrzenia i zrewidowania.

Wychodzi z tego ze czynna akcja rozpoczęła się w 1947 :D

Stąd też do CIA trafił laser jak i inne dziwne rzeczy.

Wystarczająco sprostowane czy w tym punkcie masz jakieś zastrzeżenia???

Ad.7

Saturn 5 Został zaprojektowany przez zespół pod kierownictwem Wernhera von Brauna i Artura Rudolpha.

Niewiem jak wam ale mi się wydaje że skoro uczynili z niego kierownika projektu to musiał mieć zdolności wystarczająco przydatne??? :D

Ad.8

To tylko było w formie ciekawostki ;)

To tyle jeżeli o wyjaśnienia.

PS.

Speedy poszukałem ale nie przychodzi mi nic namyśl...może są tak oczywiste ze je pomijam??

Jeżeli mógłbyś to dodaj te 2 znane przypadki bo już spać przez niewiedzę o nich nie mogę ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Uwielbiam twoje dąsy o dowody i nutkę ironii w twoim głosie :D

Ad.1

Pominąłeś w wypowiedzi więc się zgadza

Ad.2

Więc tu krótkie uzasadnienie:

Amerykański model nie latał. Unosił się około 1 metra nad ziemią.

Od Niemców zapożyczono pomysł z 3 nadmuchami ustawionymi pod pewnymi kątami co miało ułatwić start.

Pomysł okazał się trafiony lecz był 1 problem: potrzeba było wielkie ilości energii do latania takiego cuda.

Energii takiej starczało wtedy na 15 minutowy lot na wysokości 1 metra :lol: . Oprócz pomysłu z nadmuchami Amerykanie częściowo też wykorzystali pomysł Nazistów na ceramiczną obudowę pojazdu. Zmniejszała wagę pojazdu ale również jego opływowość. Ale mówię tylko częściowo bo Alianci wpadli na pomysł z ceramiką ale w mniejszym stopniu.

Ad.3

Chodzi ci tu zapewne o jego Avion Model I który miał zapoczątkować erę latających skrzydeł.

Otóż widzisz nie było mu daleko do bycia latającym skrzydłem ^_^ . Udało się to natomiast osiągnąć Niemieckim braciom/naukowcom których nazwisk na tą chwilę nie mogę znaleźć ale poszperam i zaraz dodam przepraszam z góry za zwłokę. Ich pojazd był w kształcie skrzydła a co więcej mógł latać oczywiście krótko bo to był prototyp musieli dopiero zbudować prawdziwy.

Ad.4

To do oddzielnej dyskusji przedyskutujemy ja bo skończeniu z innymi pkt.

Ad.5

Ten kpt. został anulowany.

Ad.6

Tutaj muszę się poprawić bowiem wprowadziłem was w błąd.

Otóż laser ten pozyskano dla CIA podczas operacji ''Paperclip''.

Sama operacja została zatwierdzona we wrześniu 1946 roku.

Lecz dopiero w lutym 1947 roku przesłano pierwszą setkę akt Naukowców do Departamentu Stanu i Sprawiedliwości celu ich przejrzenia i zrewidowania.

Wychodzi z tego ze czynna akcja rozpoczęła się w 1947 :D

Stąd też do CIA trafił laser jak i inne dziwne rzeczy.

Wystarczająco sprostowane czy w tym punkcie masz jakieś zastrzeżenia???

Ad.7

Saturn 5 Został zaprojektowany przez zespół pod kierownictwem Wernhera von Brauna i Artura Rudolpha.

Niewiem jak wam ale mi się wydaje że skoro uczynili z niego kierownika projektu to musiał mieć zdolności wystarczająco przydatne??? :D

Ad.8

To tylko było w formie ciekawostki ;)

To tyle jeżeli o wyjaśnienia.

PS.

Speedy poszukałem ale nie przychodzi mi nic namyśl...może są tak oczywiste ze je pomijam??

Jeżeli mógłbyś to dodaj te 2 znane przypadki bo już spać przez niewiedzę o nich nie mogę ;)

ad1. niech będzie

ad2. to do czego się przydał skoro nie latał?

ad3... poczekam

ad4... poczekam

ad5. odpadł

ad6. To zadziwiające w lutym CIA pozyskała dokumenty, a powstała w lipcu, jakże sprawna organicacja.

ad7 o.k.

ad8. odpada

Noo to czekam na kolejne dziewięćdziesiąt kilka potwierdzeń twej tezy...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Speedy   

Hej

Na wstępie napiszę o tym, co z tego co Amerykanie zdobyli na Niemcach moim zdaniem bardzo im się przydało.

1) Skośne skrzydła. Niemcy przebadali w tunelach i na modelach wiele wariantów skośnego skrzydła. Mieli także praktyczne doświadczenia z eksploatacji samolotów ze skośnym skrzydłem w zakresie wysokich prędkości poddźwiękowych. Były to cenne dane i na pewno popchnęły rozwój samolotów odrzutowych po wojnie.

2) Alexander Lippisch i jego bezogonowce. Lippisch też, jak Hortenowie zajmował się samolotami bezogonowymi, jednak jego modele miały kadłub i usterzenie pionowe, co im znakomicie pomagaŁo na stateczność. Przed wojną budował szybowce, w czasie wojny samolot doświadczalny, który skończył jako myśliwiec Me 163. Jakkolwiek trudno nazwać go udaną pod każdym względem konstrukcją, to jednak był sterowny i stateczny w ogromnym zakresie prędkości, co wczesnym odrzutowcom sprawiało niejaką trudność. W późniejszym okresie Lippisch zajął się właściwościami skrzydła delta. Zaprojektował jakieś myśliwce oraz latającą bombę z takim właśnie płatem. W USA Lippisch pracował dla Convaira, uczestnicząc w projekowaniu myśliwca XF-92 z którego powstał potem nieco bardziej klasyczny F-102 i F-106. Zapewne miał tez wpływ (lub jego badania miały) na budowę bombowca B-58 (także czysta delta). Potem pracował dla takiej firmy Collins Radio Co. W tym okresie zainteresował się takimi alternatywnymi sposobami wytwarzania siły nośnej, no wiecie, żeby nie robić normalnych skrzydeł tylko zamiast tego nadmuch powietrza na coś tam. Pracował wówczas nad ekranoplanami i zrobił też machinę która po polsku nazywa się dyszolot http://www.flightglobal.com/blogs/aircraft...s-aerodyne.html Jakkolwiek na razie ani ekranoplany ani dyszoloty się nie przyjęły za dobrze, to kto wie co z tego jeszcze wyniknie w przyszłości.

Pamiętam jakiś film dokumentalny o nim i jakieś takie zdjęcia, jak pod koniec życia dziadek Lippisch bawi się z wnuczętami puszczając w ogrodzie model samolotu i oczywiście jest to dyszolot ^_^

Ad.1

Chodzi o pionowy start samolotów potrzebny przez bombardowanie pasów startowych przez Aliantów co utrudniało start.

Ale Niemcy się raczej specjalnie nie zapisali niczym szczególnym w tym zakresie. W tamtych czasach to wszystko nie było zresztą takie dokuczliwe. Myśliwce były jeszcze stosunkowo lekkie i miały niską prędkość minimalną <200 km/h, z powodzeniem mogły operować z lotnisk trawiastych a ich rozbieg raczej nie przekraczał 500 m. Znalezienie gdzieś w okolicy 500 m jako tako suchej łąki na kontynencie europejskim zwykle było możliwe. Pewne parcie na takie projekty miała marynarka, możliwość operowania myśliwców z innych okrętów niż wielkie lotniskowce mogłaby mieć pewne znaczenie. Jednak w Niemczech marynarka była słaba i nie miała za wiele do gadania.

To co Niemcy projektowali w tym zakresie nie było niczym nadzwyczajnym. Heinkel bodajże zaproponował pierścieniopłat Lerche czy Leeche z dosyć słabym jednak silnikiem, nie wiem czy by tak sobie pionowo polatał. Focke Wulf zaś takiego dziwoląga o roboczej nazwie Treibflugel w przedziwnym układzie w którym skrzydła obracające się pod działaniem umieszczonych na końcu silniczków odrzutowych (strumieniowych) zapewniały zarówno napęd jak i siłę nośną. Nie wiem czy kiedykolwiek zbudowano choćby model latający w takim układzie, przypuszczam że nie i nic sensownego by z tego nie wyszło. Po wojnie dziesiątki firm w różnych krajach budowaŁy najprzeróżniejsze cudactwa i jakoś Treibflugel się wśród nich nie znalazł.

Ad.2

W Niemczech tez o tym pomyśleli gdzieś na przełomie lat 30 i 40.

I nie latał :lol:

Unosił się trochę nad ziemią ;)

No widzisz a Zimmermanowi latał :D Pamiętam jakiś film dok. jak w roku 1935, 36 może, gość puszczał już takie modele w hali, z napędem elektrycznym (ciągnęły za sobą kabelek). A w 1942 latał już normalny samolot doświadczalny w tym układzie.

Ale w sumie sądząc po nazwisku Charles Zimmerman mógł być niemieckiego pochodzenia :D więc punkt dla ciebie powiedzmy :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dante666   

Ale właśnie ten samolot doświadczalny wysoko nie latał bo na wysokości 1 metra ^_^

I Niemcom i Amerykanom.

Jeżeli amerykański PEŁNOWYMIAROWY model latał to naprostuj

A co do Zimmermana to spotkałem się gdzieś z jego niemieckim pochodzeniem.

Ad.2

Widzisz od projektu do latania było jeszcze duuuużo do zrobienia :lol:

A co oczekiwałeś że zbudują od ręki pojazd i hajda na wojnę??? :D

Ad.6

Nie wnikam w jaki sposób CIA pozyskało ten laser.

Jak się przyjrzysz mojemu postowi to zobaczysz ze nie napisałem kiedy dokładnie CIA zdobyło owy sprzęt.

Równie dobrze mogło to być miesiąc albo nawet i pięć po sprowadzeniu 1 naukowców i danych po rodzimej akcji w lutym :D

Ad.4

To do oddzielnej dłuższej dyskusji.

Ad.3.

Ci naukowcy nazywali się Hortenowie jak wspomniał Speedy o nich mi chodziło

Speedy jeżeli chcesz coś więcej wiedziec na ten temat co poruszyłeś masz ten link http://video.google.pl/videosearch?hl=pl&a...ed=0CBEQqwQwAA# masz tutaj filmik ,,Hitlerowskie UFO'' a w nim dużo faktów na temat NIEMIECKICH naukowców

Edytowane przez Dante666

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FSO   

Witam;

Próśb kilka, ale za to ważnych:

1. Dante666: kolejny post w stylu buahahaha, albo jakakolwiek wycieczka osobista zaowocuje ostrzeżeniem. Będzie to kropla, bo twoja czara jest pelna. Z tego powodu proszę spokojniej, konkretniej, bez docinków, wycieczek osobistych.

2. Bardzo proszę o nie wchodzenie w polemiki typu "jesteś głupi - a ty jeszcze glupszy". Posty będą usowane, a w razie powtórek takowych - ostrzeżenia.

3. Dwa posty - Dantego666 i secesjonisty usunąłem, jako polemikę do argumentów "ad personam" tego pierwszego.

To tyle w kwestiach formalnych

pozdr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Witam;

...

2. Znakomita część badań byla rozrzucona tam gdzie się tego nie możemy spodziewać, i rozliczana nazwijmy to niejasno. Dziś czytając różne ciekawe niemieckie pozycje można się dowiedzieć, że badania nazwijmy je naukowe - typu wpływ ciśnienia, temperatury etc na ludzi byly prowadzone od '42 r. , albo i wcześniej, zaś osoby które "maczały" w tym palce także oddaly się pod opiekę odnośnych armii i zostały szanowanymi naukowcami - w USA na przykład...

pozdr

A kolega FSO może podać tytuły tych: ciekawych niemieckich pozycji które czytał na temat wspomnianych badań o wpływie niskich temperatur, które były prowadzone od 1942 roku?

Ponieważ z mych nieciekawych lektur wynika, że pierwsze tego typu badania rozpoczęły się nie w 1942 r., a w 1938 r. w Sachsenhausen i prowadził je dr Samenstrang.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FSO   

Witam;

secesjonista: na pewno są one opisane dość dokładnie w pozycji SS im Einsatz. [Wiem, nie umiem po niemiecku, ale miałem miłego tłumacza]. Na pewno także wspominają o tym pozycje dotyczące Riese [Olbrzym], w których są wymieniane osoby mogące mieć z tym związek.

pozdr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja nic nie pisałem o Riese, ja pisałem o jednym aspekcie: że kolega się myli, że badania co do niskich temperatur - były rozpoczęte z 1942 rokiem. Kolega FSO twierdzi, że mylę się co do czasu rozpoczęcia badań przez Samenstranga?

na pewno są one opisane dość dokładnie w pozycji SS im Einsatz

Na pewno nie są opisane ponieważ w bogatej literaturze przedmiotu nie ma takiej pozycji o tytule: SS im Einsatz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak właściwie wszystkie te wynalazki łącznie z Bombą Atomową zawdzięczamy Niemcom.

Nie wiem czy to prawda ale natrafiłem na informacje że naziści przeprowadzili pierwszą kontrolowaną reakcje jądrową.

Może ktoś mi to przybliżyć??

A może Brytyjczykom?

;)

Wreszcie u zarania to oni byli najbardziej zaawansowani w tym naukowym wyścigu, wystarczy wspomnieć o dokonaniach teoretycznych Otto Frischa i Rudolfa Peierlsa, raporcieKomitetu Maud utworzonego za inspiracją Henry'ego Tizarda, zaś naukowcy z programu "Tube Alloys" wylądowali w USA.

/pisze o tym: R. Czulda "Bomba w koronie", "Polska Zbrojna" nr 2(780) 8 stycznia 2012/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.