Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/

Rekomendowane odpowiedzi

Andreas   

E tam trudne było.

Pod Kołobrzegiem walczyła dość nietypowa jednostka, mająca bardzo długą nazwę.

Jej specjalizacja było podpalanie tego i owego. Co to byla za jednostka, kto byl dowódcą i gdzie zakończyła szlak bojowy(oczywiście proszę o pełną nazwę owej jednostki).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o "2 Pomorski Samodzielny Zmotoryzowany Przeciwpancerny Batalion Miotaczy Ognia", składał się z 3 kompanii miotaczy ognia, kompanii ckm, kompanii samochodowej, płutonu dowodzenia i zwiadu, plutonu łączności oraz sekcji sanitarnej, wyposażonych min. w 59 plecakowych miotaczy ognia ROKS-3 i 511 miotaczy fugasowych. Jego dowódcą podczas walk o Kołobrzeg był major Michał Titow, Rosjanin (przedtem kapitan Dymitr Surżenko, na końcu zaś Polak major Jan Chmielnicki), oddział wchodził w skład 1 Armii Wojska Polskiego jako pododdział chemiczny. Utworzony 7 maja 1944 roku, szlak bojowy zakończył jak większość jednostek w maju 1945 roku w Kremmen, w Niemczech.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Kto, gdzie i w którym roku dokonał pierwszych, udokumentowanych prób żeglugi za pomocą pary? I nie chodzi tu o Blasco de Garay'a, który ponoć uczynił to w roku 1540, bo nie ma na to konkretnych dowodów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... Statek, o którym mówisz skonstruował Claude de Jouffroy i faktycznie Francuzi uznają go za wynalazcę statku parowego, jednak pierwszych prób dokonał kto inny i wcześniej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Oj, przepraszam, odpowiedź już długo wisi :wink:

Niestety mostostalu, to nie jest poprawna odpowiedź.

Mała podpowiedź, było to na początku XVIII wieku, na kontynencie europejskim. Konstruktorów było dwóch.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tomasz N   

Swą maszynę Newcomen wymyślił w 1712 r. Więc to jest możliwe. Ale powiedz mi jak oni wymyślili przeniesienie napędu i sam napęd ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Thomas Newcomen owszem, współpracował z konstruktorem pierwszego statku parowego, ale sam pierwszy nie był i do wspomnianej "dwójki" nie należał. Zresztą statek wg projektu Newcomen'a skonstruował w roku 1736 zegarmistrz, Jonathan Hulls. Zdarzenie, o które pytam miało miejsce wcześniej niż napisałeś. Trochę wcześniej.

Ten pierwszy stateczek parowy był czterokołowcem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Rzekłbym, francusko-brytyjska, choć bardziej francuska.

Podpowiem, że próby odbyły się na Elbie. Więc jedną część odpowiedzi już macie :mrgreen:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.