Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
Estera

Quiz I Wojna Światowa

Rekomendowane odpowiedzi

W zasadzie bardzo dobrze Ci się kojarzy mostostal. Wprawdzie dyskusyjne jest porównanie z Handley Page V/1500, samolotem brytyjskim. Obydwa nieznacznie różniły się parametrami, choć Handley miał większy udźwig bomb i zasięg. Był jednak krótszy i miał mniejszą powierzchnię skrzydeł. Był też samolot Tabor, ale oblatany dopiero w 1919 roku. Myślę, że możemy sobie darować Handley'a, bo na polu walki pojawił się dopiero w październiku 1918 roku w liczbie 3 sztuk.

Tak więc faktycznie jest to Zeppelin Staaken R.VI (VIII nie wszedł do użytku z tego co wiem). No to jeszcze rok powstania i konstruktor, to będziemy mieli pełną odpowiedź mostostal ;)

P.s.: Oczywiste bowiem jest, że chodzi Ci o Niemcy :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Projekt zostal opracowany w 1916 roku w zakladach Staaken GmBH, nalezacych do koncernu Zeppelina. Wybudowano ich 18. Konstruktor- hmm... Bauman?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak, w zasadzie Alexander Baumann. Był głównym inżynierem. Pierwszą koncepcję wizualizacyjną sporządził Ferdinand von Zeppelin jeszcze w 1914 roku. Baumann dobrał sobie współpracowników, tj. Claudiusa Dorniera, Hugo Junkersa i swojego protegowanego, Adolpha Rohrbacha. Prototyp o nazwie VGO I był gotowy już w 1915 roku, ale uległ wielu modyfikacjom. Ostatecznie, model seryjny wszedł do służby pod koniec czerwca 1917. Pierwsze walki z udziałem tych samolotów miały miejsce na froncie wschodnim, w Kurlandii.

Prawidłowa odpowiedź oczywiście, Twoja kolej proszę :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy niemiecki czołg. Kto był konstruktorem, ile ich wyprodukowano i kiedy(rok)?

PS. Moje pierwsze zadane pytanie w tym quizie, więc myślę, że łatwe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Konstruktorem był inż. Josef Vollmer, kapitan rezerwy. We wrześniu 1916 roku powołano Allgemeines Kriegsdepartement, 7. Abteilung, Verkehrswesen. Opracowano porojekt, a prototyp był gotowy w kwietniu 1917 roku, makieta wrsji ostatecznej w maju. Produkcję próbną uruchomiono we wrześniu a seryjną w październiku. Zamówiono 38 sztuk, jednak wyprodukowanych zostało 20. W walce użyty po raz pierwszy 21 marca 1918 roku w bitwie pod St.Quentin Canal. Czołg nazywał się A7V.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak się nazywał pierwszy austriacki oddział sturmowy (Sturmtruppen, odpowiednik niemieckich Stosstruppen), kiedy powstał i jaki był jego skład?

Mam nadzieję, że to proste pytanie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Paweł94   

Nie jestem nazbyt zawansowany w te klocki, mogę mylić Niemieckie z Austro-Węgierskimi oddziałami szturmowymi. Strzelam...Batalion Szturmowy Rohr...

Powstał 8 Września 1915 roku, ale z czego się składał, sądzę, że z plutonu karabinów maszynowych i miotaczy ognia, może i z dział, ale nie wiem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Prawie dobrze, oczywiście uznaję odpowiedź, gratuluję, bo pytanie łatwe nie było :clap:

Jednostka z początku nie była batalionem, była mniejsza i nazywała się tak na prawdę Sturmabteilung Calsow. Nazwa, którą podałeś była nieco późniejszą, pochodziłe od nazwiska dowódcy, kapitana E. Rohr'a, który objął dowodzenie nad jednostką w czerwcu 1915 roku. Sam oddział powstał w marcu 1915 roku. Początkowo składał się z dwóch kompanii saperskich i sekcji dział 37 mm. Rohr dokonał reorganizacji, dodając pluton ckm (6 ckm), baterię miotaczy min (granatników, szt. 4) i sekcję miotaczy ognia. Następnie, po dodaniu dwóch kompanii piechoty rzeczywiście osiągnął stan silnego batalionu i przemianowany został na Sturmbattalion Rohr.

Gratuluję, Twoja kolej proszę i serdecznie witam na naszym Forum :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Paweł94   

Dziękuje, teraz moje pytanie. Co podano do wiadomości 3 lipca 1914 roku w Berlinie. Dotyczyła ona pewnej linii kolejowej. Miała dać ona dostęp Niemcom do pewnego rejonu i dlaczego zależało na tym Niemcom?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Czy chodziło o linię Konstantynopol-Bagdad mającą dać dostęp do portów zatoki Perskiej?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Andreas   

Jako że Paweł nas opuścił, proponuje, abyś Vissegerdzie zadał pytanie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak się nazywał pierwszy niemiecki żołnierz odznaczony austriackim Złotym Medalem za Odwagę w I WŚ? Jaki miał stopień?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.