Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
Jarpen Zigrin

Czołg średni 25TP/KSUST II

Rekomendowane odpowiedzi

Idea czołgów wielowieżowych święciła triumfy na całym świecie. Od brytyjskiego Independent Tank, przez Neubaufahrzeug, po sowieckie T-28 i T-35 powstawały teoretycznie niezniszczalne mastodonty. Polacy również chcieli taki mieć.

 

https://historia.org.pl/2018/09/17/czolg-sredni-25tp-ksust-ii-polski-wielowiezowiec/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Jarpen Zigrin napisał:

Idea czołgów wielowieżowych święciła triumfy na całym świecie. Od brytyjskiego Independent Tank, przez Neubaufahrzeug, po sowieckie T-28 i T-35 powstawały teoretycznie niezniszczalne mastodonty.

W zasadzie przede wszystkim należałoby wspomnieć radzieckie czołgi, które nie wyszły co prawda poza stadium prototypów - choć testowane były w rzeczywistych warunkach bojowych czyli o T-100 i SMK... moim zdaniem to chyba była najbardziej udana koncepcja (dwie wieże w osi podłużnej pojazdu)... w ogólnie nietrafionej koncepcji czołgu o więcej niż jednej wieży.

 

W sumie pewną "namiastką" czołgu dwuwieżowego był brytyjski Crusader I z "karłowatą" przednią wieżą z km-em, a i  czołgi "dwudziałowe" (choć z drugim działem nie w dodatkowej wieży, a w kadłubie) też trochę podziałały... o ile koncepcja Churchilla z haubicą w kadłubie była szybko zarzucona, to jednak amerykański czołg średni M3 swoją rolę na froncie spełnił - w Afryce północnej i nawet był nie najgorzej oceniany przez Brytyjczyków,którym je dostarczono.

Edytowane przez Razorblade1967

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gregski   

Zdaje się, że w przypadku M3 to Amerykanie nie bardzo potrafili zbudować odpowiednio mocnej wieży a bardzo chcieli mieć w czołgu solidną armatę. Dlatego poszła ona w kadłub.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Speedy   
19 godzin temu, Razorblade1967 napisał:

W sumie pewną "namiastką" czołgu dwuwieżowego był brytyjski Crusader I z "karłowatą" przednią wieżą z km-em,

Coś podobnego miał też w pierwszej wersji dość znany kanadyjski Ram.

Mniej znany jest fakt, że wielodziałowym czołgiem miał być też rosyjski KW-1. W prototypie w wieży po prawej strony armaty 76 mm zamontowana była druga, kal. 45 mm. W praktyce okazało się, że nie jest ona specjalnie potrzebna, a też bardzo utrudniona była jej obsługa ze względu na ciasnotę wieży, tak że szybko się z tego pomysłu wycofano. 

 

 

Edytowane przez Speedy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.