Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
Jack Sparrow

Sumeryjska vs Asyryjska Lista Królów

Rekomendowane odpowiedzi

Dawno mnie tu nie było, a w związku ze studiami historycznymi będę zapewne cześciej tutaj zaglądał ale do rzeczy. Obecnie na zajęciach ze źródłami z bliskiego wschodu los rzucił mnie do grupy kierowanej przez mniej lub bardziej (ale raczej bardziej) znanego Profesora Zawadzkiego, który podobno słynie z motywowania studentów do pracy. Na jutrzejsze zajęcia kazał nam przeczytać fragment Mitów Sumeryjskich co nie sprawiło mi zbyt dużych problemów. Niestety gorzej jest z drugim

zagadnieniem, mianowicie mam porównać sumeryjską i asyryjską listę królów i mimo moich szczerych chęci nic nie wychwytuje a od imion na tych listach dostaje szału. Prosiłbym o pomoc w wyjaśnieniu czym się te listy różnią, może jakieś fakty i ciekawostki na ich temat. Przyjmę każdą pomoc. Pozdrawiam i liczę na pomoc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć o co może chodzić, to co się rzuca w oczy to lata panowania poszczególnych władców, na liście asyryjskiej najdłuższe panowanie to chyba 39 lat, a na sumeryjskiej, taki Enmen-lu-ana panował aż... 43 200 lat. No i na asyryjskiej nie ma chyba kobiet-władczyń, a na sumeryjskiej taka występuje (Ku-Baba).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mieliśmy to porównać do mitu o potopie i przyrównać do tych list. Tylko na sumeryjskiej liście nie ma wzmianki o tym, że pierwszym władcą Eridu był Ziusudra tylko Alluim nie wiem jak jest z asyryjską listą bo nie mogę się połapać z imionami tych władców.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Może trzeba wskazać po ilu latach panowania kolejnych dynastii nastąpił potop i jak to wygląda porównawczo na obu listach?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Raczej wątpię, prędzej profesorowi chodziło o to czy Ziusudra tam występuje. Jutro zresztą się dowiem i dam znać jak poszło. Dobranoc ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×