Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/

Rekomendowane odpowiedzi

jakober   

Przy skręcie swastyki w kierunku przeciwnym oraz przeciwnym profilu orła prawdopodobieństwo, iż zdjęcie jest obrazem lustrzanym, jest spore... Co sprawia, iż z oceną flagi na podstawie tych dwóch danych jako falsyfikatu nalezałoby się jeszcze powstrzymać. Do nowego zdjęcia :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jancet   

Tylko skąd tu lustrzane odbicie?

Ano być może stąd, że ktoś negatyw włożył odwrotnie do powiększalnika. Zdarza się. A raczej zdarzało się.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jakober   

Skręt głowy to był akurat różny, stąd były: "Reichsadler" i "Parteiadler".

Tylko skąd tu lustrzane odbicie?

W sprawie skrętu głowy, to w odniesieniu do wskazanej przez Amona charakterystyki piór oraz Twojego przypuszczenia i uwag dotyczących wzoru M1/41. W tym wypadku, biorąc pod uwagę przeciwny skręt symbolu sfastyki można podejrzewać, że zdjęcie jest lustrzanym odbiciem. W programie obróbki foto to kwestia jednego przycisku.

Ale to skłaniałoby do pytania po co autor wątku miałby wstawiać zdjęcie "lustrzane"? Z początku wątku nie wynika, czy autor znalazł proporzec (flagę) czy zdjęcie... Z dalszych wypowiedzi wynika jednak, że to pierwsze. Nie zakładam, że robił zdjęcie "analogowe". Wkładanie negatywu do powiększalnika więc raczej odpada.

Więc albo titinka65 wstawił na forum odbite lustrzanie zdjęcie, albo znalazł flagę będącą lustrzanym odbiciem. Pierwsza możliwość - dziwna. Druga... No cóż, może ktoś wykonał flagę (by sobie w nocy z flagą po lesie motorem pojeździć :) ), ale na wszelki wypadek, gdyby ktoś (w nocy w lesie się napatoczył i) "się czepiał", wykonał lustrzane odbicie... Różne ludzie (i nadludzie) miewają pomysły...

Ale to tak zupełnie obok tematu. Bez obejrzenia rzeczy i na podstawie wyłącznie jednej fotografii to nikt nic na 100% nie stwierdzi.

Edytowane przez jakober

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowe zdjęcia, nie pokusiłam się o żadne odbicia lustrzane bo moje pytanie nie miałoby wtedy sensu...dorzucam też wymiary:)

post-11118-0-96516800-1441694354_thumb.jpg

post-11118-0-13169400-1441694373_thumb.jpg

post-11118-0-33394900-1441694712_thumb.jpg

post-11118-0-52430700-1441694740_thumb.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jakober   

Nie jestem w stanie powiedzieć, czy to, co pokazujesz na zdjęciu, to oryginał, ale chyba potrafię wskazać co to za wzór. To wzór Reichsführer SS jako Chef der Deutschen Polizei, wersja od 1936. Znaleźć możesz m.in w wikipedii pod hasłem Flaggen der deutschen Polizei (1933/1945).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jancet   
Reichsführer SS

To chyba gruba szycha, nie?

Podejrzewam, że oryginalny, przysługujący mu sztandar, proporzec czy jak to zwać, był wykonany z należytą starannością, zatem raczej spodziewałbym się haftu na podwójnym bławacie, czyli haftujemy na dwóch kawałkach tkaniny (każdy zszyty z czterech trójkątów), następnie zszywamy te dwa kawałki. Oczywiście, z której strony nie patrzysz, orzeł patrzy się w lewo, a swastyka jest prawidłowa.

Natomiast to, co widać na zdjęciach Titinki, nie wygląda na haft na podwójnym bławacie, tylko na coś wykonanego poprzez naniesienie barwnika na jedną warstwę tkaniny. Wtedy siłą rzeczy na odwrocie mamy lustrzane odbicie. Inaczej wyszedłby nam orzeł z głową o dwóch dziobach, a zamiast swastyki - ośmiokąt.

Zapewne więc to nie jest ten proporzec, który był mocowany na samochodzie Himmlera. Trudno też określić to jako falsyfikat. Może to była taka tania replika, rozdawana ludności miast, odwiedzanych przez samego Himmlera, by nimi machali, witając Reichsführera.

Edytowane przez jancet

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jancet   

Co do Chef der Sicherheitspolizei und des SD - to orzeł tu zaprezentowany patrzy się "w złą stronę".

Tak jest chyba na wszystkich proporcach, prezentowanych na przytoczonej przez Jakobera stronie. Skłaniałbym się do wniosku, że policyjne orły generalnie patrzyły w prawo, a jedynie orzeł Himmlera - w lewo. Może dlatego, że był też szefem SS, a orzeł SS chyba patrzył w lewo, tak jak w całych siłach zbrojnych. No ale swastyki są normalne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o samochodowy proporczyk Reichsführera SS to chyba miał on na ogół kształt kwadratu, tu zaprezentowana flaga przypomina tą używaną przez SS-Hauptamt. W lewo zwróconą głowę miało szereg orłów, te administracji czy służb pomocniczych (Technischen Nothilfe, NSKK, NS-Frauenschaft, Reichsleiter, Gauleiter itp.).

Wychodzi na to, że to odbicie lustrzane to rewers, tak jak pisał jancet, zatem jednak wcale nie musi być to fałszywka.

A głowę ma oczywiście zwróconą w dobrą stronę - już pogubiłem na które zdjęcie patrzę.

:no2:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×