Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
poldas

Detektor fal elektromagnetycznych

Rekomendowane odpowiedzi

atrix   

Gregski napisał

Pakować ciężarówkę do klatki Faradaya to taki trochę ekstremalny pomysł.

Diesla wstawić i po kłopocie. Praktycznie zero elektryki.

Kto pakuje całe auto do klatki Faradaya? :lol:

Wystarczy ekranowanie silnika. Sama pokrywa silnika jest ekranem, jeżeli ją dobrze zmasujemy i damy kondensatory przeciwzakłóceniowe.

Diesel - jest elektryka. Przekaźniki, prądnica, silnik wycieraczek.

Poldas napisał

Co ma marka pojazdu do zakłóceń?

Ma i to wiele. Zależy jaką konstrukcje ma układ elektryczny. Jeden zakłóca więcej inny mniej.Przykładowo alternator ciągnika Władimirec T-25 nie ma szczotek. Ruscy to mają pomysły :lol:Proste i nie zawodne. A stosowany był ten alternator w kilku pojazdach.To jako ciekawostka.

Nie ma szczotek nie ma zakłóceń.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gregski   

Alternatory z zasady nie mają szczotek. Przekaźniki wiele emitować nie powinny. O silniczku do wycieraczek zaś nie pomyślałem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
poldas   

Gregski;

Alternatory z zasady nie mają szczotek.
To nie jest prawdą.

Uzwojenie wzbudzenia będące w wirniku jest połączone ze źródłem zasilania dzięki pomocy dwóch pierścieni ślizgowych i dwóch szczotek węglowych.

Edytowane przez poldas

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
poldas   

Czyli...

Nie zaglądałeś do środka?

No bo czymś twornik trza wzbudzić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
poldas   

To w wirnikach tych okrętowych alternatorów siedzi jakiś Erg Samowzbudnik?

http://pl.cyberiada.wikia.com/wiki/Erg_Samowzbudnik

Edit;

Tam wyżej się źle wyraziłem.

Wirnika alternatora się nie wzbudza, tylko zasila energią elektryczną.

Dzięki temu robi się on właśnie tym wzbudzaczem, który generuje energię elektryczną pozyskiwaną ze stojana alternatora.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gregski   
To w wirnikach tych okrętowych alternatorów siedzi jakiś Erg Samowzbudnik?

Nie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
atrix   

Poldas napisał

Wirnika alternatora się nie wzbudza, tylko zasila energią elektryczną.

Dzięki temu robi się on właśnie tym wzbudzaczem, który generuje energię elektryczną pozyskiwaną ze stojana alternatora.

Uzwojenie wzbudzania jest przy silniku elektrycznym. W alternatorze bez potrzeby.

Wirnik ma uzwojenie i rdzeń ferromagnetyczny. Zasilając uzwojenie wirnika, mamy elektromagnes. Wirując wewnątrz uzwojenia stojana wytwarza się prąd elektryczny, zazwyczaj przemienny ( alternatory)

Jeżeli takie urządzenie ma szczotki, to iskrząc w czasie pracy wytwarza pole magnetyczne.

Rosjanie zrobili w alternatorze o którym pisałem wyżej, dodatkowe* uzwojenie stałe z obudową. Uzwojenie to znajduje się na osi wirnika alternatora. Zasilając go wirnik staje się elektromagnesem. Sam wirnik nie posiada uzwojenia. Bo uzwojenie jego stanowi dodatkowa* cewka stała. Alternator pracując nie wytwarza pola magnetycznego takiego jak alternator ze szczotkami.

Kto wie, być może konstrukcja tego alternatora (ciągnik rolniczy Władimirec T-25) jest pochodzenia wojskowego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
poldas   

No dobrze, ale...

Jak to jest zbudowane?

Uzwojenie wzbudzania jest przy silniku elektrycznym. W alternatorze bez potrzeby.
Atrix - Nie zgodzę się z Tobą.

Póki co, ale... miło by mi było czegoś nowego się dowiedzieć.

Ujmę rzecz następująco;

Alternator, czy też prądnica potrzebują zasilania dla wirnika, co by sprokurować indukcję, której rezultatem jest energia elektryczna pozyskiwana z takiego źródła zasilania.

Ale teoretycznie by to było wykonalne.

Dajemy na wirnik magnesy.

Dobrze kombinuję?

Edytowane przez poldas

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gregski   

A bardzo prosto.

Dla ułatwienia dodam, że Napięciem wyjściowym steruje AVR (automatyczny regulator napięcia) który zwykle jest umieszczony w Głównej Tablicy Rozdzielczej, bo tam ma najlepsze warunki do pracy. Zwykle są dwa na generator. Jeden zapasowy. Przełącza się na niego gdy pierwszy nawali.

I żadnych szczotek!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
poldas   

A co tu ma do rzeczy "głaskanie" prądu wyjściowego z generatora (regulator napięcia) do istoty jego budowy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gregski   

Wszystko.

Na wejściu do generatora jest prąd wzbudzenia z AVR. Na wyjściu trójfazówka 440V a moc? Zwykle powyżej 1 MW.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
atrix   

Poldas napisał

Jak to jest zbudowane?

Górny rysunek to alternator rosyjski, dolny standardowa konstrukcja.

5a12369c99d3.jpg

Alternator, czy też prądnica potrzebują zasilania dla wirnika, co by sprokurować indukcję, której rezultatem jest energia elektryczna pozyskiwana z takiego źródła zasilania.

A " dynamo" rowerowe, prądnicą jest ale nie ma zasilania wirnika :lol:

Dajemy na wirnik magnesy.

Dobrze kombinuję?

No ba , dobrze :lol:

Gregski napisał

Na wejściu do generatora jest prąd wzbudzenia z AVR. Na wyjściu trójfazówka 440V a moc? Zwykle powyżej 1 MW.

AVR czy to na elektronice czy na przekaźnikach pole magnetyczne wytwarza i to niezłe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.