Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/

Rekomendowane odpowiedzi

Pancerny   

Jeden z najpiękniejszych widoków, fregata pod pełnymi żaglami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lu Tzy   
Jeden z najpiękniejszych widoków, fregata pod pełnymi żaglami.
Tak jest,.

Statek mniejszy niz liniowce, ale zgrabniejszy i piekniejszy. No i szybszy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
widiowy7   
Jeden z najpiękniejszych widoków, fregata pod pełnymi żaglami
....

Koń w galopie, kobieta w tańcu.

Coś w tym musi być.

Ale raz widziałem fregatę pod pełnym ożaglowaniem. Piękny widok.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
maxgall   
Spotkałem się kiedyś z określeniem indiaman lub indiamen.

Chodziło tu o pomalowanie statku handlowego, aby upodobnić go okrętu wojennego. Tzn. miało to wyglądać tak, że malowano jasny pas na burcie a na nim ciemne kwadraty ( niby te klapy od armat)

Tak pomalowany żaglowiec to sam kiedyś widziałem w Gdyni.

Ciekawe czy to prawda?

Z Indiamanami to faktycznie jest ciekawa historia.

Jak to trafnie zauważył Vissegerd, Indiamany przeznaczone były do handlu z szeroko pojętymi Indiami (a więc również Indonezia, Chiny itd.). Handel ten był o tyle specyficzny, że bardzo dochodowy (wystarczyło przywieźć naprawdę niewiele towaru aby zostać bogaczem), ale też bardzo niebezpieczny. Wynikało to stąd, że nasi wspaniali europejscy "kupcy" spotykając się w gdzieś "w Indiach" natychmiast rzucali się na siebie, nie zważając na sojusze, układy, rozejmy itp. banialuki. Stąd też Indiamany przypominały raczej okręty wojenne niż statki handlowe. Charakteryzowały się mocną artylerią (często 2 pełne rzędy dział) i małą ładownią, a od okrętów wojennych różniły się mniejszym kalibrem dział i proporcjami kadłuba - były bardziej "pękate". Z biegiem czasu statki handlujące z "Indiami" zaczęły eskortować okręty wojenne, a i żeby wyprawa była opłacalna, trzeba było trabsportować więcej towarów. Tak więc na Indiamanch zaczęto zdejmować armaty z dolnego pokładu, a furty działowe zamykano "na głucho", zwiększając w ten sposób przestrzeń ładunkową. Na nowobudowanych statkach w ogóle nie wycinano furt działowych, tylko stosowano malowanie "udające" potężny okręt liniowy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.