Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
widiowy7

De Havilland Mosquito

Rekomendowane odpowiedzi

widiowy7   

Dane "papierowe"

Załoga 2 (pilot i obserwator)

Historia

Data oblotu 25 listopada 1940

Dane techniczne

Napęd 2 × Rolls-Royce Merlin 21/23

2 × Rolls-Royce Merlin 72 lub 76

Moc Merlin 21/23: 1460 KM (1089 kW)

Merlin 72/76: 1680 KM (1253 kW)

Wymiary

Rozpiętość 16,51 m

Długość 12,44 m

Wysokość 4,65 m

Powierzchnia nośna 42,18 m²

Masa

Własna 6490 kg

Startowa 9070 kg

Osiągi

Prędkość maksymalna 595 km/h

Prędkość wznoszenia 670 m/min

Pułap 10 500 m

Zasięg 3065 km

Dane operacyjne

Uzbrojenie

4 × karabin maszynowy Browning kal. 7,7 mm lub

4 × działko Hispano-Suiza kal. 20 mm lub

1800 kg bomb, lub

8 × pocisk rakietowy o masie 27 kg każdy

Konstrukcja wydawałoby się mocno anachroniczna-drewno.

Ale jednak sądzę że można nazwać ten samolot jednym z najlepszych okresu II wojny światowej.

Mnogość zastosowań i wersji. Myśliwiec dzienny i nocny, myśliwsko-bombowy, bombowy, rozpoznawczy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Andreas   

Słynne ''uzbrojone wióry''... to było coś... 8) Prędkość i uzbrojenie, niewykrywalność.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
widiowy7   

No i ta piękna sylwetka.

A t o też miało znaczenie. Ktoś mądry kiedyś powiedział, że jak samolot jest piękny, z lataniem też da sobie radę :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Andreas   

Tutaj nie ma co krytykować, po prostu śliczny samolot, jeden z najładniejszych, ja nie mógłbym go skrytykować.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę parę uwag krytycznych: zbyt wąski rozstaw podwozia powodował, że samolot był mało stabilny podczas ruchu na ziemi, ściśle dopasowane osłony silników w ciepłe dni prowadziły do przegrzania silników. Lecz po za tym cudeńko :wink: :razz: Z tą niewykrywalnością to bym nie przesadzał... Czysty profil oraz brak nitów rzeczywiście do pewnego stopnia zmniejszał profil radarowy, ale stealth to nie był.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Speedy   

Hej

Czysty profil oraz brak nitów rzeczywiście do pewnego stopnia zmniejszał profil radarowy, ale stealth to nie był.

Stealth to nie był, ale nie wspomniałeś jeszcze o jednym, samolot wykonany z dielektryku (drewno) z pewnością dawał o wiele słabsze odbicie niż typowe maszyny o metalowej konstrukcji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
widiowy7   

Nastąpił zalew bałwochwalczych postów. ( w czym ja nie chwaląc się uczestniczyłem).

A może jakieś wady?

Chyba na dziennego myśliwca to się nie nadawał?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Andreas   

Oczywiście, że nie. Niwe mial szans w starciu z Messerschmittem Bf-109, ale znane są dosyć częste przypadki walki Mosquito z Messerschmittami Me-110 w wersji C i D(''Nachtjager''). Po pierwsze loty dzienne uniemożliwiała mu sylwetka- na myśliwiec dzienny był zbyt duży i niemanewrowy, oprocz tego prędkość(Niemcy dośwaidczyli gorzko zastosowania Me-110 we dnie jako ciężkiego mysliwca. Ich porazka dała do myślenia Aliantom) Jednak Mosquito był stosowany w różnych rolach: zwiadowczy, szturmowy i właśnie nocny mysliwiec. Zastosowano go często w Norwegii.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

O wadach już pisałem... ;) Mossie toczył także ciężkie walki nad Zatoką Biskajską z Ju-88 w wersjach myśliwskich. Jak pokazało doświadczenia miał przewagę w każdym aspekcie walki z tym samolotem. Co do walk z jednosilnikowymi myśliwcami, to odniesiono trochę zwycięstw, lecz były one dziełem zaskoczenia niemieckich pilotów, a nie efektem przewagi konstrukcji Mossie nad mietkiem czy Foką.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.