Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
Jarpen Zigrin

Gen. Sikorski - Tragedia na Gibraltarze

Rekomendowane odpowiedzi

FSO   

Witam;

będę nieco złośliwy - wiemy, że nic nie wiemy. Odpadają, tak naprawdę te przyczyny które powodowałyby dużo problemów, wszystkie finezyjne pozstają dalej. Owo badanie nie daje także odpowiedzi, nawet domyślnej na pytanie "kto - komu": czyli kto jest winny oznaczające kto najbardziej na śmierci zyskiwał - komu na jego eliminacji zależało.

Ciekawe czy badania były także na różne wersje trucizn czy nie.

pozdr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
krakus57   

Alem sie pośmiał czytając posty - któtych autorzy posługuja sie pseudonimami(?) ; naukowiec , profesor , dziekan ... Ubaw po pachy.

Czy aby widzieli kiedys samolot ???! Błednie podawane i na dodatek przekrecane nazwiska , wydumane wg nich FAKTY. Bzdurne nawet nie dowody . Podpieranie sie bełkotem Baliszewskiego i Kisielewskiego . szkoda , że nie Paszkiewiczem . Przywoływanie jakiejs EXPERTYZY (????) Maryniaka. Nie mając pojecia co sie za tym kryje. Bo nie ekspertyza a analiza SYMULACJI lotu i nie Maryniak ( który ja sygnował ) a tylko .... no kto EKSPERCI ?? I jakie były jej załozenoia. I wiele wiele innych , ale - dobry zaart tynfa wart . Znowu POLSKIE prawdy , takie samo jak np. ZDOBYCIE Monte Cassino . Historia Polski lubi bajki a Polacy to przecież... WIERZACY .

Czekam na dalsze sensacje .Ale nie beda , bo nawet głupota ma swe granice fantazji. A po druge temat juz oklepany - mówiac trywialnie. Media podadzą nastepne sensacje typu magla - dla tłumu to wystarczy.

A dla BADACZY i ZNAWCOW tematu - sprawa jest jasna.

Edytowane przez krakus57

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Andreas   

Intrygujący post. A może Pan ma jakieś bardziej wiarygodne dowody? W końcu ja tępak jestem, to chętnie dowiem się czegoś od takiego speca.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Albinos   

Sugerowałbym jednak troszkę więcej konkretów, skoro już Pan zaczął krytykować ;) Bo tak, to proszę wybaczyć, ale ciężko potraktować poważnie kogoś, kto ledwo co się pojawił, już zdążył skrytykować wszystkich. Jeśli jest Pan w stanie sprostować błędy i nieścisłości, które się tutaj pojawiły, proszę się nie krępować. Nikt z nas się nie obrazi, że został poprawiony... Ja np. z chęcią poczytam coś konkretnego, zwłaszcza że dotąd niespecjalnie poświęcałem uwagę temu tematowi.

A dla BADACZY i ZNAWCOW tematu - sprawa jest jasna.

Jasna tzn. jaka? Nie jestem ani badaczem, ani znawcą tematu, powiem więcej, jestem absolutnie zielony... ale jak dotąd nie spotkałem się z tak kategorycznym stwierdzeniem w tej kwestii. Można prosić ciut jaśniej?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
krakus57   

Po pierwsze - bez urazy dla PT Postowiczów. ale aby wypowiadać sie w sprawie nalezy COS znac, ajezeli posługujemy sie INNYMI osobami i ich wypowiedziami , to nalezy je ( wypowiedzi ) PRZEANALIZOWAC .

Po drugie , ( dziekujac za speca ) - ja nie wypowiadam sie na tematy mi nie znane.

A po trzecie , jak ktos sobie życzy - moze poszukac moich DOWODOW o wypadku na innych Forach . bez problemu . Alisci nie chce ( TAK ) mi sie juz toczyc wywodów na wielu Forach ponieważ szkoda mi czasu . Poniewaz pisza ksiazke o tej jednej z typowych katastrof Liberatora , zatem wszystko tam PT Państwo znajda wraz z dokumentami ( jakieZ to utajnione ??? ) z olbrzymim materiałem ikonograficznym itd itd. A przytaczanie i robienie wykładu o podstawowych zasadach aerodynamiki i pilotazu wraz z wzorami , naprawde jest dośc trudne i wymaga duzo czasu.

A do wiadomosci - Consolidated B-24 czyli wg. brytyjskiej terminologi Liberator Mk II ( z wersji LB-30 z kontraktu BR . F - 677 , RAF seria AL-504 /AL- 641 , pomijam BOAC który tez część maszyn przejał z tej serii jak i z serii AM ) zabił na swoim więcej wysokich ranga oficerow alianckich , niz dokonali tego piloci państw Osi. To tak na marginesie.

PS. No Churchill latał w swoim " Commando " (AL- 504 ) na MATERACU - do momentu przeróbki Mk II na PB - Privater ... a tu prosz e Sikorski ma ....ŁOZKO . Toc to SUPER VIP . No zreszta Rząd RP na wychodżtwie TRZASŁ światem . Mozna i tak . Dixi

Edytowane przez krakus57

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alem sie pośmiał czytając posty - któtych autorzy posługuja sie pseudonimami(?) ; naukowiec , profesor , dziekan ... Ubaw po pachy.

To są rangi, które zmieniają się wraz z liczbą postów danego użytkownika. W 99,9% przypadkach nijak mają się one do użytkowników w świecie realnym, że tak to określę.

A po trzecie , jak ktos sobie życzy - moze poszukac moich DOWODOW o wypadku na innych Forach .

To może pan przytoczy linki z tych forów?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Albinos   
Po drugie , ( dziekujac za speca ) - ja nie wypowiadam sie na tematy mi nie znane.

To akurat zależy od indywidualnego podejścia. Osobiście jestem zdania, że jeśli poprzez rozmowę można się czegoś nauczyć, to czemu nie spróbować. Nikomu się krzywda nie dzieje, zwłaszcza że rozmowy na forach mają w większości przypadków formę luźnych rozważań, które nikogo do niczego nie obligują. A nóż widelec trafi się ktoś, kto sprowokowany taką luźną dyskusją zweryfikuje błędy.

Poniewaz pisza ksiazke o tej jednej z typowych katastrof Liberatora , zatem wszystko tam PT Państwo znajda wraz z dokumentami ( jakieZ to utajnione ??? ) z olbrzymim materiałem ikonograficznym itd itd. .

Tak z ciekawości, można znać przybliżony termin wydania?

zabił na swoim więcej wysokich ranga oficerow alianckich , niz dokonali tego piloci państw Osi. To tak na marginesie.

Proszę wybaczyć, ale ja z natury jestem niedowiarek. Można prosić o jakieś źródła tej informacji? Nie to, żebym nie wierzył, ale lubię takie rzeczy mieć podparte odpowiednimi kwitami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
krakus57   

Prosze przejśc do : 1/www. historycy .org ( zostało tam troche materiału ikonograficznego ) lub do szerszej zażartej wymiany na 2/ www.dws.org.pl ( cały materaił ikonograficzny usuniety ) .

Po przeczytaniu łatwo zrozumieć , ze szkoda czasu .

Ksiązka najparwdopodobniej ukaze sie w przyszłym roku w trzecim kwartale.

PS. Gdyby historii uczono z tekstów Jacka .K może nie byłoby takich postów. Niestety Giganci odchodza

a tłumek nie lubi myślec . Odpowiednio Przemysław . G " Margrabia Wielopolski " z cyklu " Kamienie ".

Słowa B. Czech.

Edytowane przez krakus57

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FSO   

Witam;

krakus57 : jak powiedział Albinos - jest to w wielu wypadkach forum różnej, luźnej lub nie wymiany myśli w takim czy innym temacie. Forum tym ciekawsze, że nie ma tutaj tylko historyków, ale są także osoby patrzący z punktu polityki, czasem z innych mniej lub bardziej zawodowych punktów widzenia, mające w swoich biblioteczkach domowych [mniejszych czy większych] pozycje o których śnią niejedni zawodowi historycy, znający wspomnienia w których jest wiele ciekawostek.

Poza tym - potraktowanie katastrofy w której ginie polityk, tej klasy, co Sikorski [niechby i "B" albo "C" w światowej, ówczesnej polityce] jako zwyklego wypadku samolotu który czegoś nie zrobił i do morza spadł, jest irracjonalne. Z drugiej strony oznacza to tyle, że było to celowe działanie, czyli wchodzi tutaj kryminalistyka. Podstawowe pytanie jakie pada w czasie śledztwa dotyczące kręgu podejrzanych brzmi "kto zyskał" plus "a najbliższa rodzina...". Z tego powodu i tego punktu widzenia pierwszy krok to podsumowanie co mogli zyskać co stracić poszczególni politycy z poszczególnych krajów. Co ciekawe - dostępu do źrodeł nie mamy, co więcej na pytania że wiele lat minęło dowiadujemy się że to nadal tajne / poufne... Zenzań ówczesnych świadków jak na lekarstwo. Oznacza to tyle, że tutaj staramy się bawić w ćwiczenia z kryminalistyki tworząc pewne teorie, które mogą lecz nie muszą znaleźć potwierdzenia w rzeczywistości.

W takim wypadku oznamianie że posiadło się wiedzę wszelaką, krytykowanie tutaj wszystkich [lub prawie] naprawdę mija się z celem, chyba że siedzi się w brytyjskich archiwach , wyjątkowo odpornych na zawirowania polityczne, za to mające za sobą słowa gentlemana, i ma się wiedzę co w nich jest zawarte.

pozdr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
krakus57   

PS.

Ad PT FSO - Zaiste dziwne to załozenie , które mając do wyboru analize wypadku bierze sie za dowodzenie " posrednie" pomijajac GŁOWNE dowody i to materialne !

Ale wyjaśnienie takiej percepcji jest proste . Szukanie przyczyn technicznych w wypadkach jest szalenie trudne i wymaga wiedzy technicznej , natomiast spekulacje myslowe sa ogólnie dostepne. Ba i co lepsze , nie pociagaja za soba skutkow odpowiedzialności za słowo w tym kraju - pomijając pyskówki tzw elit . Chyba , ze ktos z rodziny osób oczernionych i spotwarzonych wystapi do sadu ( a przydało by sie to . Oj przydało.) Jak na przykład w ostatnim ' Gniocie " filmowym - gdzie spotwarzono hr. Ludwika Łubieńskiego - o czym nie omieszkałem powiadomic najstarsza córke Hrabiego żyjącą w Angli - Marie Różę .Może doczekam sie procesów jakie wytoczono w UK niejakim D. Irving-owi na spółkę z R. Hochchuth-owi , " Stern-owi " i to nie tylko przez E.M. Pchral-a ale tez i przez innych co skonczyło sie odszkodowaniami sięgającymi 50 tys GPB .

Co do materiałow - WSZYSTKIE są ujawnione . W NA pozostały tylko dwa z tzw . "osobistych " bez znaczenia dla sprawy .A samych swiadkow juz w North Front przed RIC przesłuchano 31. Czyzby było to mało .Pomijam nazwijmy to materiały które komisji złożono "poza protokołem " od innych św. ranga o wile wyzszych niz ranga przewodniczący komisji płk.J.G Elton . Sa też inni św, pomniejsi ranga którzych zeznania nie ujeto do protokołu , ale to nie miejsce i czas na wyjasnianie tego. Ja osobiscie dysponuje np. materiałem ze świadków w ilosci jeszcze raz takiej , ale wymagało to paręnascie lat kwerendy . A ile materiału znalazło sie w innych archiwam , np. w USA czy Czechach itd o tym nie wspomne . Do wyjasnienia wypadku potrzebne były materiały scisle techniczne od producenta poprzez SAL , RAE. NACA do eksploatacji , pilotazu. itd itd .

Co do ważności ( wazkosci ? ) katastrofy w załeżności od tego kto jest na pokładzie.

Pierwszy przykład z brzegu . Jezeli książę Kentu czyli brat króla Jerzego ginie w wypadku lotniczym to czy cała Anglia z tego powodu pieje o zamachu , a było to prawie rok przed Sikorskim . Podac inne przykłady ?

A co do wiedzy wystarczy mi wiedza o lotnictwie i ta tutaj jest potrzebna , bo nie potrzebna mi jest spekulacja myslowa czy Sikorskiego lubiał niejaki Adolf a nie uwielbiał Józio na spółke z Winstonem . A może Franco z UFO ...

A co do jakości materiałow jakimi dysponuje, zapewniam ze archiwa i inne a nie ....sieć , TV i BB ( nie mylic z Brigitte Bardot , tutaj BB = bełkot baliszewskiego & Co ). No i to by było wszystko . Nie sądzę bym miał tutaj udostępnic całośc mojej książki. Mogę tylko spokojnie i odpowiedzialnie powiedzieć- WYPADEK Pozdrawiam .

Można jeszcze zagladnąc na : www. oih.pl

PS. A co ciekawe pełny Raport RIC od prawie 33 lat spoczywa w Bibliotece Jagiellońskiej . Ile jeszcze materiału tyczącego Gibraltaru przypadkowo jest w polskich Archiwach ( np. swiadectwa zgonów ) to poniektórzy by sie zdziwili. Tylko trzeba umiec szukac .

Edytowane przez krakus57

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Albinos   
Nie sądzę bym miał tutaj udostępnic całośc mojej książki.

I nie sądzę, aby to było potrzebne. Jak tylko wyjdzie, choć z tego co przeczytałem wynika że nieprędko, proszę dać znać. Z chęcią zapoznam się z nią. Co do stwierdzenia o wypadku. Jeśli istotnie tak było, to chapeau bas... I piszę to absolutnie serio, mam duży szacunek do ludzi, którzy potrafią wbrew powszechnie panującym opiniom obiegowym, przedstawić inną wersję wydarzeń, i odpowiednio to udokumentować. To tak w ramach offa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
krakus57   

Ad PT Albinos . Wybaczy Pan ale NIE MA INNYCH obiegowych opinii w.... ŚWIECIE. Takowe są tylko w tym kraju. A co do książki , uprzedzam ,że jest w większości literaturą scisle techniczną - w proporcji 65 % na 35 % opisów i wyjasnień tyczacych osób , lotniska i innych . A na dodatek ponad 300 stron z obfitym materiałem ikonograficznym. Zatem nie łatwa w czytaniu.

Edytowane przez krakus57

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.