Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
gregski

Lotnictwo szturmowe, zwalczanie broni pancernej.

Rekomendowane odpowiedzi

krakus57   
28 minut temu, gregski napisał:

Cóż taki przestrzelony cylinder straci kompresję. Jeśli za bardzo się nic nie poharata to będzie "latał" na jałowo. Wibracje wzrosną, moc spadnie ale silnik może chyba pracować.

 

 PT  Grzegorzu

 

Co  do tego" latania " , jak  sądzisz  pocisk  przebijający  cylinder  zostawia  JEGO  ŚCIANKI  ...GŁADKIE  .I  co  wtedy  z  pracą  tłoka ? . Pomijając  fakt co by było gdyby np  trafił w  korbowód lub tłok  . Sądzisz ,że  nie  wyszłyby one  bokiem  czyli  koniec  silnika  a  co  za  tym idzie z lotem . Nie  wiesz  co  się  stanie  z  silnikiem jak olej  wypłynie . Na  marginesie  co  stanie  się  z  ...POCISKIEM  który trafił w  tenże  cylinder ? Cylindry lotnicze    chłodzone  powietrzem zdecydowaną większość   powierzchni  chłodzącej miały  na  głowicy  . Przegrzanie  głowicy  to  zatarcie  silnika  i w  konsekwencji  ...pożar  ( klasyczny przypadek  to  silniki PW  1830 - 33  w  B-24  Liberator    wersje  Mk I  i Mk II . Nawet  A.M . Prchal  w  swoim AL - 616  zaliczył  takowy  w  Gibraltar  North - Front  ) . Środkowa  i spodnia  część   cylindra   była  bowiem ściśle  powiązana  z  blokiem i generalnie jej  chłodziwem był  ...olej  .

Przemyśl obciążenia wału  , nie  zapominając ,że  śmigło było ....NIEPRZESTAWIALNE (  chorągiewka ) ,  zatem   po trafieniu  "NAPĘDZAŁO " DALEJ    silnik !

 

Nie sądzisz  że   uszkodzenia  MECHANICZNE  takiego  typu stanowią  kres  PRACY  silnika , obojętnie  gdzie  stosowanego .

 

Pozdrawiam MJR

Edytowane przez krakus57

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gregski   
2 godziny temu, krakus57 napisał:

Nie sądzisz  że   uszkodzenia  MECHANICZNE  takiego  typu stanowią  kres  PRACY  silnika , obojętnie  gdzie  stosowanego .

Myślę, że w większości przypadków tak.

Jednak istnieją przekazy mówiące o powrotach do bazy na w ten sposób postrzelanych silnikach. Jak widać przy szczęśliwym splocie okoliczności było to możliwe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
poldas   

Czy wał musi być urwany? Niekoniecznie.

Prędzej urwie się korbowód i przestrzelony/uszkodzony cylinder nie pracuje, a wał korbowy kręci się dalej napędzany przez pozostałe cylindry.

Jeżeli dojdzie do przedziurawienia ścianki cylindra powyżej suwu tłoka, to nie ma wycieku oleju i można lecieć dalej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.