Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
widiowy7

Samobieżne działa przeciwlotnicze

Rekomendowane odpowiedzi

widiowy7   

Co prawda mało się na tym znam, ale która armia miała najlepsze?

Niemcy mieli jakieś vierlingi, Rosjanie chyba do końca wojny nie mieli nic ciekawego.

Amerykanie na podwoziu haltftraka mieli cztery sprzężone półcalówki.

A Anglicy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Grzesio   

Z konstrukcji mniej lub bardziej typowych, używanych w liczbie n>1, Niemcy mieli takie:

- Kfz. 4 - lekki samochód terenowy z 2xMG 34

- ciężki terenowy samochód osobowy z 2 cm Flak 30 lub 38

- 4,5 t częściowo opancerzony samochód ciężarowy z 2 cm Flakvierling 38, 3,7 cm Flak 36 lub 3,7 cm Flak 43

- Sd.Kfz. 7/1 - 8 t ciągnik półgąsienicowy z 2 cm Flakvierling 38

- Sd.Kfz. 7/2 - 8 t ciągnik półgąsienicowy z 3,7 cm Flak 36

- 8,8 cm Flak 37 auf Fgst. Zgkw 18t - 8,8 cm Flak 37 na opancerzonym ciągniku półgąsienicowym 18 t

- Sd.Kfz. 10/4 - 2 cm Flak 30 na 1 t ciągniku półgąsienicowym

- Sd.Kfz. 10/5 - 2 cm Flak 38 na 1 t ciągniku półgąsienicowym

- Vomag Gesch.Kw. (4x6) - 8,8 cm Flak na podwoziu autobusowym

- ciągnik półgąsienicowy sWS z 2 cm Flakvierling 38 lub 3,7 cm Flak

- Sd.Kfz. 151/17 - 2 cm Flak 38 na opancerzonym transporterze półgąsienicowym

- Sd.Kfz. 151/21 - 3 x 2 cm MG 151/20 na opancerzonym transporterze półgąsienicowym

- Flakpanzer I - 2 cm Flak 38 na czołgu PzKpfw I

- Flakpanzer 38 (t) - 2 cm Flak 38 na czołgu PzKpfw 38 (t)

- Flakpanzer IV Wirbelwind - 2 cm Flakvierling 38 na czołgu PzKpfw IV (w wieży)

- Flakpanzer IV Moebelwagen - 3,7 cm Flak 43 na czołgu PzKpfw IV (na platformie)

- Flakpanzer IV Ostwind - 3,7 cm Flak 43 na czołgu PzKpfw IV (w wieży)

W ZSRR powstało praktycznie tylko działo samobieżne ZSU-37 (armata automatyczna 37 mm na podwoziu pokrewnym do działa samobieżnego SU-76), ponadto używano armat automatycznych 25 mm i 37 mm na ciężarówkach oraz pojedynczych, podwójnych i poczwórnych ckm Maxim na ciężarówkach. Przed wojną wyprodukowano krótką serię 76 mm armat przeciwlotniczych wz. 1931 na trójosiowych ciężarówkach JaG-10.

Anglicy posiadali z kolei Crusadera III AA z podwójnie sprzężonymi armatami przeciwlotniczymi 20 mm w wieży.

Pzdr

Grzesiu

Edytowane przez Grzesio

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
7TP   

Jeszcze był węgierski 40.M Nimrod. Był to produkowany na licencji szwedzkiej Landsverk Anti II. Oryginały szwedzkie używali Finowie w liczbie kilku sztuk. Węgrzy wyprodukowali 135 szt.

Anglicy używali też uzbrojonego w 4 karabiny maszynowe Light Tank AA Mk I (na podwoziu czołgu lekkiego Mk VI).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
widiowy7   

- Flakpanzer 38 (t) - 2 cm Flak 38 na czołgu PzKpfw 38 (t)

Pzdr

Grzesiu

Chyba na podwoziu czołgu ;)

Było ono chyba przerobione, bo silnik został przeniesiony do środka kadłuba. Przedział bojowy natomiast był z tyłu.

Produkcja pojazdu wyniosła ok. 140 szt.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.