Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
ercha

Heart of Iron (II Wojna Światowa)

Rekomendowane odpowiedzi

Hauer   

Heheh, dzis sobie właczyłem na moment starego sejwa. Generał Patton wydarł z rąk nazistów Moskwe i Stalingrad. Jest listopad 1943, Japonia i Chiny dawno spacyfikowane i obstawione przez Marines (podobnie wiekszośc państw osi w tym Argentyna), ale Francja wciaz jest pod niemiecką okupacją :wink:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Albinos   

Naprawdę bardzo fajna gierka. Najlepsze wyniki osiągałem zdecydowanie Niemcami i Polską:wink: Mój najlepszy wynik? Niemcami, zajęcie całej Europy, włącznie z Wyspami. Nigdy nie doszedłem do końca. Najdalej to chyba rok 1944. Właśnie wtedy gdy Niemcami zająłem całą Europę. To było coś... trzy potężne związki pancerne: Rommel, Guderian i Mannstein. Do tego dwie armie spadochronowe Studenta i Ramckego. Rommel złapany w kocioł po ryzykowanym rajdzie w głąb Rosji, uda się go wydostać czy nie... Zaiste piękne:)

PS. Temat chyba przydałoby się przenieść:wink:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ercha   

Ładnie Hauer a czy da sie jakoś grać dalej jiż do 48 roku??jest jakiś path czy da sie coś w plikach zmienić??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Albinos   
Ładnie Hauer a czy da sie jakoś grać dalej jiż do 48 roku??jest jakiś path czy da sie coś w plikach zmienić??

W HoI chyba nie, ale wiem że w Doomsday-y można grać do 1953 a jeśli zastosujesz odpowiednią łatkę nawet do 2100.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Anders   

Też lubię tę grę.

Największy sukces? Było ich kilka, choć też nigdy nie dograłem do końca - np. Włosi w '45 oczyszczający Europę i terytorium byłego już wtedy Związku Radzieckiego z Niemców, albo - mój ulubiony - Defilada na cześć Cesarza w Sydney, podczas gdy na północy dochodziło do ustabilizowania granicy Niemiecko - Japońskiej i Japońsko - Afgańskiej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ercha   

spoko już znalazłem wystarczy wejść w pliki chyba tam C:Program FilesII Wojna Światowascenarios i tam są dwa miejsca w których trzeba zmienic date

1

Startyear z 1936 na np 1914

endyear z 1947 na np 1999

2

i jeszxcze kilka linijek niżej jest global data i tam też trzeba pozmieniać

PZDR

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Hauer   

Niemcami fajnie szlo... bardzo szybko i sprawnie, nawet za łatwo nawet.

ZSRR, znacznie trudniej. Ale w koncu przeszli przez Europe i popłyneli do USA i mi sie znudziło.

Pamiętam gre USA. Podbiłem całą Oś, granica amerykansko - radziecka gdzies na Wiśle itp. Ale chciałem grać dalej ...i troszku oszukałem wtedy. Wszedłem w tego sejwa żeby zagrac Chinami (nacjonalistyczne w sojuszu z Aliantami) i tylko kliknąlem wypowiedzenie wojny ZSRR, po czym wróciłem do gry jako USA i dalej na Moskwe :roll:

Poza tym komputer jest glupi. Aliantami nie potrafi zrobic żadnego porzadnego desantu (5-6 dywizji spokojnie broni Francji gdy alianci maja 200-300 dywizji). Sowietami daje okrązać i niszczyć nawet po 80 dywizji na raz. Niemcami nie potrafi zeobic naprawde mobilnych i silnych zgrupowań pancerno - zmechanizowanych, spowalnia czołgi piechotą.

Potrafi masakrowac swoje lotnictwo o baterie przeciwlotnicze...nie ważne jaką stroną.

Japonia nie potrafi bronic wysp. 24 dywizje (marines, górskie i zmechanizowane) to aż nadto by podbić Japonię (główne wyspy).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ercha   

zgadzam sie Hauser SI jest SUPER GŁUPIE i nie myśli

teraz napiszcie mi jakie macie taktyki do walki z ruskimi??

czy niemcami warto inwestować w flote??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Hauer   

SI - Sztuczny Idiota.

Taktyka na ruskich: front jest długi, mozna zrobic wyłomy, otoczyc i zniszczyć 20...40 ... 60 ... dywizji na raz.

Najgorzej że jak wyskoczy opcja podpisania pokoju to jakieś restrykcje w postaci koszmarnego niezadowolenia są za nieprzyjęcie :P

Z Kaukazu wjechać na Iran i Irak i dalej na Indie, surowce zawsze mile widziane.

Flota niemiecka: U- Boty. I to nie od poczatku. Dopiero jak podbije się Europe, najlepiej pozajmowac Węgry, Rumunie, Jugosławie i Włochy, na co komu badziewni sojusznicy ? Lepiej bezposrednio wykorzystać ten przemysł. W miare mozliwości zmienić tylko ministra na speca od wojny masowej, zeby sie potencjał ludzki nie wyczerpał. Jak juz U- Boty opanuja morza to mozna zacząc przerzucać Armię na wyspy brytyjskie , a nawet do USA. Prawdopodobne przyłączenie sie wenezuelii do Aliantów rozwiazuje niemiecki problem z ropą, ale mozna też przecież samemu wypowiedziec wojnę, prawda?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ercha   

Prawda prawda

Dzieki za porady ja nigdy tak daleko nie zachodziłem żeby stanki zniszczyć bo mi czasu brakowało ale teraz mi nigdy nie zabraknie:D:D

Mam pytanie jak zainstalować victorie i z kąd ją pobrać??

[ Dodano: 2007-05-27, 12:17 ]

a czy jak rozwine technologie lotnicza do śmigowców to będe miał nową jednostke lotniczą??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Hauer   

Nie, nie bedziesz miał śmigłowców. to jest w opisie techów.

Dobra to teraz skrócona strategia Hauera dla USA :P

Podstawowe zalozenia:

-piechota morska zamiast zwykłej. Na maksymalnych techach marines sa silniejsi w wiekszości parametrów. Ponadto zużywaja o 0,4 zaopatrzenia. Jeśli nie zmieniamy ministra od marynarki to piechota morska nie odbiega własciwie ceną i czasem budowy od zwykłej. W chwili wejscia USA do wojny produkowani przez USA marines nie utępują piechocie.

-piechota zmechanizowana jako podstawa "sił pancernych". wszystkie bonusy za techy dostaje natychmiast, nie trzeba jej modernizowac jak czołgów (w przypadku USA czołgi trzeba wozic za ocean, zeby modernizować).

- jak najszybciej przestawic ministra wojny na speca od wsparcia ogniowego.

1) poparcie dla spraw wojny w USA jest zmienne, zmienia się także wartość PP którą trzeba przekazywać na "potrzeby cywilne". Jesli nie ma pertutbacji to co miesiąc zyskujemy dodatkowe punkty PP, które nalezy zainwestowac w badania (przed przyłączeniem sie do wojny).

2) w najsłabszych prowincjach mozemy rozwijac PP

3) na rynku światowym robimy duze zakupy stali za rope i gumy za rope

4) rozwijamy techy, priorytety to:

-przemysł - ważne w produkcji syntetyków, zwiekszeniu PP, produkcji masowej sprzętu.

-elektronika - otwiera wiele przydatnych technologii i przyspiesza badania.

-artyleria

-doktryny lądowe

-broń piechoty

ale warto zadbac w miare mozliwości o inne.

5) W 1938-1939 trzeba zacząć produkowac jednostki. Inwstujemy w:

piechore górską + saperzy (powstaja bardzo silne, dosc szybkie jednostki do walki w najgorszym terenie)

piechota morska + artyleria / p-lot (powstają uniwersalne jednostki do atakowania i obrony w każdym terenie)

piechora zmechanizowana + artyleria / p-lot (główne siły uderzeniowe )

Do chwili właczenia do wojny powinno byc łącznie 18-24 dywizji na wypasionym poziomie technologicznym (nie liczac tych początkowych 4 DP)

6) wojna może rozpocząc się przez:

-wypowiedzenie przez Japonie,

-wypowiedzenie rpzez Japonie w imieniu Osi,

-dołączenie do sojuszu z Wielka Brytanią

w kazdym z przypadków natychmiast robimy inwazję na wyspy japońskie.

7) w trakcie wojny handel na rynku światowym nie ma sensu. USA ma dość duzo ropy, a stal i wegiel mozna uzupelnić w Japonii.

8 ) Po zajeciu wysp trzeba dokonac desantu na kontynent azjatycki. Szybko przebic się i anektowac Mandżukuo - to pozwala na dostawianie kolejnych jednostek w Azji.

9) Teren zaczynamy zabezpieczac w zagrozonych miejscach pojedynczymi dywizjami morskimi.

10) najlepiej jak Japonia wczesniej podbije całkowicie Chiny - na wysokim poziomie trudnosci to praktycznie pewne, dzięki temu USA bedzie miało z Chin i Japonii nieprzebrane ilości surowców.

11) kolejny krok to inwazja w Afryce i Europie. Dobrze jest zrobic sobie miłe przyczółki na Islandii i we włoskiej Afryce. Atak od strony bałkanów, szybka aneksja Jugosławii, Rumunii, Bułgarii, Węgier - słabe siły w tym rejonie nie zatrzymają ani na chwile postepów USArmy, a aneksja pozwoli wystawiac kolejne jednostki niemal na miejscu.

Bardziej zuchwali moga atakowac od strony Hamburga, szybkie i silne uderzenie pozwala szybko zajac Berlin i inne wysoko uprzemysłowione tereny Rzeszy i przesądzić o wyniku w czasie gdy Niemcy siedza we Francji i głeboko w Rosji.

Formacje:

Piechorta morska:

1 ) po 3 dywizje. najczęsciej 2 z art i 1 z p-lot ewentualnie inny układ: 1 art, 1 p-lot i 1 p-panc lub 3x art. Dowodzenie generął dywizji lub generał armii.

2 ) pojedyncze dywizje marines jako jednostki zabezpieczajace teren. Dowodzenie: generał brygady.

Piechota górska:

1) Po 3 dywizje wzmocnione saperami. Inne dodatki spowalniają górali, a dzieki saperom staja się oni bardzo szybkimi jednostkami w trudnym terenie. W walkach w Japonii czy Austrii praktycznie niezbędni. Dowodzenie: Generał dywizji lub generał armii.

Piechota zmechanizowana:

1) po 6 dywizji ze wzmocnieniami: 4x art, 1x p-lot, 1xp-panc. dowodzenie: generał armii.

2) po 6 dywizji 2 bez wzmocnień, 2x art, 1x p-panc, 1xp-lot. Dowodzenie: generał armii.

3) po 3 dywizje (2x art, 1x p-lot). Dowodzenie: generał dywizji lub generał armii.

4) po 2 dywizje wzmocnione saperami - mobilne i mocne w obronie sztaby marszałków lub jednostki do elastycznej obrony. Dowodzenie: generał dywizji lub Marszałek.

Czołgi (nieliczne, ale potrzebne):

Najlepiej zaawansowane srednie lub zaawansowane cięzkie w grupach po 3-6 dywizji. Dowództwo: generał armii.

Strategia: powyższe formacje traktujemy jak klocki, z których skałda się siły uderzeniowe liczace po 3, 6, 9, 12, 15, 18, 24 dywizje lub większe. Z tego powodu zwiazakami po 3 dywizje dowodza aż generałowie armii. Marsząlkowie zas "doglądają" istotne odcinki frontu poruszajac się ze swoimi mobilnymi "sztabami frontu" - dają bonus jednostkom walczącym na sąsiednich polach lub bezposrednio wspieraja atak lub obrone.

Pojedyńcze dywizje marines zabezpieczaja teren, a jednostki po dwie dywizje zmechanizowane wspieraja obrone gdy zajdzie pprzypadkiem potrzeba.

Lotnictwo... jakie lotnictwo? troche mozna, ale w tej grze wiecej jest upierdliwego klikania nalotów niz rzeczywistego pozytku z samolotów. Stąd stosuje dosc dużo artylerii p-lot.

Flota: nalezy dobudowac troche niszczycieli, zeby właściwie chronic konwoje. Poza tym USNavy jest wystarczajaca by pokonac Sztucznego Idiote.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ercha   

A czy według was inwestowanie w dodatkowe brygady typu artyleria i saperzy są opłacalne??Ja osobiście ich nie robie bo np gdy gram Rzeszą a front jest bardzo daleko od faterlandu to zwykłe dywizje musiały by czekać na te z dodatkowymi brygadami i dopiero wyruszać na front co mogło by poważnie zahamować natarcie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.