Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
secesjonista

Film amerykański w Europie vs. film niemiecki

Rekomendowane odpowiedzi

W lipcu 1941 r. w Berlinie-Wannsee z inicjatywy resortu Goebbelsa odbył się zjazd Międzynarodowej Izby Filmowej (MIF). W spotkaniu wzięli udział zarówno przedstawiciele państw alianckich Osi, krajów okupowanych i neutralnych - w sumie z szesnastu krajów. w zamierzeniu niemieckich decydentów miała być to platforma ułatwiająca dystrybucję niemieckiej produkcji, a zarazem chciano pokazać (dla celów propagandowych), że współpraca w zakresie wymiany filmowej odbywa się na zasadach pełnej harmonii współpracy.

Dla Goebbelsa oprócz efektów ekonomicznych ważne też było wyrugowanie z rynku europejskiego filmografii amerykańskiej.

Jak poszczególne kraje podchodziły do nacisków niemieckich o zakazie pokazywania filmów amerykańskich?

Jakie filmy pokazano na festiwalu filmowym w Wenecji, w sierpniu 1941 r. i w roku następnym? Co pokazano na Międzynarodowej Wystawie Przemysłu i Sztuki Filmowej w kąpielisku Estorii na jesień 1943 roku?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Trochę offtopowo... czyli o drugiej stronie medalu : (oceanu).

Jeszcze na początku 1941 r. amerykańska publika mogła wciąż oglądać propagandówkę Fritza Hipplera zatytułowaną "Feldzug in Polen" z 1940 r. Znamienne, że w latach 1933-1942 w Stanach wyświetlano (bądź dystrybuowano) prawie 500 niemieckich filmów, w tym wiele o wyraźnym propagandowym charakterze. Jednocześnie lobby pro-niemieckie potrafiło dość skutecznie ograniczać czy blokować wyświetlanie filmów typu: Anatole'a Litvaka "Confessions of a Nazi Spy" (1939 r.) czy Juliena Bryana pt. "Inside of Nazi Germany" (1938 r.). Ten ostatni nie został wyświetlony w żadnym z pośród 425 kin podległych Warner Bros...

Z literatury:

H. Waldman "Nazi Films in America, 1933–1942"

M.E. Birdwell "Celluloid soldiers: the Warner Bros.'s Campaign against Nazism".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.