Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
Barcio

Słynne procesy karne w antycznym Rzymie

Rekomendowane odpowiedzi

Barcio   

Hej, jestem nowicjuszem na tym forum. Przeczytałem kilka postów, jestem pod wielkim wrażeniem Waszej wiedzy o starożytności. Tematem jeszcze chyba nie poruszanym tutaj są rzymskie procesy karne - rzecz bardzo interesująca. Może macie jakieś ciekawe informacje choćby o procesie Sekstusa Roscjusza, Milona, czy nawet Jezusa. Licze na Wasz odzew:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Amica   

Odsyłam cię do książki Macieja Jońcy Głośne rzymskie procesy karne Ossolineum, 2009. Autor znakomicie opisał najbardziej znane procesy karne w tym właśnie Sekstusa Roscjusza (rozdz. VII) a także i Jezusa (rozdz. XI). Procesu Milona w nim jednak nie znajdziesz. Dla mnie najciekawszy jest rozd. XIII traktujący o pewnym feralnym w skutkach spotkaniu między cesarzem Klaudiuszem a posłami z Aleksandrii, które nieszczęśliwie skończyło się dla tych ostatnich. Więcej tutaj

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Barcio