Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
lewy1

Henschel 129 zestrzelony 2 września koło Kwidzyna.

Rekomendowane odpowiedzi

lewy1   

Witam forumowiczów.

Od jakiegoś czasu interesuje mnie pewno wydarzenie. Mianowicie szukam zdjęć Henschela 129 zestrzelonego koło Kwidzyna(Marienwerder) oraz wiadomości o dokładnym miejscu jego upadku. Samolot należał do 1.(H)/10., nosił oznaczenia T1+JH. W samolocie zginął obserwator Willi Strehlau, pilot ocalał. Oto opis Pisarka z tego wydarzenia:

"Godz. 11:39 wystartowałem w kierunku na Bydgoszcz. Na wysokości 2000 mtr zauważyłem pojedynczy samolot nplski, dwusilnikowy Dornier 17, lecący w kierunku na Świecie. Ponieważ miałem przewagę wysokości ok. 500 mtr, więc poleciałem w jego kierunku, jednakże odległość przez cały czas była między nami ok. 2000 mtr. Na płn. Od Grudziądza spotkała nas burza. Gdy wyszedłem z burzy zauważyłem ten sam samolot 500 mtr wyżej ode mnie. Byłem z tyłu tego samolotu i teraz niezauważony, zbliżałem się do niego nabierając wysokości... Tak zupełnie nie spostrzeżony zbliżyłem się do niego pod ogon na ok. 30 mtr. Oddałem długą serię i samolot przeszedł w prawy rumwers i zwalił się do lotu nurkowego, dymiąc mocno z prawego silnika. W tym momencie zrobiłem również skręt w prawo i zauważyłem samolot drugi, typu Henschel (dwuosobowy) niżej ode mnie między cumulusami. Zaatakowałem go z tyłu, z góry. Samolot ten zaczął schodzić lotem nurkowym do ziemi, robiąc przy tym gwałtowne skręty. W locie koszącym zaatakowałem go z odległości ok. 40 mtr. Samolot nplski zaczął dymić i zaczęły lecieć różne kawałki z kabiny obserwatora. Samolot ten dotknął kołami ziemi i zwalił się na skrzydło. Pilot wyskoczył i pobiegł w kierunku budki stacyjnej, gdyż było to przy torze. Obserwator był prawdopodobnie zabity, gdyż nie ruszał się jeszcze w locie koszącym i nie strzelał do mnie. Jak się przekonałem samolot upadł przy torze Kwidzyn-Iława. Obydwa więc spotkania miałem obok m. Kwidzyn. Następnie przeleciałem na zachodni brzeg Wisły i zawróciłem do Markowa".

Jeśli ktoś ma jakieś informacje to był bym bardzo bardzo bardzo wdzięczny za pomoc. Szukam już tych zdjęć od miesiąca i nic!

Pozdrawiam.

[ Dodano: 2006-11-12, 15:30 ]

Poprawka dopiero teraz zauważyłem, że zrobiłem literówkę to nie Hs129, lecz Hs126.

Jeśli ktoś ma informację na temat tego wcześniejszego zwycięstwa Pisarka nad Dornierem to też chętnie się czegoś dowiem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ciekawy   

Dysponuję opisem zestrzelenia Hs 126 w tamtym rejonie przez ppor. Skalskiego - kolegi dyonowego por. Mariana Pisarka (z dyonu toruńskiego, przydzielonego Armii "Pomorze"). Henschel ten tak samo lądowal awaryjnie, przewrócił się - i także obserwator nie żył. Całe to zdarzenie miało miejsce 1-go września, a pilot niemiecki został wzięty do niewoli...

pzdr.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.