315-PK
Użytkownicy-
Zawartość
7 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
O 315-PK
-
Tytuł
Ranga: Uczeń
- Urodziny 02/28/1951
Poprzednie pola
-
Specjalizacja
II wojna światowa
Informacje o profilu
-
Płeć
Mężczyzna
-
Lokalizacja
Dęblin
-
Zainteresowania
Historia polskiego lotnictwa (ze wskazaniem na okres II WŚ), turystyka rowerowa.
-
Wprawdzie sprawa mostu na Wiśle w Solcu jakby się wyjaśniła ale aby nie być gołosłownym pozwolę sobie zamieścić skan mapki ukazyjącej nie tylko ten most ale i inne i ich "klasę".
-
Witam. Cieszę się, że temat Jan Olejnik odżył. Na początku chciałbym uspokoić ciekawego, że nie ma tu żadnej pyskówki ani z mojej strony ani ze strony Tomka N. Najbardziej zainteresowany jest chyba atrix bo na temat tego nazwiska dyskutowaliśmy prywatnie, zalecam mu jednak spokój Wszystko w swoim czasie z życzeniami jak najdłuższego życia w zdrowiu. ciekawy, Widzę, że jesteś dobrze poinformowany kto co pisze. Jeszcze ich nie ma, ale już niedługo. Na to odpowiedział już atrix, ja tylko dodam, że mówimy o 9.IX.39 r. i relacji/wspomnień ks. Barskiego oraz meldunków którejś z niemieckich jednostek naziemnych(atrix pomóż przypomnieć bo ja w piechocińcach i innych rodzajach to gorzej niż w lotnictwie). Pomimo, że dostrzegam wielkie możliwości jakie niesie internet to do zawartych tam informacji podchodzę powściągliwie. Nawet na stronie Szkoły która nie tak dawno miała zaszczyt otrzymać imię kpt.pil. Tadeusza Sędzielowskiego pojawiło się sporo dziwnych sformułowań. Nie mam tu na myśli części biograficznej lecz historii działania tej jednostki jak i losów innych pilotów. http://pgwz.pl/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=75 Cóż pozostaje nam czekać na ukazanie się książek tak jednego jak i drugiego Autora. Pozdrawiam wszystkich a szczególnie atrix'a. Ten Wnuk którego grobu poszukiwałem przy Twojej pomocy to nie ten Wnuk z wykazu Pana T. Krzystka. Szkoda.
-
Odpowiedź wysłałem na prywa. Pozdrawiam
-
-
Dla Ciebie jako "prodziekana" może danie słowa honoru to jak kichnięcie ale dla mnie to coś ważnego. Tu nie chodzi o dziewictwo ale o zasady. Pozdrawiam.
-
Od dłuższego czasu zbieram materiał na temat walki 121 EM w dniu 7.IX.1939 roku i nie tylko. Z uwagi na to to, że jeszcze nie tak dawno mieszkałem w Dąbrowie Górniczej nie miałem sposobności zająć się tą sprawą tak jakbym sobie życzył. Po powrocie do Dęblina w kwietniu ubiegłego roku rozpocząłem dalsze zbieranie materiału. Poszukiwania w terenie i literaturze oraz kontakt z atix'em upewniły mnie, że Jan Olejnik nie był lotnikiem. Prośba Kolegi o zajęcie się tym wydarzeniem zintensyfikowała moje poszukiwania które pozwoliły dotrzeć do kolejnych zdarzeń z dnia 7 i 8 września i świadków. Oczywiście do czasu ukazania się ksiązki nie mogę ujawniać tych faktów. Natomiast co do meldunku niemieckiego o zestrzeleniu polskiego samolotu w okolicy Ciepielowa w dniu 9.IX.39 roku to poczekamy co napisze strona przeciwna czyli publicyści i historycy pracujący za Odrą. Pozdrowienia.
-
Ad.1 - Jeżeli chodzi o zdjęcia i dyskusję na temat tego samolotu na forum Myśliwcy to pozwolę sobie przypomnieć, że zaczęła się ona wstawieniem zdjęcia w p.124 w dniu 10.05.2008 r. i ciągnęła się z przerwami do p.563. Jest to Bf 110 (2N+IH)z 1./ZG 1. Ad.2 - Na temat tego samolotu też wstawiono dwa zdjęcia słabej jakości w p.372 i 373. Na zdjęciu widać tylko początkową część kodu - M8, dalsza część to +AK co wskazuje na 2./ZG 76. Ad.3 - ta "Dora" czyli Bf 109 D, "10" też był omawiany lecz takiego zdjęcia nie było. Pozdrawiam
-
Przedstawiona przez Ciebie "sklejka" dwóch zdjęć i podpisana Do-17 przedstawia w rzeczywistości dwa różne samoloty. Ten na górnym zdjęciu (L1+EL) to Bf 110 z 3.(Z)/LG 1. W kampanii wrześniowej udział brała I Gruppe, jej dowódcą był mjr. Walter Grabmann. Natomiast zdjęcie dolne przedstawia faktycznie Do 17 w wersji E lub F.