Skocz do zawartości

AmonGoeth

Użytkownicy
  • Zawartość

    44
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O AmonGoeth

  • Tytuł
    Ranga: Student

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    inąd :)
  1. Bf 109 czy Fw 190 - który lepszy?

    W przeliczeniu się zgodzę,ale czy jak pilot ma dwa loty bojowe i uda mu się zestrzelic jeden samolot,(i ma wtedy 50 % skuteczności)to czy możemy powiedzieć że jest doświadczonym i dobrym pilotem. :mrgreen: Ależ ja wcale nie napisałem że był złym. :mrgreen:
  2. Bf 109 czy Fw 190 - który lepszy?

    Nie napisałem o tym ponieważ to oczywiste.poza tym samoloty z napędem odrzutowym jak wspomniana wyżej "jaskółka" były jeszcze wtedy w wstępnej fazie, ten sprzęt był bardzo kapryśny.Chciałem tutaj porównać silniki samolotów D9 czy Ta 152 H i zwrócić uwagę na samą konstrukcję i moc.Moim zdaniem rzędówka to priorytet dla myśliwca ze względu na małe opory czołowe.Choć dla takiego Ił-a 2 gwiazda była jak znalazł ze względu na wytrzymałość i brak rozbudowanego układu chłodzenia :mrgreen: A zresztą Me 262 było po prostu za mało, bo powiedz jak na przykład 20 czy 30 takimi latadłami zniszczyć prawie tysięczną formację bombowców lecących z eskadrą myśliwców na tej samej wysokości. :shock: ??? Tu chodzi o to czego piloci LW mieli więcej czyli godzin wylatanych w MISJACH, przed wojną i w początkach,gdy zaczynali wcześniej, w sytuacji kiedy sprzęt niemiecki górował nad przeciwnikiem i szkolenie było jeszcze na odpowiednim poziomie.Ponieważ to nie jest tajemnicą że poziom nowego pilota LW w 44-45 r był po prostu tragiczny.A takie odbyte loty bojowe w przyszłości procentowały ,nabierało się doświadczenia w momencie kiedy nie było już takiej przepaści technologicznej a i przeciwnik miał coraz lepszych pilotów. zauważ ile lotów bojowych odbył Hartmann, czy ktokolwiek z czołowki i porównaj z pilotami RAF-u czy WWS. :shock: Pozdr.
  3. Bf 109 czy Fw 190 - który lepszy?

    Ty wiesz co to w ogóle była Dora lub D9. :shock: Więc masz bo nie będę powtarzał :mrgreen: Fw 190 D( Dora silnik chłodzony cieczą Jumo 213 A, o mocy 1287 kW (1750 KM), który z instalacją MW-50 mógł osiągnąć do 1545 kW (2100 KM) (rzędowy) i wcale nie przesadziłem pisząc że era silników tłokowych w tym momencie praktycznie się kończy. hehe...Ta sama klasa nie ma tu nic do rzeczy zresztą zobacz pierwszą lepszą tabelkę i porównaj to zobaczysz który miał lepsze osiągi :mrgreen: ....Poza tym nie pomijaj jakości wykonania radzieckiego sprzętu bo to również ważne tak jak i dobry pilot,a pilotom radzieckim daleko do niemieckich "experten',choć i tak podziwiam za latanie na takim sprzęcie... zresztą napisałem tak bo kolega Witmann nawet nie sprecyzował o jaką "Fokę" chodzi,wersji rozwojowych było tyle,że gdyby je tu opisać to zabraknie czasu.... :shock: Żeby w ogóle zacząć rozmawiać to trzeba dobrze precyzować bo jeżeli tak to ma wyglądać to ja dziękuję... :mrgreen: np.porównujemy Focke-Wulf Fw 190 A-8 z Ła 5FN czy Focke-Wulf Fw 190 w wersi D,F, itd A nie pisanie postów typu który lepszy Messer czy Spitek :mrgreen:
  4. Od kiedy można mówić o komunizmie w Rosji

    Nie było żadnego przekształcenia Leninizmu w Komunizm.Jeżeli już to w Stalinizm czyli centralizację władzy która doprowadziła do powstania totalitaryzmu. Poza tym jeżeli już piszesz daty to wypadałoby napisać 1917 rok i co się wtedy stało czy to również nie były ofiary komunizmu.
  5. Bf 109 czy Fw 190 - który lepszy?

    Trzeba pamiętać że samolot to konstrukcja w której liczą się milimetry,tymczasem rosyjskie maszynki produkowane na tej samej taśmie montażowe różniły się między sobą w centymetrach.Silniki były nieszczelne,szybko się rozlatywały i zacierały a ich miara zdolności użytkowych wynosiła od kilku do kilkunastu godzin pracy. Poszycie było zrobione z drewna w niewłaściwy sposób, w niewłaściwych warunkach przez niewykwalifikowanych ludzi które zresztą odrywało się w czasie lotu. Zobacz kiedy mysliwce sowieckie w czasie wojny doczekały się metalowego poszycia :shock: Nie wspominając już o kabinie i owiewkach. samoloty robione w takich warunkach (brak surowców,brak hal przemysłowych oraz temperatura)i z takich materiałów praktycznie cały czas się rozlatywały. I nie ma co tutaj porównywać maszyn testowych które figurują na papierku czy w encyklopediach ,bo to się ma nijak do tego. te maszyny były robione przez najlepszych specjalistów w tej dziedzinie dostawały specjalne silniki i wyposażenie o których tylko mogły śnić eskadry frontowe. Te które walczyły na froncie miały 15%-20% gorsze osiągi niż przykładowe maszyny które widnieją w encyklopedii lotnictwa. A więc konkluzja jest taka: Ła 5-ten samolot musiał być dobrze złożony i z bardzo dobrym pilotem w środku,tylko na takich warunkach mógł walczyć z Niemcami. Ła 7-był bardzo dobrą konstrukcją,tylko zauważ kiedy on się pojawił,kiedy Rosjanie już pruli na Berlin-czyli pod koniec wojny,(1944-1945)a wówczas to era samolotów tłokowych się skończyła bo Niemcy śmigali już sobie wtedy na Dorach. :mrgreen: ...a porównanie Ła 5 z Fw 190 pozostawię bez komentarza... Poza tym trzeba również pamiętać że Niemcy posiadali już wtedy takie latadła że te tu wymienione to nie ta liga... :mrgreen: Pozdr.
  6. Market Garden

    Bez przesady w końcu opanowano 2/3 celów. Celem operacji Market -Garden nie było zdobycie mostów na Renie, lecz przepraw w rejonach Eidhoven, Nijmegen- Grave i Arnhem.
  7. Waffen-SS

    Pomyliłeś tutaj pojęcia.Wrzuciłeś SS-Reiterei które w ogóle nie brały udziału w działaniach wojennych (gdyż nie była to żadna sformowana jednostka a raczej klub towarzyski) z Dywizjami Kawalerii takimi jak np Florian Geyer ,powstała w czerwcu 1942 roku w oparciu o Brygadę Kawalerii SS, którą utworzono w 1941 roku z dwóch esesmańskich pułków kawalerii. Proszę nie cytować tak długich wiadomości w całości gdyż bardzo rozciąga to stronę i nie jest miłe w odbiorze.//mch90
  8. III Rzesza - mity i legendy

    Z tego co piszesz zupełnie nic nie wynika. Ciężka woda nie ma tu nic do rzeczy kolejny powtarzany przez wielu mit. Głowny problem Niemieckich naukowców to problem natury teoretycznej a mianowicie z ich wyliczeń wynikało, ze minimalna masa krytyczna potrzebna do wywołania eksplozji nuklearnej była znacznie wyższa ni ta którą wyliczyli naukowcy pracujący później przy projekcie Manchattan.
  9. Waffen-SS

    Mógłbyś podać źródło tego cytatu??? Pozdrawiam.
  10. Najładniejszy i najbrzydszy samolot II wś

    A mi podoba się ten Heinkel 177 -ciężki niemiecki bombowiec.
  11. Winston Churchill

    Nie zgadzam się Tofiku, Stalin był politykiem na tyle przebiegłym,że Roosvelt nawet nie potrafił tego dostrzec.Co wcale nie wskazuje na to,że Roosvelt był ustępliwy.O to mi chodziło. :mrgreen: Pozdrawiam.
  12. Natter

    Tak.Poza tym samoloty o tego typu napędzie musiały jak ognia unikać walk kołowych. Pozdrawiam.
  13. Gen. Własow - ocena

    Po części sięz gadzam,ale bez przesady.Dzięki próbom utworzenia jednostek bojowych (ROA 1944)u boku Rzeszy wielu radzieckich jeńców uniknęło marnego losu. To,że był kobieciarzem to akurat najmniejszy z czynników dyskwalifikujących. :mrgreen: 2 Armii Uderzeniowej,o ile się nie mylę. Pod Moskwą całkiem dobrze sobie radził.
  14. Quiz II Wojna Światowa

    Przypomina plac w Norymberdze gdzie odbywały się pertaitagi. Pozdrawiam.
  15. Winston Churchill

    To tak jakby napisać masło -masło śmietankowe. W żadnym wypadku.Jeśli chodzi o relacje Roosevelt-Stalin, trzeba przyznać że odgrywały tu ważną rolę relacje na szczeblu osobistym. Roosevelt lubił "Wujaszka Joe"a Stalin potrafił to znakomicie wykorzystać.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.