Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
Curara

[Konferencja] naukowa Neoazja IV

Rekomendowane odpowiedzi

Curara   

W imieniu Dalekowschodniego Koła Naukowego Uniwersytetu Jagiellońskiego mam zaszczyt zaprosić Państwa na czwartą już edycję ogólnopolskiej konferencji studencko-doktoranckiej NEOAzja, zatytułowanej "Religia a polityka. Polityka a religia". Odbędzie się w dniach 29-30 marca 2014 w Sali Wystawowej A Auditorium Maximum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.

Konferencja porusza tematy z zakresu historii, kulturoznawstwa, religioznawstwa i socjologii. Udział w konferencji jako wolny słuchacz jest bezpłatne. Przewidziany jest mały poczęstunek.

Plan konferencji:

29 MARCA 2014

9:30 ROZPOCZĘCIE KONFERENCJI’

9:35-10:00 gość specjalny: dr Michał Lubina, Kiedy religia staje się polityką. Casus birmańskiego Arakanu.

Panel pierwszy

10:00-10.20. Oskar Pietrewicz, Czy Kimowie są konfucjanistami? O konfucjańskich korzeniach Korei Północnej

10:20-10:40 Urszula Rojek, Chrześcijaństwo w Korei Północnej. Teoria i praktyka.

10:45-11.05 Mariusz Józef Kociszewski, Prawo międzynarodowe a pozycja religii w państwach Dalekiego Wschodu.

11:05-11:25 Agnieszka Polewczyńska. Działalność organizacji religijnych zajmujących się uciekinierami z Korei Północnej z perspektywy rządów Chin i Korei Południowej

11:25 Przerwa kawowa

Panel drugi

11:35-11:55 Jan Łój, Chyląc głowę przed cesarzem, klęcząc przed Bogiem-

imperialistyczno-militarne koneksje nowej religii okresu Meiji.

11:55-12:15 Małgorzata Zięba, Shintoizm a japońska polityka zagraniczna – Yasukuni, nacjonalizm i stosunki chińsko-japońskie

12:15-12:35 Gabriela Matusiak, Religijne obrazy erotyczne i ich znaczenie a cenzura szogunatu w okresie Edo (1603–1868)

12:35-12:55 Katarzyna Żarnowska, Cesarzowe-kapłanki, czyli matriarchalne początki państwa japońskiego

12:55 Krótka przerwa do 13:00

13:00-13:20 Olaf Pietrzyk, Półksiężyc w Kraju Wschodzącego Słońca. Islam, a polityka japońska w przeszłości i współcześnie.

13:20-13:40 Krystian Karolak, Wpływ ruchu religijnego na powojenną politykę japońską na przykładzie Sōka Gakkai i Nowego Kōmeitō

13:40-14:00- 11:15-11:35 Julian Marcinów- Chrześcijaństwo w Japonii. Od trudnych początków po wolność wyznania.

14:00-15:00 Przerwa długa

Panel Trzeci

15:00-15:20 Antonina Łuszczykiewicz, Wizerunek muzułmanów w kontekście poprawności politycznej w kinie indyjskim

15:20-15:40 Jagoda Czarnotta, Buddyzm jako fundament syngaleskiego nacjonalizmu

15:40-16:00 Barbara Moś, Religia w służbie polityki na przykładzie pakistańskiego procesu narodowotwórczego.

16:00-16:20 Monika Pawłowska, Muzułmańskie oblicze Indii.

16:20-16:40 Łukasz Załupka, Prymat Islamu i prawo przeciw bluźnierstwu w Pakistanie. Analiza prawna i studium wybranych przypadków

16:40 ZAKOŃCZENIE PIERWSZEGO DNIA

30 MARCA 2014

09:30 Rozpoczęcie

Panel piąty

09:35-09:55 Konrad Piwowarczyk, Ruch separatystyczny Wschodniego Turkiestanu -sytuacja polityczna, religijna i narodowościowa w chińskiej prowincji Xinjiang

09:55-10:15 Andrzej Aleksander Romaniuk, Geneza i znaczenie motywu Tao – Tie.

10:15-10:35 Małgorzata Sułowska, Tybet - chińska propaganda a stan faktyczny

10:35-10:55 Magdalena Zielińska, Dwie żony Songcena Gampo – rzecz o politycznym aspekcie wprowadzenia buddyzmu w Tybecie

10:55-11:15. Dorota Jarema, Komunistyczna Partia Chin vs. religia, czyli polityka religijna w ChRL

11:15 przerwa kawowa

Panel szósty

11:25 Gość specjalny- Dimas M. Widiantoro

11:55- 12:15 Patrycja Staniszewska, Stosunek państwa wietnamskiego do religii.

12:15-12:35 Maciej Maćkowiak, Tianghoa kontra pribumi, czyli o stosunkach z ludnością chińską w Indonezji.

12:35-12:55 Tomasz Murzyn, Różne oblicza buddyzmu w historii Birmy

12:55 Przerwa długa

Panel siódmy

13:50-14:10 Assel Baieli, Współczesna sytuacja religijna w Kazachstanie

14:10-14:30 Kamil Ciborowski, „Walczyliśmy z muzułmanami, którzy zeszli na złą drogę” – historia i dzień dzisiejszy ruchu Talibów.

14:30-14:50. Roman Husarski, Sufizm a Pasztunwali – Konflikt systemów wartości w współczesnym Afganistanie.

14:50-15:10 Anna Igonkina, Działalność islamskich terrorystów w Azji Środkowej.

15:10-15:30 Łukasz Gałczyński, Specyfika struktur dualizmu władzy duchownej i laickiej w Iranie.

15:30-15:50 Mateusz Górecki, Iran bez cenzury. Wolność wyznania a represje polityczne.

15:50 ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI

Opis wydarzenia:

Religia oraz polityka to dwie sfery życia, które od zarania dziejów łączy specyficzna więź. Wierzenia panujące w społeczeństwach często stawały się podstawą sposobu, w jaki tworzone było obowiązujące w nich prawo, determinowały sposób, w jaki sprawowana w nich była władza. Po najwyższe pozycje w strukturach politycznych wiele razy sięgały osoby bardzo wysoko postawione w hierarchii wyznawców swej religii.

Same związki wyznaniowe często wychodzą poza same życie duchowe i wsparcie dla wiernych, starając się jak najbardziej wpływać na życie społeczeństw i przemieniając się w instytucje, które mają charakter bardzo nakierowany na politykę. W obawie przed utratą części autorytetu, władza potrafi prześladować grupy wyznaniowe, w których widzi zagrożenie. Religia staje się elementem działań politycznych, stawiana na piedestale jako ostoja tradycji i moralności, z drugiej strony piętnowana jako anachronizm wykorzystywany do kontroli społeczeństwa. Systemy polityczne niekiedy upodabniają się do religijnych, lokując swych liderów lub autorytety w sferze sakrum lub w pozycji równorzędnej. Ta zawiła relacja, przewijająca się przez życie wielu pokoleń, stała się też inspiracją dla licznych wytworów kulturowych, wielokrotnie ukazywana była w sztuce.

Wydarzenie na fb: NeoAzja IV

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Furiusz   

Niestety nie będę mógł być a ciekawi mnie kilka tekstów - jest planowane jakieś wydawnictwo pokonferencyjne?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.