Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
Albinos

Instytut Historyczny UW zaprasza uczniów

Rekomendowane odpowiedzi

Albinos   

Dla osób mieszkających w Warszawie, uczęszczających do szkół ponadgimnazjalnych i lubiących historię, dobra informacja: http://www.ihuw.pl//content/view/568/2/lang,pl/

Na podstawie umowy zawartej między Uniwersytetem Warszawskim a Urzędem miasta st. Warszawy IH UW organizuje kolejną edycję zajęć dedykowanych zainteresowanym uczniom warszawskich szkół ponadgimmazjalnych. Zajęcia te nie mają charakteru uzupełniającego wiedzę szkolną, lecz mają w zamiarze przybliżenie uczniom ciekawych problemów historii, w formule typowej dla dydaktyki uniwersyteckiej.

Seria zajęć oferowanych jesienią 2009 składa się z pięciu bloków zajęć, odbywających się od poniedziałku do piątku, w budynku IH UW, w godz. 16:45-18:15. Zajęcia rozpoczną się w tygodniu 26-30 X. Udział w zajęciach jest bezpłatny, a zapisy odbywają się drogą internetową. Uczestnicy zajęć, którzy wykażą się przynajmniej 80% frekwencją otrzymają specjalne certyfikaty zaświadczające udział w zajęciach.

Zgłoszenia na zajęcia przyjmujemy pod adresem poczty e-mail: uczen.ih@uw.edu.plTen adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć . IH UW przeprowadzi nabór na zajęcia. Zgłoszenie MUSI zawierać:

1. imię i nazwisko

2. adres e-mail

3. nazwa i adres szkoły

4. klasa

5. imię i nazwisko nauczyciela historii

6. tytuł bloku zajęć / lub dzień ich odbywania

Liczba miejsc jest ograniczona. Listy uczniów przyjętych na zajęcia zostaną opublikowane na stronie internetowej IH UW, w tygodniu poprzedzającym rozpoczęcie zajęć.

Polska średniowieczna i nowożytna (poniedziałek, sala 21)

26 X P. Węcowski, Czy Mieszko I był niczym afrykański kacyk, czyli początki Polski w nowym oświetleniu?

2 XI M. Tycner-Wolicka, Św. Stanisław i Bolesław Śmiały, czyli kto padł ofiarą i czego?

9 XI M. Tycner-Wolicka, Po co historykowi obrazki? Drzwi gnieźnieńskie i polityka

16 XI K. Bobiatyński, Parlamentaryzm staropolski XVI-XVII w.

23 XI S. Ciara, Staropolska dyplomacja od frontu i od kuchni

30 XI Z. Zielińska, Rozbiory Polski - dlaczego i jak do nich doszło

Polska i Europa niegdyś i dziś (wtorek, sala A)

27 X S. Ciara, Czy w Rzeczypospolitej Obojga Narodów istniały PIT-y ?

3 XI M. Karpińska, Procesy lustracyjne w powstaniu listopadowym czyli historia kołem sie toczy

10 XI J. Czubaty, Bohaterowie, straceńcy, frajerzy? Spor o polskie powstania narodowe w XIX i XX w.

17 XI J. Żyndul, Mniejszość żydowska w II Rzeczypospolitej

24 XI G. Szelągowska, Skandynawskie państwo dobrobytu w XX wieku - fakty i mity

1 XII G. Szelągowska, Dlaczego Zachód jest bogaty? Dyskusja wokół czarnej legendy kapitalizmu

8 XII K. Michałek, Narodziny zorganizowanej przestępczości w USA w okresie prohibicji w USA w latach 1920-1933

Tak żyli ludzie... (środa, sala 17)

28 X R. Kulesza, Demokracja ateńska wzorem dla demokracji współczesnych?

4 XI M. Tycner-Wolicka, ?Gdyby kto dziewkę zniewolił, ? jego życie ma zależeć od miłosierdzia tej dziewki?. Kazimierz Wielki, prawo i kobiety

18 XI K. Bobiatyński, Państwo wielu narodów, kultur i wyznań: Wielkie Księstwo Litewskie w Rzeczypospolitej Obojga Narodów (1569-1700)

25 XI S. Ciara, Staropolska Temida - postępowanie dowodowe - wyrok ? kara

2 XII M. Karpińska, Czy masoni wywołali Wielką Rewolucję Francuską?

9 XII J. Urbanek, Ludność cywilna Warszawy we wrześniu 1939

Jak się ludzie rządzili, czyli głównie o Ustroju (czwartek, sala 17)

29 X M. Węcowski, Ateny: wady i zalety demokracji w oczach Ateńczykow V wieku p.n.e.

5 XI R. Kulesza, Starożytna Sparta - fakty i mity

12 XI P. Węcowski, Jak Polacy i Litwini wspólne państwo budowali, czyli unia w Krewie i Horodle

19 XI Z. Zielińska, Konstytucja 3 Maja 1791 r. i jej znaczenie

26 XI M. Karpińska, Polskie plany budowy Unii Europejskiej z pocz. XIX wieku

3 XII J. Czubaty, "Piękna rzeź"? Wojna w kulturze i mentalności społeczeństw europejskich początków XIX w.

Legendy, tradycje, propaganda (piatek, sala 21)

30 X R. Kulesza, Aleksander Wielki i jego legenda

6 XI M. Tycner-Wolicka, Popiela myszy zjadły, a zyskał? Bolesław Krzywousty. Rozważania o dawnej propagandzie

13 XI A. Lissowska-Lewkowicz, Średniowieczni kaznodzieje-aktorzy, czyli o tym jak głosić prawdy wiary do ludu

20 XI P. Węcowski, Propaganda średniowieczna na usługach króla. Władysława Jagiełły wizja bitwy pod Grunwaldem

27 XI J. Czubaty, "Ułańska czapka" i "zadek ks. Pepi". Wpływ legendy napoleońskiej na kulturę, mentalność i życie plityczne w Polsce w XIX i XX w.

4 XII M. Wojtyński, Propaganda w filmie dokumentalnym

11 XII K. Michałek, Jak obcowano z duchem Abrahama Lincolna? Narodziny i funkcjonowanie legendy A. Lincolna w Stanach Zjednoczonych

Zdecydowanie warto skorzystać. Polecam zwłaszcza zajęcia z prof. Kuleszą i dr. Wojtyńskim.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.