-
Zawartość
61 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
O Minister
-
Tytuł
Ranga: Licencjat
- Urodziny 02/18/1990
Poprzednie pola
-
Specjalizacja
II wojna światowa
Kontakt
-
MSN
mateuszw@hotmail.co.uk
Informacje o profilu
-
Płeć
Mężczyzna
-
Generał Wojciech Jaruzelski przejmuje władzę w 1970 r.
Minister odpowiedział Knight_in_Fire → temat → Historia Polski alternatywna
Chyba zapominacie o jednej ważnej rzeczy w tych dywagacjach... ZSRR sobie stoi i patrzy jak towarzysze z Polszy przeżywają zachwycenie odchyłami kapitalistycznymi czy innymi socjalizmami z ludzka twarzą? -
Film o suwalskich Żydach z 1937 roku
Minister odpowiedział katka111 → temat → II Rzeczpospolita (1918 r. - 1939 r.)
Film, Suwalki, 1937 To o ten materiał chodzi, ma ponad 40 minut. Enjoy -
Dlaczego III RP nie ma Wielkich projektów?
Minister odpowiedział Tomek91 → temat → Polityka, ustrój i dyplomacja
Temat stary ale jary A tak na poważnie, ciągle aktualny Co do EURO, dzięki temu budowa dróg została przyspieszona, a w porównaniu z okresem 1989-2000 (autostrad powstało tyle co kot napłakał, kilkukilometrowe przedłużenia w okolicach Katowic i Krakowa, za komuny też coś tam budowano ale budowy trwały latami, przykłady: kawałek autostrady koło Łodzi - 10 lat, autostrada Chrzanów-Kraków - 9 lat, autostrada Września-Konin - 12 lat) jest wręcz świetnie. Ogólnie zaczęło się ostrym wejściem w 2000 roku, 90 kilometrów A4 w Opolskim. I póki co jest presja z powodu EURO i trochę tych dróg budują. A co samych planów, przecież jest plan budowy dróg rozłożony na okresy, 2007-2015 i mamy docelowy plan sieci dróg szybkiego ruchu na ponad 8000 km który jest bardzo perspektyistyczny. Problemem jest to często sprawa grzęźnie w gąszczu administrycjnym, pozwoleniach i decyzjach a i do tego trzeba również dodać sytuacje gdzie inwestycje są blokowane przez jakieś grupy mieszkańców czy ekologów, no i jeszcze finansowanie ! itp co jest bardzo żmudnym procesem. 100 km autostrady można spokojnie w 2 lata zbudować ale żeby ją można było budować... I tak bardziej odnosząc się do samego pytania, myślę że w III RP istniała pewna stygma związana z poprzednim systemem... wielkie budowy okresu Gierka. A takich właśnie dużych programów dla infrastruktury, nie tylko dróg ale też koleji na przykład na której sytuacja jest delikatnie mówiąc nieciekawa i póki co szybką kolej można między bajki wsadzić sobie -
Jutro mam mature z historii na temat Niemiec, 'Od Cesarza do Wodza 1900-1945' i w gąszczu powtarzania materiału naszła mnie myśl, jak to jest Polsce ? Do czego zmierzam, jaką szkołą reprezentują polscy historycy pod względem tego kto jest winny jej wybuchu i jaki udział mieli w tym Niemcy ? Dodam że, musimy znać poglądy Wehlera i Fischera (szczególnie temu drugiemy poświęciliśmy sporo czasu) no i z pewnego powodu również Iana Kershawa który jest faworyzany przez głównego egzaminatora z histori, chciałbym również poznać poglądy na ten temat z Polski. Czy możecie mi polecić jakieś prace polskich historyków które analizują stopień niemieckiej odpowiedzialności ? Jest to klasyczna debata i mam nadzieje coś takiego się znajdzie. Jeśli temat jest w złym dziale to proszę go przenieść do działu o PWŚ.
-
Ceny zagranicznych aut w Peweksie w dolarach, z forum youngtimer.pl
-
Nie sam Wrzesień ale... zniszczona Warszawa w 1940 roku... w kolorze!
-
Time, artykuł o Gomułce Szkoda że tylko po angielsku ale warto poczytać, jest to artykuł z Time'a opublikowany 10.12.1956 Nie jest tam tylko o Październiku ale także o bardzo trudnej histori Polski w okresie powojennym, okresie ciągle świeżym w czasie kiedy ten artykuł powstał A potem przyszedł Marzec '68 oraz Grudzień 70' i sie skończył 'dobry' Gomułka. Wydaje mi sie że ten artykuł zbyt przecenia możliwości ewentualnej demokratyzacji...
-
Nowomowa w III RP
Minister odpowiedział Bruno Wątpliwy → temat → Gospodarka, kultura i społeczeństwo
Ta nowomowa przyszła z Zachodu. A co do tego nazewnictwa stanowisk. To po to aby ludzi dowartościować. Np w Anglii, sprzątacz nie jest już Cleaner, ale Hygiene Supervision Staff czy coś w tym stylu (kolejność przypadkowa). Mimo że za tą inteligentnie brzmiącą nazwą kryją się te same obowiązki i płaca, to jednak człowiek czuje się lepiej chociaż troche -
Most imienia... czyli o nazewnictwie ulic, placów itp.
Minister odpowiedział Albinos → temat → Historia lokalna
Jak dla mnie nasi wlodarze wykazuja sie nazbyt poprawnoscia, i nazywaja co drugi nowy obiekt, trase czy most im. Jana Pawla II -
Dworzec Centralny ma w sobie pewne piekno ale... Dobre bedzie tu porównanie Poloneza i dobrego samochodu zachodniej produkcji. Niby nowoczesna linia, stylistyka itp itd ale okazuje sie ze niedomaga pod wieloma wzgledami, w wyposazeniu, osiagach czy trwalosci w porównaniu do swojego zachodniego konkurenta... Ok, wiec do rzeczy. Obecnie DC jest szpecony przez róznego rodzaju budy z podejrzanym jedzeniem które smrodza, przez szmaty, ekhm reklamy. Przywrócic przestrzen hali dla ludzi ! Czemu znowu tak nie moze byc Obecnie dworzec sie sypie i wymaga ogromnego nakladu. PKP chce przeznaczyc 22 mln zlotych na to, co jest kpina. Ale jezeli uda sie im go wyczyscic i uporzadkowac, bedzie to sukces. Osobiscie jestem za budowa nowego dworca, od nowa, byc moze z nawiazaniem do wygladu obecnego Centralnego.
-
Niektórzy mówią że my to nie Polacy, że 'Niemce' to już wszystko u was wykupili i tak dalej i tak dalej... Ziemie Zachodnie (czy też Odzyskane) są względnie nowym nabytkiem terytorialnym Rzeczypospolitej z perspektywy dziejów. Krew mnie zalewa gdy czytam w internecie na różnych forach teksty typu 'Oddałbym Szczecin, Gorzów, Wrocław i Opole za jeden Lwów albo kawałek Kresów chociaż'. Jednak nie dziwię się, kilkaset lat utraconego kontaktu z 'Piastowską Macierzą' zrobiło swoje. W Jeleniej Górze, skąd pochodzę, ludzie czują się po prostu Polakami z Dolnego Śląska, bez jakiejś germanofili, z Wrocławiem jako punkt odniesienia gdzie 'wszystko jest'. Niemiecka przeszłość miasta nie jest jakimś tabu i poznawanie histori poprzednich epok i bycie po prostu kontynuatorami rozwoju miasta i regionu jest stałym elementem w takiej zbiorowej świadomości i dosyc zauważalnym elementem szkolnego życia. Dolnoślązacy ! Jak wy się odnosicie do polskości naszych terenów i jak bardzo kochacie swe małe ojczyzny ?
-
Zalezy jak na to spojrzeć. Otóż widać spore podobieństwa pomiędzy ekspansjonistyczną polityką zagraniczną nazistowskich Niemiec (Cesartwo z Kajzerem w poprzednich latach też ostrzyło sobie ząbki, Weltpolitik, Program Wrześniowy itp) Związek Radziecki zakładał, w zależności kto byłby u włady, permanentną rewolucję, de facto podbijanie i narzucanie reżimu w krajach ościennych. Ja tu żadnego pacyfizmu nie widzę. Propaganda mająca na celu niby pokazanie ludzkiej twarzy socjalizmu. Czysta hipokryzja. Z resztą do dziś w Rosjii takie słowa jak nacjonalizm są bardzo źle kojarzone... och ironio losu
-
Odzyskanie przez Irlandię niepodległości
Minister odpowiedział widiowy7 → temat → Bitwy, wojny i kampanie
Ciekawie ma się sprawa tłumienia Irlandczyków którzy przedstawiali swoje działania jako stan wojny z Wielką Brytanią. Brytyjczycy natomiast chcieli to pokazać jako 'zakłócanie porządku' i terroryzowali ludność rękami Royal Constabulary. Zawsze mogli ściągnąć regularną armię na teren przyszłej Republiki, jednak to by wywołało zbyt duże oburzenie opini publicznej. Irlandia bardzo długo walczyła o swoje, a Anglicy tak długo jak mogli unikali tego jak ognia różnymi sposobami od negocjacji polityczny przez różne zabiegi polityczne mające zabić nacjonalizm irlandzki aż po użycie działania zbrojne. Swego czasu słyszałem taką historię, że Irlandia wysłała kondolencje III Rzeszy w związku ze śmiercią Fuhrera czyli utratą głowy państwa. Ponoć to rozwścieczyło Brytyjczyków. -
Mówiąc stricte o inwestycjach, możemy zawdzięczać rozbudowę układu drogowego w mniej więcej dzisiejszym kształcie.Tysiące kilometrów dróg zostało poszerzone, wybudowano wiele obwodnic, gdzie droga zwykle szła środkiem przez rynek. Zbudowano trasę szybkiego ruchu Warszawa-Katowice-Wisła i wiele innych dujezdniowych wylotówek, zaczęto grzebać przy autostradach (Kraków-Katowice, Brzeg-Opole, Konin-Września). Dziś być może to 'nic' ale wtedy był to spory skok. Zbudowano by na pewno więcej ale jak to kiedyś ktoś powiedział w pewnym filmie 'w końcu musiało się to kiedyś zesrać', kasa się skonczyła i tyle widzieli 'drugiej Polski'
-
Ceny czarnorynkowe - lata 1980-1983
Minister odpowiedział Nijel → temat → Gospodarka, kultura i społeczeństwo
Jeśli ktoś by chciał się dowiedzieć jak to wyglądało mniej więcej u naszych braci Czechosłowaków, polecam film 'Bony a klid' (Bony i spokój) z 1987 roku. Wystarczy wklepać na YT