Skocz do zawartości

slacker

Użytkownicy
  • Zawartość

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O slacker

  • Tytuł
    Ranga: Uczeń
  • Urodziny 02/19/1995

Poprzednie pola

  • Specjalizacja
    XX wiek

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Łódzkie, Radomsko
  • Zainteresowania
    Poza historią (z podkreśleniem XX wieku), muzyka, motoryzacja, militaria.
  1. Radiowozy Policji w IIRP

    To jest fakt. Braki były spore, niejednokrotnie w danym województwie gdy była potrzeba akcji, komenda musiała czekać na wsparcie z sąsiedniego województwa, jeśli tam było lepsze wyposażenie, albo sprzęt którego w danym momencie potrzebowali. Bajzel był okropny.
  2. Radiowozy Policji w IIRP

    Cały ten temat to w sumie spekulacje i domysły Na stronie NAC zainteresowała mnie ta (chyba) więźniarka. Nie mogę jednak określić marki ani modelu. Ciekawiło mnie czy wtedy samochody policji miały oznaczenia policyjne, ale jednak z tego co widzę tak nie było. Muszę poszperać jeszcze w dokumentacji na temat tego kto fundował samochody. Wiadomo już jednak, że większość pieniędzy kładły miejscowe władze gdzie dany posterunek/komenda się znajdowała, tudzież sama policja. Czyżby MSW miało sprawę samochodów dla policji w głębokim poważaniu?
  3. Radiowozy Policji w IIRP

    Hmm na polskim oddziale oficjalnej strony General Motors, dział Chevrolet, znalazłem coś takiego: Z tego wynika, że od 1936 PP zaczęła kupować fabrycznie nowe auta. Tutaj kasę mogło ładować już MSW szczególnie, że były to Chevy Mastery, które (bez owijania) były wtedy jednymi z najlepszych i najbardziej prestiżowych samochodów, a przy tym jednymi z najdroższych, jakie można było na polskich drogach spotkać. Większość pewnie szła do posterunków w Warszawie, bo wiadomo, stolica. Generalnie mało informacji jest na ten temat. Gdzieś też znalazłem (i cholera teraz nie pamiętam gdzie!), że niektóre wozy, które przyszły do Polski z armią Hallera, w latach dwudziestych zostały przekazane policji. Zapewne byłyby to francuskie Renault i Peugeot... W pierwszym artykule, który tu podawałeś, czyli "Siwki, Fiaty i Sokoły", znajduje się taki oto zapis: To może sugerować, że faktycznie samorządy częściej dawały pieniądze na samochody dla PP niż samo MSW. Mało tego jest tutaj napisane, że na zakup tego Forda, sama Policja organizowała koncerty, z których dochód poszedł właśnie na samochód. Wywnioskować też można, że sami dowodzący danych placówek musieli świecić oczami po lokalnych samorządach, żeby dostać jakikolwiek pieniądz na ten cel. I kolejny wniosek jest taki, że straszny bałagan panował w tym wszystkim. Jedne auta mieli ze spadków, inne fundowały samorządy, na jeszcze inne musieli sami jakoś załatwiać pieniądze. Troszkę... straszne to
  4. Radiowozy Policji w IIRP

    Haha, prawdopodobnie żaden, radiowóz użyłem tak jakoś... z przyzwyczajenia. Secesjonisto, a więc sprawdziłem ten artykuł o którym mówisz. Auto, które tam widnieje ma numer 1423, nie 1429, musiało Ci się pomylić, ale to nieważne. Jest to (prawdopodobnie, gdyż wiele aut z lat 20. wyglądało niemal identycznie, tymbardziej, kiedy jeden model zastępował drugi) Chevrolet Superior, Serii V. Sam Superior też w zależności od rocznika miał w sobie od cholery różnic. Późniejsze roczniki miały zderzaki i lampy montowane na belce która przechodziła przed osłoną chłodnicy. Niektóre miały zewnętrzną osłonę przeciwsłoneczną, inne jej nie miały. Sama rama osłony chłodnicy miała chyba ze trzy designy z tego co ustaliłem na zdjęciach. Najbardziej podobnego co znalazłem, to własnie Superior Serii V model z 1924 roku. Oto samochód z artykułu: A tutaj 1924 Chevrolet Superior Series V: Miałem niemal pewność, że to będzie któryś z superiorów, ale ich jest kilka serii i wewnątrz danej serii niektóre wozy mogą się różnić. Straszny bałagan z tym był w tamtych latach. Ford, o którym była mowa w poprzednim artykule co go podlinkowałeś, to pewnie Model T, których w dwudziestoleciu międzywojennym trochę w Polsce urzędowało (ba, nawet oddzielna kategoria prawa jazdy była do tego samochodu, gdyż sterowanie Modelem T znacznie odbiegało od reszty aut, jak ktoś ciekawy to odsyłam do wikipedii, tam jest to dość prężnie wytłumaczone). Fiatów natomiast jest kilka modeli, które mogłyby pasować, więc nie będę snuł teorii z nosa. Dzięki za wszelaką pomoc w zdobyciu informacji. EDIT: No czyli było troszkę rozwoju.
  5. Radiowozy Policji w IIRP

    Dziękuję bardzo za odpowiedź, ciekawy artykuł. Są informacje jakie samochody to były? Jestem trochę maniakiem samochodowym i z czystego hobby i ciekawości miło byłoby to wiedzieć
  6. Radiowozy Policji w IIRP

    Witam. Dzisiaj surfowałem sobie w internecie i zastanowiło mnie, czy Polska Policja Państwowa z okresu XX lecia międzywojnnego, posiadała jakiekolwiek samochody, tudzień radiowozy. Udało mi się tylko natrafić na zdjęcia motocykli policyjnych, a nic o samochodach. Wikipedia milczy, grafika google milczy. Ma ktoś jakieś dane na ten temat, czy to pisemne, czy fotografie jakieś, bo zaintrygowało mnie to. Pozdrawiam.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.