Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
Jarpen Zigrin

LWS-4 Żubr / LWS-6

Rekomendowane odpowiedzi

Żubr był tak samo beznadziejny, jak i brzydki. Nie tylko nie można było schować podwozia; konstrukcja samolotu była tak wysilona, że mógł się rozpaść bez jakiegokolwiek ostrzeżenia. A gdyby tego było mało, nie mógł wziąć na pokład wiele więcej niż parę kartonów papierosów. Polskie siły lotnicze miały parę podczas II Wojny Światowej, ale żaden nie uczestniczył w akcjach.

gazeta.pl

Czy Żubr to jeden z nagorszych i najbrzydszych samolotów wyprodukowanych w trakcie II RP?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Andreas   

Może nie był to super udany samolot, ale mógł wziąć nieco więcej niż kilka kartonów papierosów. Udźwig wynosił 880 kg, więc lepiej niż Pe-2(600 kg), którego potem tak wychwalano. Zasięg 750 km był według mnie trochę za mały jak na bombowiec taktyczny, prędkość maksymalna 341 km była o co najmniej 50 km za niska. Silniki również, 700 KM to trochę mało jak na bombowiec. Porównywałbym go do niemieckiego Ju-86- dobrze pomyślane ale zła konstrukcja lub elementy konstrukcji.

[ Dodano: 2008-11-16, 16:25 ]

PS-przeczytałem wypowiedź tego ''autora'', jakoś ani słowa o Ile-2, o PO-2, o BV-136 czy TB-3. Ten pan/i nie ma chyba bladego pojęcia, który samolot był najgorszy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jostein   

Według moich danych, ładunek bomb w "Żubrze" wynosił 660 kg.

Podwozia zostały zablokowane na stałe w pozycji wysuniętej, ponieważ moc pokładowego źródła prądu była zbyt mała. Nie była więc to wada samolotu jako takiego, lecz zły dobór wyposażenia.

Zaletą Żubra było kompletne wyposażenie do lotów nocnych, zatem LWS-4 mógłby stać się samolotem uzupełniającym w linni "Łosie" - warunkiem byłoby wyposażenie w mocnejsze silniki i lepszą prądnicę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gregski   

Powstał na bazie samolotu komunikacyjnego PZL 30. Wielokrotnie przerabiany w końcu zbudowano kilka egzemplarzy które do niczego się nie nadawały. Wyrzucone w błoto kilka milionów złotych (bodajże 7) w sytuacji gdy "ściubiono" kasę na najpotrzebniejsze rzeczy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tomasz N   

To może ja zmieszczę zdjęcie zdobytego przez Niemców:

zubr-1.jpg

(Już tu było, ale w tym temacie jeszcze nie.)

Zamieszczono go w takim kontekście porównawczym:

zubr.jpg

Edytowane przez Tomasz N

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
amon   

Najbrzydszy polski samolot :angry: To dopiero informacja. Żubr nie odbiegał wizualnie od trendów lotniczych lat 20/30. Nie jest tajemnicą, że wzorowano go na konstrukcjach francuskich. Wystarczy zobaczyć jak wyglądał Potez 540 i wszystko stanie się jasne ;) W przypadku Żubra była nawet szansa na dobry kontrakt zagraniczny, bowiem Rumunia była zainteresowana jego zakupem. Gdyby nie katastrofa w której zginęła cała załoga wraz z oficerami rumuńskimi pod Michałowicami koło Warszawy(7 .X.36) to kto wie jak potoczyłyby się dalsze losy tej konstrukcji.

Na zdjęciu poniżej Potez 540, tak dla porównania.

post-3414-0-70020200-1317924494_thumb.gif

Edytowane przez amon

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gregski   

Tyle, że Potez w 1934 roku już latał w jednostkach.

Pierwszą partię Żubra (15 samolotów) zbudowano w 1938 roku, a wtedy to już był dinozaur.

Z resztą początkowo projektowany był jako samolot pasażerski. Na szczęście Ministerstwo komunikacji przytomnie zakupiło amerykańskie "Electry". Tak więc

Za te siedem baniek wpakowanych w prace badawcze prototypy i serię pilotową można było zbudować 14 Łosi (cena z wyposażeniem i uzbrojeniem podchodziła pod pół miliona za sztukę), chociaż prawdę pisząc to i Łosia można było sobie spokojnie darować.

Już lepiej jakby w to miejsce Lubelska Wytwórnia Samolotów "nadziergała" trochę "Kobuzów".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
poldas   

Polska to bogaty kraj;

Stać ją było na dwa nieudane projekty samolotów pasażerskich.

Najpierw PZL-30, a potem PZL-44 Wicher.

Zaletą Żubra było kompletne wyposażenie do lotów nocnych
Ciekawym jakie. Czyżby podświetlane tarcze zegarów w kokpicie?

Proponuję zmienić te nieszczęsne LWS-4 na właściwe LWS-6 w tytule tematu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.