Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
Andreas

Jeńcy niemieccy - ucieczki

Rekomendowane odpowiedzi

Mullenheim-Rechberg w swoich wspomnieniach "Pancernik Bismarck" opowiada o ucieczce 2 lotników Luftwaffe , którzy porwali samolot ,udało im się odlecieć , ale z braku paliwa zawrócili do Anglii i zostali złapani - Karl Wappler i Heinz Schnabel . A dziać się to miało w 1941 r.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ArekII   

Co do pokonania Himalajów za pomocą sznurka i kamienia jest to dość możliwe. Zajmuję się survivalem i taki patent jest bardzo dobry. Szeroki kamień lub grubsza gałąź umieszczona między kamieniami umożliwi nam wspinaczkę, niestety jest to trochę męczące i niebezpieczne bo nie mamy zabezpieczeń. A po drugie na Himalajach są szlaki w których wspinaczka nie jest tak wymagana.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jednak - nie.

Zachował się raport z katastrofy jakiej uległ samolot pilotowany przez Wapplera "A.I.1. (k) Report No. 517/1940", w którym odnotowano:
"(...)
START and MISSION: Started at 2230 hours to bomb Ellsmore port.
having reached and bombed the objective, but without observing the result, the a/c was flaying Southwards on the return journey.
At a eaight of about 6,500 feet the a/c hit somenthing, which is believed locally to have been a barrage balloon, which slowed the a/c round (...)
The pilot managed to get back on to the course and shouted to the rest of the crew to bale out and did so himself.
The crew did not heed this and were killed in the a/c.
CREW:
P. .... Oberleutnant Harry WAPPLER 28 (5) ..... W.
Obs.... Unteroffizier BERNDT (About) 25 ....... Dead.
W/T.... Oberfeldfebel Hans ELSTER 34 (4) ...... Dead.
B/M.... Unteroffizier OKUNEK (About) 25 ...... Dead.
".

 

Opowiadając o swym wypadku w książce "Luftwaffe Fighters & Bombers. The Battle of Britain" (Stackpole Books, Mechanicsburg 2001) Christophera H. Gossa występuje jako: Harry (s. 332). Henry L. deZeng i Douglad G. Stankey, autorzy wykazu "Luftwaffe Officer Career Summaries" (dostępny na stronie www.ww2.dk), również podają takie jego imię.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.