Jump to content
  • Announcements

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
Sign in to follow this  
stokri

Matura 2008 i przelicznik

Recommended Posts

stokri   

Mam takie pytanie dotyczące matury z historii. Czy w tym roku dalej funkcjonuje ten chory przelicznik p Giertycha bo zastanawiam sie czy opłaca sie zdawanie na poziomie rozszerzonym historii skoro i tak moge nie dostac sie na wymarzone studia bo kolega z podstawy moze zdawac podstawe i miec wyzszy wynik niż ja. więc mam pytanie co lepsze rozszerzenie czy podstawa??? Moze ktoś sie spotkał juz z taka sytuacja??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem, ale na niektóre kierunki biorą tylko rozszerzony patrz prawo UJ... bo chyba to jest tak, że jak piszesz rozszerzoną przeliczą Ci na podstawe, ale w odwrotną stronę już nie, ale nie jestem tego pewien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
stokri   

No tak tylko ale ja akurat nie wybieram sie na prawo tylko na historie :wink: i moge zdawac albo rozszerzona albo podstawe i nie wiem co jets lepsze???? czy starac sie bardziej na rozszerzona :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Magda 18   

Też wybieram się na UJ na historię i też byłam zaskoczona decyzją o liczeniu matury z historii podstawowej. Cały czas byłam przekonana, że będę zdawać rozszerzenie ale w takim razie nie opłaca mi się bo łatwiej napisać podstawe powyzej 90% niż rozszerzenie. Pisałam w tej sprawie maila do UJ i odpisali, ze liczą tylko podstawe a jak ktoś zdawał rozszerzenie to i tak będa liczyć tylko podstawe. Więc chcąc nie chcąc, bardziej opłaca się pisać podstawę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Albinos   
Więc chcąc nie chcąc, bardziej opłaca się pisać podstawę.

Świat schodzi na psy :roll: . Aby dostać się na historię na jednym z najlepszych uniwersytetów w kraju wystarczy zdać podstawową historię :P . I gdzie tu sens, gdzie logika ja się pytam?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Magda 18   

Może zrobili to, żeby od razu zdecydować czy chce się iść na prawo czy na historię? ( na prawo biorą rozszerzenie)? Z tego co słyszałam to często jest zamieszanie bo kandydaci na prawo albo administrację dają "rezerwowo" na historie i potem blokują miejsca historykom. Teraz jak wymagania są inne na każdy z kierunków to może będzie mniej bałaganu. Chociaż ja też jestem za rozszesrzeniem bo w takim razie ryzykuję, że albo UJ albo nic :P bo we wszystkich innych uniwersytetach biorą pod uwagę rozsz. więc nawet nie mam po co tam składać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mefiu100   

Ale... za maturę rozszerzoną jest przecież większy przelicznik niż za podstawę ? ;]

załóżmy... życzą sobie historie.. P lub R ... za P mamy 0,1 , za R 0,2 ... to logiczne ,że lepiej zdawać R... chyba ,że się mylę ?

Wyjaśnij KTOŚ.

bo jeśli nie...to w lutym zmieniam deklarację ;p

Share this post


Link to post
Share on other sites
Magda 18   

Przelicznik ustala sobie uniwersytet i sa kierunki na ktore zaznacza, że proporcja jest 2:1 więc wiadomo, że łatwiej napisac na 51% rozsz niz na 100 podstawe :P Ale jesli uniwersytet podał tylko, że życzy sobie podstawe no to nie moze w zaden sposob policzyc lepiej rozsz bo musial by to zaznaczyc wczesniej, nie? Skoro mozna tylko jeden poziom zdawac. UJ mówi, że liczy tlyko podstawe, tzn tak się dowiedzialam z oficjalnych wymagań na 2008/09 na stronie UJ i z maila ktorego wyslałam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Estera   

Ja już nic nie wiem- mam nadzieję, że do 2009 wszystko się pozmienia, bo sorry- to jak chce iść na historię to mi się nie opłaca zdawać rozszerzenie? I w ogóle- chcę zdawać ang. rozszerzony, choć wymagają podstawę- i przez ten głupi przelicznik mi się nie opłaca. To jest paranoja!

Share this post


Link to post
Share on other sites
stokri   

A mam pytanie co z Uniwersytetem Slaskim czy podstawa czy rozszerzenie moze ktos sie orientuje bo to jest tam na stronie tak napisane ze sama nie wiem:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
mefiu100   

Ja mam o tyle dobrze ,że na na wrocławskim wysłałem kumpla do dziekanatu po info , choć na stronie wszystko przejrzyście opisane , ale... lepiej dmuchać na zimne ; - )

Napoleonka -> w 2009 pewnie będzie jeszcze większy 'burdel' heh ; - )

[ Dodano: 2007-10-20, 10:49 ]

Skoro na prawo na UJ życzą sobie 3xR .. no to czas najwyższy zacząć się uczyć ;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×

Important Information

Przed wyrażeniem zgody na Terms of Use forum koniecznie zapoznaj się z naszą Privacy Policy. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.