Jump to content
  • Announcements

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
Sign in to follow this  
widiowy7

Fizjologia a dlugotrwalość lotu.

Recommended Posts

widiowy7   

W czasie długotrwałych lotów, to takiemu lotnikowi niewątpliwie musiało się chcieć zrobić "siusiu".

O ile rozumiem załogę bombowca, mógł się na chwilę oderwać i ...hmm "odlać".

Ale pilot myśliwca?

Słyszałem o rekordowym, ponad dziewięciogodzinnym locie Mustanga. Nie wierzę, że się nie załatwił.

Ktoś, coś, kiedyś napisał na ten temat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
DiTo   

Przeglądam właśnie fora i na ciekawe rzeczy natrafiam . Podobno Rosyjscy piloci mają właśnie takowe pojemniki z rurkami, a amerykanie korzystają z pampersów.

"Jeszcze w latach 50 w czasie wojny koreańskiej, gdy jeszcze nie rozpętała cała ta tzw. "wojna z narkotykami" to piloci amerykańscy podczas długich lotów zażywali właśnie amfetaminę, oczywiście odpowiednio dawkowaną i pod kontrolą wojskowych lekarzy. "

Podobno trwało to nawet do I Wojny w Zatoce...

Share this post


Link to post
Share on other sites
widiowy7   

Rurka i pojemnik.

Raczej lejek i pojemnik :)

Przeglądam właśnie fora i na ciekawe rzeczy natrafiam . Podobno Rosyjscy piloci mają właśnie takowe pojemniki z rurkami, a amerykanie korzystają z pampersów.

Tylko w drugowojniu nie było pampersów :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej jednak rurka, to tak jak z cewnikiem, a rurka pozwalała umieścić pojemnik na mocz w bardziej wygodnym miejscu, tak by kombinezon nie przypominał ubioru pewnej grupy religijnej, w której wierzą, że pewien mężczyzna zniesie jajo z którego zrodzi się prorok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
widiowy7   

secejonisto czyżbyśmy się nie zrozumieli?

Gdzie się "odlewasz" nie mając możdliwości wyjścia poza? rurka czy lejek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpowiednio szeroka (z jednego końca) rurka obejmująca prącie, czy miała kształt lejka nie wiem, natomiast wiem, że nie musiała - bo i po co?

Andreas ostatnio zajmował się strojami lotniczymi może on wie coś bliższego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za angielską wiki:

"During World War 2, smaller aircraft such as fighters were fitted with devices known as relief tubes . These consisted of a funnel attached to a hose that led to the outside and which could be used for urination. These devices were awkward to use and could become frozen and blocked in the intense cold of high altitude".

I jeszcze:

http://www.bombercommandmuseum.ca/s - K. Wright "And When Nature Calls"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Speedy   

"Jeszcze w latach 50 w czasie wojny koreańskiej, gdy jeszcze nie rozpętała cała ta tzw. "wojna z narkotykami" to piloci amerykańscy podczas długich lotów zażywali właśnie amfetaminę, oczywiście odpowiednio dawkowaną i pod kontrolą wojskowych lekarzy. "

Podobno trwało to nawet do I Wojny w Zatoce...

O ile wiem, pigułki "Go" są nadal w użyciu (zawierają amfetaminę ogólnie rzecz biorąc). Po incydencie w Tarnak Farm (k. Kandaharu w Afganistanie) w kwietniu 2002, gdy pilot z ANG omyłkowo zbombardował kanadyjskich żołnierzy prowadzących nocne ćwiczenia (4 zabitych, 8 rannych), oskarżony tłumaczył się m. in. że był pod wpływem amfetaminy z tych pigułek. W chwili zdarzenia prowadził on dwumiejscowy myśliwiec F-16D już od 10 godzin i miał za sobą dwa tankowania w powietrzu (względnie trudny i wyczerpujący manewr).

Share this post


Link to post
Share on other sites
gregski   
On 24.04.2014 at 11:28 AM, adamhistoryk said:

A jak się zachciało "nie siusiu"?

A to w takim Sunderlandzie też nie było problemu.

DSC03223.jpg

 

DSC03207.jpg

 

Można tam było coś upichcić:

DSC03217.jpg

 

Kimnąć się ciutkę.

DSC03218.jpg

 

Zapalić

DSC03219.jpg

 

A jak przyparło do muru (wyszło ruszone bo tam strasznie ciemno było ale i tak wstawiam)

DSC03220.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Często montowano tzw. Elsan toilet:

www.raf-lichfield.co.uk - "Norman Corbett tries the elsan toilet for size which was frequently found upside down after Lancaster Ops".

 

 

A tu chwila "zadumy kulturalnej", choć opis zdjęcia sugeruje coś innego...

pic_elsan.jpg

/grafika ze strony: www.lancaster-archive.com, z komentarzem: "Located by the main crew door at the rear of the Lancaster, the "elusive" Elsan toilet was something to use only in the case of an emergency" and was certainly not a place to relax and have a “read"/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×

Important Information

Przed wyrażeniem zgody na Terms of Use forum koniecznie zapoznaj się z naszą Privacy Policy. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.