Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
widiowy7

Sprzęt polski w rękach najeźdźców

Rekomendowane odpowiedzi

widiowy7   

Czy wiadomo, jaką ilość uzbrojenia WP, przejęli agresorzy? Tzn. Niemcy i Rosjanie?

Bo jeśli chodzi o Rosjan, nasze uzbrojenie było dla nich nieprzydatne, z powodu innego kalibru amunicji. Ale Niemcy to chyba mogli i na pewno przejęli . Kaliber amunicji, przynajmniej strzeleckiej pasował.

No ale ile tego było?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tomasz N   

Najwięcej to było paliwa lotniczego. A tak to przydało się wszystko po trochu. Np nasze trzycalówki przerobiono na ppance.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
widiowy7   

Najwięcej to było paliwa lotniczego.

:unsure: Ale najwięcej dla Niemców czy Rosjan? I gdzie były składy?

Np nasze trzycalówki przerobiono na ppance.

Schneidery czy "prawosławne"?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ur trafił na chwilę na uzbrojenie armii niemieckiej jako Panzer Buchse 35 (polnisch) (PzB 35(p)) - używali go jakoby niemieccy spadochroniarze podczas zdobycia Eben Emael. Karabinu tego, jako fucile controcarro 35(P), używali także Włosi, którzy kupili kilkaset sztuk od Niemców.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tomasz N   

Skład benzyny lotniczej był w Dęblinie Stawach i nie został zniszczony. Podobno wystarczył Luftwaffe na Francję z kawałkiem.

Schneidery. Kiedy dwucalówki Pak 38 przestały sobie radzić, Niemcy wzięli lufy trzycalówek Schneidera i zamontowali na ich lożach. Nazywało się to Pak 97/38

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

O użyciu TK/TKS przez armię niemiecką (bardzo ciekawe zdjęcia):

http://derela.republika.pl/tk_forpl.htm#notes

Doraźnie użyto także samochodów pancernych Wz. 34:

http://derela.republika.pl/wz34pl.htm

Pociąg pancerny nr 51, początkowo w rękach rosyjskich, potem w niemieckich:

http://pibwl.republika.pl/pz10pl.htm

Pociąg pancerny nr 54 w służbie niemieckiej:

http://derela.republika.pl/groznypl.htm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Andreas   

Wykaz sprzętu zagarniętego przez Sowietów:

lwnmc.jpg

2ebg847.jpg

r8ibz7.jpg

2ujtgdx.jpg

34850du.jpg

2i21qg8.jpg

2jea1hs.jpg

Dane pochodzą z książki Czesława Grzelaka Kresy w czerwieni 1939.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Pozycje 18-21 to karabinki (w podsumowaniu masz właściwe słowo) a nie karabiny. A czego w podziale 'narodowym' nie rozumiesz?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Smardz   

Kurcze, dużo tych dział i samolotów sie zmarnowało na Sowietów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
widiowy7   

Pozycje 18-21 to karabinki (w podsumowaniu masz właściwe słowo) a nie karabiny. A czego w podziale 'narodowym' nie rozumiesz?

tylko 20 i 21 są o karabinkach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gregski   

OORP "Komendant Piłsudski", "Mewa", "Rybitwa", "Czajka" i "Żuraw" przesłużyły u Niemców całą wojnę.

Edytowane przez gregski

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

tylko 20 i 21 są o karabinkach.

Ale suma 18-21 daje Ci właśnie sumę karabinków. Pisałem że jest literówka - 14-17 to karabiny, 18-21 to karabinki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ciekawy   

W poz. 10 jest błąd - nie istniało we wrześniu 1939r. w WP coś takiego jak "44 milimetrowe działo przeciwlotnicze". Istniał natomiat Bofors 40mm plot. Sprawdziłem u Grzelaka & Stańczyka (s.437) - widnieje identyczna tabela, i pod poz. 10 kaliber Boforsa podany jest bezbłędnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Speedy   

Tabelka jest w ogóle bardzo niechlujnie napisana, pełna błędów ortograficznych ("kopóły", "moździeże") i literówek (Hotchkiss kalibru 12,3 mm). Mam tylko nadzieję, że podane w niej liczby są prawidłowe...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×