Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
Narya

Nowa podstawa programowa od 2009/2010

Rekomendowane odpowiedzi

Narya   

Na stronie men.gov jest możliwość zapoznania się z tym tekstem. Załącznik 4 dotyczy gimnazjów i liceów. Mnie interesowała tylko historia i wiedza o społeczeństwie i po ogólnym przejrzeniu wymagań stawianych uczniowi, doszedłem do wniosku, że to jest paranoja! Tam jest tyle tych treści, że nie uda się zrealizować na 45 minutowej lekcji w ciągu 3 lat! Oni chcą zrobić z uczniów młodych naukowców czy jak?

Ze skrajności w skrajność.. to ja już wolę jednak Giertycha od Hall..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Narya, a czy porównywałeś to ze starą podstawą programową? Może ona się w ogóle nie zmieniła? Treści do nauki w szkole zawsze było zbyt dużo, trzeba by mieć z 5 godzin historii (w klasie z rozszerzoną), a i tak by było mało na szczegółowe zagadnienia...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Narya   

Tak. Nowa podstawa jest bardziej rozbudowana. O wiele więcej treści ma wiedza o społeczeństwie. Uczeń będzie musiał znać szczegółowo wszystkie trybunały międzynarodowe i europejskie, a także polskie... Rozbito każdą epokę na poszczególne elementy i wyszczególniono na sub-epoki oraz na kulturę, społeczeństwo, polityka, gospodarka, militaria..

Nie mówię, że to źle, ale to jest zdecydowanie za dużo jeśli chodzi o czas. Wszystko się rozbija o czas.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A może tekst ma więcej, bo go uściślono, ale faktycznie tych treści jest mniej? Co do trybunałów polskich mamy ich, aż 2, a nauka o nich była zawsze ; )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Narya   

Nie wydaje mi się, w nowej podstawie programowej, takie odnoszę wrażenie, będzie się więcej wymagało od uczniów.

Już teraz w nowej podstawie dla przedszkolaków wymaga się "zainteresowania architekturą wnętrz i roślinności".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

"zainteresowania architekturą wnętrz i roślinności"

Obawiam się, że chodzi o inne niż Ci się wydaje zainteresowanie ^^, architekturę tutaj potraktowali dość szeroko.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Narya   

Nie mniej w GW rodzice skarżyli się właśnie na ten punkt. ^^

Ale chciałbym zobaczyć jak uczeń rozprawia się z tym:

charakteryzuje społeczno-gospodarcze i techniczne skutki rewolucji naukowo-technicznej,

rozpoznając osiągnięcia nauki i techniki drugiej połowy XX w.

A w II poł. XX wieku tego było sporo.. Jak autorzy podręczników zmieszczą tylko same wymienienie skutków na dwóch stronicach?

Zresztą - treści są bardzo dobrze skonstruowane, ale nie do tej ramówki czasowej na rok szkolny. Nie wiem, albo dodadzą o jedną godzinę lekcji historii więcej, albo trochę zmniejszą tę podstawę.. nauczyciel będzie mieć mnóstwo problemów z jej realizacją.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Narya   

Jak wam się podoba założenie edukacji historycznej? W szkole podstawowej i gimnazjum uczniowie będą realizować historię do I wojny światowej, zaś w I klasie liceum od I wojny światowej do dzisiaj i na tej klasie skończą edukację historyczną. Dopiero później jak wybiorą przedmioty na maturę, to wejdą przedmioty [coś w rodzaju fakultetów] z historii, jako historia sztuki, muzyki, kultury, społeczeństwa, filozofii, łacina.

No i parę innych przedmiotów dodatkowych dojdzie.

A najgorsza sprawa teraz jest z podręcznikami. Wszystkie obecne pójdą do lamusa, a należy stworzyć nowe, wiecie ile drzew na to pójdzie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
redbaron   
A najgorsza sprawa teraz jest z podręcznikami. Wszystkie obecne pójdą do lamusa, a należy stworzyć nowe, wiecie ile drzew na to pójdzie?

To celowe - ktoś przecież na tym zarobi no nie? Taki pomysł na rozkręcenie gospodarki w czasach kryzysu ;)

Ja generalnie jestem mocno sceptyczny zmianom w systemie oświaty. Wważam, ze wprowadzenie gimnazjum mocno przyczyniło się do psucia kolejnych pokoleń, gdyż trzy roczniki "trudnego wieku" skupiono w jednym miejscu...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.