Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Jarpen Zigrin

      Zostań naszym fanem. Obserwuj nas w social mediach : )   12/11/2016

      Daj się poznać jako nasz fan oraz miej łatwy i szybki dostęp do najnowszych informacji poprzez swój ulubiony portal społecznościowy.    Obecnie można nas znaleźć m.in tutaj:   Facebook: http://www.facebook.com/pages/Historiaorgp...19230928?ref=ts Twitter: http://twitter.com/historia_org_pl Instagram: https://www.instagram.com/historia.org.pl/
    • Jarpen Zigrin

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum   12/12/2016

      Przewodnik użytkownika - jak pisać na forum. Krótki przewodnik o tym, jak poprawnie pisać i cytować posty: http://forum.historia.org.pl/topic/14455-przewodnik-uzytkownika-jak-pisac-na-forum/
adamhistoryk

Wytwórnia prądnic samochodowych/ warszawski Czerniaków

Rekomendowane odpowiedzi

poldas   

Ojjj żebyś się nie zdziwił;

Bo jo żech se poczytoł w Przeglądzie technicznym z 1938 roku iż fabryka Horkiewicza produkowała również cewki przeciwzakłóceniowe - Wiesz do czego?

Ponadto w ofercie tej firmy na MTP (Międzynarodowe Targi Poznańskie) w 1938 roku były prądnice.

Sielce?

A co to za dzielnica Warszawy?

Nie znam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Sielce?

A co to za dzielnica Warszawy?

Nie znam.

Zgodnie z Miejskim Systemem Informacji obszar Sielc wyznaczają następujące ulice: Nowosielecka, Podchorążych, Gagarina, Spacerowa (wzdłuż granicy dzielnic Śródmieście/Mokotów) - korona Skarpy warszawskiej w kierunku południowym do ul. Dolnej, poprzez wschodnią granicę Skweru Małkowskich, wschodnią granicę Warszawianki, przecinając ul. Żywnego i Al. Giżyckiego do wysokości Królikarni-Idzikowskiego-Witosa-Czerniakowska[2].

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ojjj żebyś się nie zdziwił;

Bo jo żech se poczytoł w Przeglądzie technicznym z 1938 roku iż fabryka Horkiewicza produkowała również cewki przeciwzakłóceniowe - Wiesz do czego?

Ponadto w ofercie tej firmy na MTP (Międzynarodowe Targi Poznańskie) w 1938 roku były prądnice.

(...)

Pewni bym się zdziwił, tylko Grzesiuk szuka pierwszej pracy w wieku szesnastu lat - czyli w roku 1934, a wtedy na Stępińskiej nie było firmy Horkiewicza, ponieważ przenosiny nastąpiły w 1936 roku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
poldas   

Masz rację;

Ten wariant odpada.

Za wyjątkiem tego, iż gniazdo se mógł tam już wcześniej przygotowywać i coś tam już ktoś wcześniej tworzył.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Speedy   

Hej

Bo jo żech se poczytoł w Przeglądzie technicznym z 1938 roku iż fabryka Horkiewicza produkowała również cewki przeciwzakłóceniowe - Wiesz do czego?

Przypuszczam, że do silników samochodowych po prostu. Ja nie elektryk niestety i tak bardzo się na tym nie wyznaję, ale na ile mi wiadomo w skład tego przeciwzakłóceniowego ustrojstwa wchodzi właśnie cewka i kondensator.

Bo tak w ogóle elektryczny aparat zapłonowy w silniku spalinowym w naturalny sposób "sieje" straszliwie w szerokim paśmie od fal długich po ultrakrótkie. Na początku rozwoju motoryzacji niespecjalnie to ludziom przeszkadzało, ale w ramach upowszechniania się radiofonii i radiokomunikacji no i przyrostu liczby samochodów, zrobiło się jednak upierdliwe. I zaczęto wprowadzać obowiązek instalowania owych systemów przeciwzakłóceniowych. W Wlk. Brytanii bodajże w latach 30., w Polsce niestety nie wiem kiedy ale pewnie też w tych okolicach. Skuteczność tego zabezpieczania mogła być oczywiście różna i mogło też ono nawalić. Pamiętam z dzieciństwa (lata 70.) - mieszkałem wówczas na parterze bloku, dość blisko ulicy - że niekiedy przejeżdżający samochód, zwłaszcza ciężarówka starego typu, dawał takie zakłócenia, że na kilka sekund w ogóle uniemożliwiał odbieranie radia i TV.

A jeszcze tak militarnie mi się przypomniało, że w czasach wojny wietnamskiej, amerykańskie samoloty klasy gunship, stosowane do nocnych ataków na szlakach komunikacyjnych wroga, oprócz różnych systemów nawigacyjnych i obserwacyjnych wyposażone były w detektor fal elektromagnetycznych emitowanych właśnie przez silniki samochodowe, do wykrywania kolumn transportowych w ruchu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ na bazie wpisu poldasa powstał nowy temat:

forum.historia.org.pl - " Detektor fal alektromagnetycznych"

tam zatem można ów wątek kontynuować.

Z racji technicznych wypadła część jego wypowiedzi, którą tu przytaczam:

"Miło Ciebie widzieć Speedy;

Jak najbardziej do takich silników... Tfuuu - aut wyższej klasy.

Tylko że - ...

Zmierzałem ku temu iż zakłady Horkiewicza oferowały również prądnice.

To mnie zaskoczyło, bo jo żech myśloł iż ino kondensatory.

Tak nawiasem;

Z problemem zakłóceń radiowych nie poradziliśmy sobie do czasu współczesnego.

Trza z tym jakoś żyć"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Przed wyrażeniem zgody na Warunki użytkowania forum koniecznie zapoznaj się z naszą Polityka prywatności. Jej akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do dalszego korzystania z forum.